רוני נאק
עכשיו באים? החטיבה ההודית של SUZUKI, השולטת ביד רמה בפלח מכירות עצום בתת היבשת (43% נכון להיום), חשפה במהלך הסופ"ש רכב פנאי 100% חשמלי חדש eVM. מדויק יותר, היא חשפה קונספט לכזה אשר לדברי נשיא סוזוקי עתיד להגיע ליצור סדרתי ב-2025. השורה החשובה יותר בנאום של טושיהירו סוזוקי (כששם המשפחה שלך הוא "סוזוקי" הסתדרת) היא שמדובר במוצר גלובלי אשר יפיץ לעולם את רכב הפנאי החשמלי מבית סוזוקי.

רכב הפנאי הקומפקטי (קצת יותר גדול מסוזוקי ויטארה נוכחית) יונע מסוללת 60 קוט"ש ויספק טווח חשמלי של עד 550 ק"מ – על פי ההודעה לעיתונות של היצרנית. עוד סוזוקי אמר כי ישקיע 1.3 מיליארד דולרים לקידום המאמץ החשמלי בהודו, כולל מפעל ליצור סוללות. כדי לקצר את הדרך ולהגיע מהר יותר לשווקים העולמיים, סוזוקי תשתף פעולה עם טויוטה בפיתוח דגמים חשמליים קטנים המתאימים למדינות מתפתחות.

כמו מדינות מערביות, גם הודו מצהירה על חשמול צי הרכב שבמדינה. לשם כך היא מקצה מיליארדי דולרים בתמריצים כדי לנסות ולהגיע ליעד של 30% EV עד שנת 2030. בהחלט יעד שאפתני לאור העלויות הכרוכות ביצור רכב חשמלי ובסופו של דבר העלות הגבוהה ללקוחות והתלות בתשתית ראויה. נכון להיום, כך לפי רויטרס, פלח השוק החשמלי ההודי עומד על 1% – ויש המון פוטנציאל לצמוח ולהרוויח.
• החשמלית יקרה? קנו לקסוס היברידית!
