יום שלישי , 27 יולי 2021
ראשי » חדשות » הכירו את TANK 300
זה הטנק 300 של גרייט וול. שלדת סולם, LOW, שלוש נעילות דיפ' וקוקפיט דיגיטלי. יגיע אלינו? צילום: GWM

הכירו את TANK 300

רוני נאק

הדבר הרבוע והחביב הזה נקרא TANK 300 והוא רכב שטח של ממש, המיוצר על ידי GREAT WALL. אם השם מוכר לכם זהו מותג סיני שיובא בעבר ארצה על ידי חברת המזרח יבואנית לנד רובר ויגואר. למען הדיוק, רק לפני כמה חודשים גרייט וול רשמה את השם TANK – כמותג בפני עצמו לפני תחילת שיווק מאסיבי.

זה הטנק 300 של גרייט וול. אפילו שהעיצוב לא מקורי הוא חביב ויש פגוש פלדה וספייר על הדלת.  צילום: GWM

• כך ייראה טויוטה לנדקרוזר 2022

הממדים של הכלי הזה שמים אותו בקטגוריה הקומפקטית יותר. בערך במדדים של ג'יפ רנגלר אנלימיטד (5 דל'). בסיס הגלגלים הוא 275 ס"מ, האורך הכללי עומד על 476 ס"מ ואילו הרוחב והגובה הם 193ס"מ ו-190ס"מ בהתאמה. הפלטפורמה היא שלדת סולם כשבחזית תמצאו עצמות עצה כפולות ומאחור סרן חי עם מתלה בעל 5 חיבורים (תמהיל דומה שנמצא בלדנקרוזר 150). קפיצי סליל בכל פינה. היצרן מרמז גם על מערכת מתלים אקטיבית עם אופציה להרמת מרווח הגחון ב-12 ס"מ נוספים. עומק צליחה רשמי (ללא הכנה) עומד על 965 מ"מ. מרווח הגחון עומד על 224 מ"מ צנועים למדי, כאשר זווית הגישה היא 33 מעלות והנטישה 34 מעלות שימושיים.

זה הטנק 300 של גרייט וול. קוקפיט דיגיטלי ומודרני פתחי אוורור מוכרים מהיכנשהו? צילום: GWM

על ההנעה מופקד מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0ל' המפיק 227 כ"ס ו-39 קג"מ (שעבורנו זה אומר שלא יגיע אלינו בהעדר תקינה) כאשר ההנעה כפולה והאבזור המקורי כולל שלוש (!) נעילות דיפרנציאל וכמובן תיבת העברה עם LOW. הביצועים עוסקים ב-10 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 170 קמ"ש – בין השאר באדיבות תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים מספק בשם ZF. היצרן רומז כי בעתיד צפויות להצטרף להיצע גם גרסאות דיזל, היברידיות ו-PHEV. חשמל לא.

תיבת ZF עם 8 הילוכים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, בורר מצבי נהיגה ושלוש נעילות דיפ'. צילום: GWM

העיצוב החיצוני נראה כמו פאזל של רכבי שטח מערביים. קל למצא רמזים לרנגלר, ברונקו (החדש אופקורס) ואפילו צ'ירוקי של פעם. שמשות זקופות, בתי גלגלים רבועים וגלגל ספייר תלוי על דלת אחורית משלימים את המראה הנכון ל-SUV קטן-אך-קשוח.

זה הטנק 300 של גרייט וול. זוויות מרכב טובות, צמיג שטח מקוריים וממדים נכונים לשבילי ארה"ק. צילום: GWM

הקבינה נראית מרשימה בכל מימד. בעוד שפתחי המיזוג הם הומאז' לפתחי האלומיניום של מרצדס, לוח המחוונים הוא דיגיטלי מלא על בסיס שני מסכי 12.3 אינץ' וכל עושר המידע והתצוגות שאלו מביאים עמם. נקווה שהממשק מהיר יותר ויציב יותר ממה שפגשנו בכלים סיניים אחרים כאן בישראל. ריפודי עור מאווררים ותפרים מעוצבים מכסים את המושבים ואת דיפוני הדלתות וגלגל ההגה. חוגות עגולות מאפשרות מעבר בין מפות נהיגה שונות והעברת הכוח לגלגלים.

פלטפורמת סולם ומגוון מערכות הינע לטנק 300. יגיע אלינו? צילום: GWM

באירוע שהחברה קיימה באוסטרליה (אחד משוקי היעד העיקריים שלה) נרמז שמחיר הפתיחה יהיה כ-45,000 אלף דולרים. זה נותן פרספקטיבה לגבי יתרון המחיר מול ג'יפ רנגלר אנלימיטד שמתחיל שם בכ-67,000 דולרים אוסטרליים. 

צפו גם בזה

מבחן דרכים סוזוקי ויטארה הייבריד

עדכון מראה מינורי, שילוב של מערכות בטיחות אקטיביות וגם מערכת היברידית קלילה שמורידה את דירוג הזיהום. סוזוקי ויטארה נותנת פוש. האם זה מספיק מול תחרות מצויינת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *