שבת , 27 אפריל 2024
מבחן דרכים לקסוס UX250h - פנאי פרמים קטן שראוי לשורטליסט. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים לקסוס UX250h

רוני נאק

דגם הפנאי פרמיום הקטן של לקסוס, UX, עבר לאחרונה עדכון קל של אמצע החיים. זו סיבה מספיק טובה בשבילנו לבלות עם הדגם כמה ימים ולהיזכר מדוע מדובר ב-SUV פרמיום הקטן הכי נכון עבורכם. 

זה לא סוד שיש קשרי משפחה בין לקסוס לטויוטה. במקרה הזה הם מתבטאים בשימוש בפלטפורמה (GA-C) ויחידת הנעה משותפת. אבל כל זה מתחת לפני השטח מכיוון שהחלק המכאני המשעמם ארוז במחלפות יוקרה של לקסוס שעושים את ה-UX – לפי דעתנו הצנועה אך המלומדת – לאחד מרכבי הפרמיום הקטנים הטובים ביותר שניתן לרכוש. יש לזה שתי סיבות: המכאניקה של טויוטה שנותנת שקט נפשי בוודאי ביחס לדיוות מאירופה והשנייה האריזה המוקפדת והאיכותית של לקסוס. המקטרגים יאמרו "עזוב! לקסוס זה משעמם". אבל בשבילי, רכב אמין, שעשוי היטב ולא גורם לי להכיר את השם הפרטי של המכונאי במרכז השירות – זה WIN. רק כדי לשים דברים על דיוקם, אני מעריך את המכונאים, בלעדיכם אורח (גם ב-"ח" וגם ב-"ך") החיים שלנו יהיה בסכנה קיומית. 

מבחן דרכים לקסוס UX250h – פנאי פרמים קטן שראוי לשורטליסט. צילום: רוני נאק

• מבחן דרכים לקסוס NX350h החדש

העדכון של הדגם מינורי למדי ומתמקד בעיקר בתא הנהג וספציפית במערכת המולטימדיה החדשה שעתה היא עדכנית, מהירה יותר ומסוגלת להתממשק לקארפליי (אלחוטי) ואנדרואיד (כנחוטי). בנוסף יש גם הפעלה קולית זריזה שמבינה טוב יותר את המבטא הישראלי שלי. המערכת עובדת הרבה יותר מהר ותגובתית יותר מקודמתה שהייתה, בינינו, ארכאית למדי.

עוד עדכון חשוב – שיישמח את מי שעדיין אוהב לנהוג – לקסוס חיזקה את הפלטפורמה כדי לתת ל-UX לא רק בטיחות משופרת אלא גם חווית נהיגה חדה ומדויקת יותר. דבר שהדרך היחידה לבדוק אותו הוא רק בנסיעה פיזית. בנוסף, מערכות הבטיחות והסיוע התעדכנו לדור חדש, מדויק ומהיר יותר, יש למערכת המולטימדיה עתה יכולת לקבל עדכונים מהאוויר ואתם (כלקוחות חשובים של לקסוס) תוכלו לבחור בין גווני צבע וטקסטורה חדשים בתא הנוסעים.

מבחן דרכים לקסוס UX250h – פנאי פרמים קטן שראוי לשורטליסט. צילום: רוני נאק

בהיצע שלוש רמות אבזור: קיושו, האדורי ו-טאקומי. טווח המחירים הוא בין 234 ל-254 אלפי שקלים (לא כולל אגרת הרישוי). עצם העובדה שה-UX עדיין מתחת לרף מיסוי ה"יוקרה" של 300K – מרשימה בפני עצמה.

 

נהיגה

אחרי שלושה ימים ותזכורת – ה-UX המעודכנת התגלתה כרכב נעים מאד. בתוך העיר ומחוצה לה. בעיר היא סופגת ומבודדת היטב את השיבושים ומספקת נוחות נסיעה מעולה. חווית הנהיגה טובה מאד ולזה תורמים לא מעט הממדים של הרכב שעושים אותו בעיניי ל-SUV האורבני הכי טוב שיש כרגע. בלי רוח וצלצולים אבל כן עם איכות אמיתית ויכולת אצורה של מי שיודע שיש לו את זה אבל לא מנפנף בזה. מחוץ לעיר ה-UX סיפקה קרוז נעים ונוח. נסיעה ארוכה לצפון עם הילדים וחזרה במוצא"ש בפקקים איומים הייתה חוויה כיפית למדי, ככל שזו יכולה להיות כזו.

מבחן דרכים לקסוס UX250h – פנאי פרמים קטן שראוי לשורטליסט. צילום: רוני נאק

מערכות הבטיחות התגלו באמת כפועלת הרבה יותר טוב מבעבר ויותר מזה, הרבה יותר טוב מאשר במתחרות רבות אחרות (בוודאי ביחס לפעולה הווירדית של מה שקורה היום במותגים הסיניים). אפילו עוצמת התאורה של פנסי החזית הייתה נפלאה בלילות ותנוחת הנהיגה העמוקה והחובקת יוצרת תחושת בטחון נעימה.

 

מה פחות

אם תנסו לנהוג את ה-UX חזק תגלו שהיא רכה מדי ולא ממש אוהבת את זה. במצבים האלה היא מתנודדת ורוכנת מדי בגלל מחסור בשיכוך. מנגד, גם במגבלות (דבר שאתם עשויים לפגוש אם למשל תגיעו מהר מדי לפניה לא מוכרת ותסובבו הגה בפאניקה) הלקסוס לא תפשל ושומרת על מאפייני נהיגה בטוחים ונכונים.

מבחן דרכים לקסוס UX250h – פנאי פרמים קטן שראוי לשורטליסט. צילום: רוני נאק

בנוסף, ההתעקשות של לקסוס (וגם טויוטה במובן הזה) להישאר עם ה-CVT – פוגמת בחוויית הפרמיום של הרכב הזה. זאת מכיוון שבתאוצה הסל"ד של יחידת ההנעה ההיברידית עולה לשמיים ויחד עימו שאון לא נעים. חשוב לציין כי זה קורה בתאוצה – בשיוט רגוע העסק שקוף לגמרי. 

עוד בצד הריג'קטים זה העדר חיבור חוטי לאנדרואיד. דבר שהיה מנקה את הקוקפיט מכבלים. אני לא איש של אפל וזה המחיר של הבחירה שלי.

מבחן דרכים לקסוס UX250h – פנאי פרמים קטן שראוי לשורטליסט. צילום: רוני נאק

סיכום

לקסוס UX היה ונותר, בעיניי, ה-SUV פרימיום הקטן הטוב ביותר. יחידת ההנעה ההיברידית, על 184 כ"ס שלה, מספקת ביצועים טובים ובעיקר צריכת דלק זעומה של 6.4ל' ל-100 ק"מ (במבחן שלי). ה-UX יכולה להתאים למי שלא צריך SUV גדול יותר כי הילדים גדול ועזבו את הקו, כי האגו לא חייב מכונית של 2.5טונות כדי לזוז ממקום למקום, כי רוצים מכונית שנותנת יותר אבל היא לא ענקית בממדים. לקסוס UX היא הוכחה שלפעמים, אפילו ברכב, דברים טובים באים באריזות קטנות.

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

4 comments

  1. רכב מושלם!

    • הרכב מאחורה צפוף בטירוף .אחלה רכב אבל לא מתאים למשפחה .בקושי 2 ילדים מצליחים להכנס מאחור. תיכנון לא טוב של הרכב .במכוניות מקבילות באורך כמו פיגו 3008 ,ניסן קשקאי ,סובארן xv ,המרחב לנוסעים מאחור הרבה יותר טוב ונעים .הלקסוס מתאים רק לזוג ולא למשפחה .

  2. מה המחיר

  3. הכי טובה בתחום שלה? כי די אס 4 אוכלת אותה בהכול .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × 3 =