יום חמישי , 25 יולי 2024
טסלה 3 מתעדכנת. החל ב-206 אלפי שקלים. צילום: טסלה

טסלה 3 מקבלת מתיחת פנים

רוני נאק

רבים מאד מקהילת טסלה, בעולם וגם בישראל, חיכו לבשורה שתגיע מכנסיית החשמל אי שם באוסטין טקסס (לשם עברה כדי לחמוק מהמיסוי הדרקוני של מדינת קליפורניה). שש שנים אחרי שטסלה 3 יצא לשווקים והפך ללהיט עולמי עם מיליוני יחידות שעלו על כבישי העולם, מגיע – לאחר ציפיה רבה – מתיחת הפנים.

טסלה 3 מתעדכנת. החל ב-206 אלפי שקלים. צילום: טסלה

עדכון שרבים, יש להודות על האמת, ציפו ליותר. בוודאי מטסלה שעדיין נתפסת כחלוצה וחדשנית ומביאה ללקוחותיה בשורה חדשה ותוקעת אצבע בעין לתעשיית הרכב המסורתית. אלא שטסלה 3 החדש שהוצג לא באמת מחדש הרבה – אלא מציב אבולוציה מדודה וזהירה. זאת למרות הצהרת נציג טסלה בתערוכת מינכן ש"יותר ממחצית מחלקי הרכב תוכננו מחדש" (בינינו בשורות לא הכי טובות לחלקי החילוף).

טסלה 3 מתעדכנת. החל ב-206 אלפי שקלים. צילום: טסלה

העיצוב החיצוני מתוחכם יותר ואירודינאמי יותר ואפילו מוסיף 3.0 ס"מ לאורך הכללי של 4.72 מ'. ממדי הגובה, הרוחב ובסיס הגלגלים לא השתנו. טסלה שילבה שמשות עם בידוד אקוסטי טוב יותר, מסך מרכזי חדש ועוד אחד מאחור וגימורים חדשים בתוך הקבינה.

 

בעוד שטסלה שיפרה את הנוחות ואת רושם האיכות, כל האמור בטכנולוגיית ההנעה נשאר זהה. המון ספקולציות כי המכונית תקבל סוללת LFP חדשה מהיצרנית הסינית CATL לא אושרו. נתוני הביצועים, הנהיגה והטעינה של גרסת ההנעה האחורית ושל גרסת ההנעה לכל הגלגלים long range זהים לאלו שלפני מתיחת הפנים. רק הטווח גדל – בעיקר בזכות האווירודינמיקה המשופרת.

מחיר הכניסה למועדון טסלה יעלה עכשיו החל ב-206 שקלים (בהינתן שטסלה לא תשנה מחירים בקרוב) עליית מחיר ניכרת ביחס ל-192 אלפי שקלים של גרסת הכניסה הנוכחית. האספקה בסתיו הקרוב.

 

Check Also

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק P200

רענון מעודן מן הפנים ומן החוץ ויחידת הנעה טורבו-בנזין מעניינת החזירה אותנו לחיקו של הריינג' הקטן המעודן והרלוונטי יותר מתמיד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight + 13 =