שבת , 27 אפריל 2024
טויוטה C-HR מתחברת לשקע ומקבלת 220 כ"ס, מתלים אקטיביים וגם גידור GPS. צילום: טויוטה

טויוטה C-HR עכשיו גם פלאג-אין הייבריד

רוני נאק

עם מכירות של כמעט 900,000 באירופה מאז הצגתו ב-2017, טויוטה C-HR המקור היה דגם פורץ דרך עבור טויוטה, והביא את המותג לקהל שסלד עד אז מהמראה השמרני של דגמי טויוטה. זאת, הודות לעיצוב הלא שגרתי שלו מבפנים ומבחוץ, אופי מהנה לנהיגה, איכות כללית טובה וסמל מנצח על החרטום.

טויוטה C-HR החדשה לוקחת את המורשת הזו קדימה ומשלבת סגנון בולט, נהיגה מערבת וחסכון מוביל סגמנט, עם מטרה לרצות ולעלות על ציפיות הלקוח האירופי (יש יאמרו סנוב) הרגיל לסטנדרטים של איכות פרימיום וכמובן קיימות על מלא.

טויוטה C-HR מתחברת לשקע ומקבלת 220 כ"ס, חווית איכות משופרת ואחוז גבוה יותר של חומרים ממוחזרים. צילום: טויוטה

 

• מבחן דרכים טויוטה C-HR החדש

בעיצובה החדש צללית הקופה מודגשת יותר ויוצרת "עמידה" רחבה ובטוחה יותר. מקבלת חיזוק נוסף על ידי הטלת חישוקי 20 אינץ' על ה-Plug-in Hybrid 220, ותחכום רב יותר בביצוע העיצוב.

טויוטה מבטיחה חווית משתמש הוליסטית ומותאמת אישית אשר מציבה את הלקוח בלב הרכב. זו לוקחת את האיכות החושית המפורסמת של טויוטה C-HR לגבהים חדשים הודות לשדרוג מקיף של חומרים בשילוב עם מאפיינים יוקרתיים.

כל הגרסאות של טויוטה C-HR החדשה, כולל ה-Plug-in Hybrid 220, נהנות מהטכנולוגיה ההיברידית העדכנית (דור חמישי) של טויוטה ושדרוג מקיף של הדינמיקה של הרכב, נהיגה מערבת יותר וחווית נסיעה בטוחה ושקטה הרבה יותר.

טויוטה C-HR מתחברת לשקע ומקבלת 220 כ"ס, חבילת אבזור מוגברת ביחס למה שאנו מכירים כאן. צילום: טויוטה

 

במפרט ה-Plug-in Hybrid 220, טויוטה C-HR החדשה מספקת נהיגה ללא מאמץ וחלקה של רכב חשמלי אמיתי (EV), עם טווח של עד 66 ק"מ (WLTP משולב) שזה כפול ממספר הקילומטרים שאנו יוממים מדי יום – כאן בישראל.

ה-Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 עובר אוטומטית למצב היברידי כאשר הסוללה מתרוקנת, ומעניק לנהגים את הביטחון והגמישות של הטכנולוגיה ההיברידית המובילה של טויוטה, המבטיחה יעילות מתמשכת לאורך כל נסיעה – רחוק מהתשתית ומעמדות הטעינה.

מערכת ההנעה PHEV מורכבת ממנוע חשמלי 163 כ"ס על הסרן הקדמי, עם אנרגיה מאוחסנת בסוללת Li-ion בהספק גבוה של 13.6 קוט"ש, לצד מנוע 2.0 ל' עם 152 כ"ס. הספק מערכת כולל של 223 כ"ס שעוזר ל-Plug-in Hybrid 220 להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.4 שניות. צריכת הדלק הרשמית היא רק 0.9 ל' ל-100 ק"מ עם ליטה של 19 גר' Co2 ל-ק"מ.

טויוטה C-HR מתחברת לשקע ומקבלת 220 כ"ס, מתלים אקטיביים, נהיגה בדוושה אחת וטווח חשמלי של עד 66 ק"מ. צילום: טויוטה

 

עוד בחידושים של גרסת הפלאג אין אפשר למנות מערכת מתלים אקטיבית. המערכת ההידרו-מכאנית מגדילה את כוח השיכוך בתדרים נמוכים (של תנועת המתלה) כדי לספק שליטה מעולה במרכב, בגלגול ובמניעת צלילה או הרמת חרטום בבלימה והאצה, כמו גם שמירה על שליטה טובה יותר בפניות. בתדירות גבוהה, שיכוך מופחת תורם לשיפור נוחות הנסיעה.

עוד נוספה פונקציית גידור הגיאוגרפי (GEO FENCING) החדשה מייעלת עוד יותר את השימוש בסוללה לאורך כל הנסיעה על ידי ניתוח המסלול המתוכנן ומעבר אוטומטי בין מצבי הייבריד וחשמל מלא בזמן נסיעה מחוץ לאזור פליטת פליטה נמוכה, על מנת למקסם נסיעה חשמלית בעת כניסה לאזור פליטה נמוכה. כל זה בעזרת מיקום GPS מדויק של הרכב (ומי אמר שאי אפשר יהיה למנוע כליל כניסה לאזורים שיוגדרו "אסורים" בעתיד?).

טויוטה C-HR מתחברת לשקע ומקבלת 220 כ"ס. מטען 6.6 קו"ט חד-פאזי מספיק לטעינה מלאה בשעתיים וחצי. צילום: טויוטה

 

Regeneration Boost מציע חוויה דמוית 'נהיגה בדוושה אחת' ומספק בלימה מאחזרת עד 80% מההאטה במהלך הנהיגה. שלוש רמות אחזור: עדין, בינוני או חזק. מה שמאפשר נהיגה קלה יותר בפקק והפחתת בלאי הבלמים ההידראוליים.

בישראל המחיר של טויטה C-HR מתחיל ב-170 אלפי שקלים

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × five =