יום שישי , 26 אפריל 2024
טויוטה יאריס קרוס הייבריד ממש בקרוב אפשר יהיה לפתוח הזמנה. צילום: טויוטה

טויוטה יאריס קרוס הייבריד – הכנה להרשמה


רוני נאק

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, החלה בהרשמה מוקדמת של הזמנות לרכב הפנאי ההיברידי הקטן החדש שלה: YARIS CROSS. המחיר הסופי או מועד ההגעה המדויק עדיין לא פורסמו רשמית אולם האתר של היבואנית מבטיח כי מדובר ב"בקרוב". לגבי התמחור, וזו ההשערה שלנו בלבד בין השאר על בסיס התמחור של היאריס קרוס במדינות אחרות שבהן הוא כבר משווק, הג'יפון ההיברידי החדש של טויוטה יכנס בטווח המחיר שבין טויוטה יאריס ההיברידית לבין ה-CH-R שממשיך להיות משווק. במספרים מדובר בטווח שבין 116 ל-150 אלפי שקלים. כאמור הערכה.

טויוטה יאריס קרוס הייבריד. קרוסאובר עירוני קטן (סגמנט B) על בסיס היאריס החדשה. צילום: טויוטה

טויוטה יאריס קרוס הייבריד הוא חלק ממשפחת יאריס החדשה. במשפחה יש שלושה דגמים: יאריס, יאריס קרוס וגם יאריס GR שהפכה לחלום הפרטי שלי ומגיעה לארץ רק ביבוא מקביל.

מבחן דרכים טויוטה יאריס הייבריד

פנאי קטן = ג'יפון

ליאריס קרוס אותו בסיסי גלגלים של 256 ס"מ שיש גם בטויוטה יאריס והוא מנצל את אותה פלטפורמת GA-B החדשה של היצרנית שמצליחה להרים את היאריס הקטנה מעל למתחרים בזכות קשיחות מבנית איתנה ואיזון מופלא שהופך את היאריס למתגמלת לנהיגה באופן מפתיע ולא צפוי בסגמנט B העצור.

טויוטה יאריס קרוס הייבריד הדשבורד מעוצב בדיוק כמו ביאריס הקטנה ולא במקרה. מסך 8 אינץ' ואולי גם תצוגה עילית. צילום: טויוטה

את יחידת ההנעה אתם מכירים כבר מהטויוטה יאריס החדשה. עם אותה טכנולוגיה כפי שתמצאו במנועי ה-2.0 ו-2.5ל' ההיברידיים של היצרן, המנוע בן 3 צילינדרים ונפח של 1.5ל' מפיק, יחד עם המנוע החשמלי, תפוקה משותפת של 116 כ"ס. נתון מומנט משותף אין אבל אנו כן יכולים לספר כי מנוע הבנזין מפיק 12 קג"מ והמנוע החשמלי מפיק 14.1 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT מפנק) מעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים ויש גם גרסת הנעה כפולה שטויוטה קוראת לה AWD-i שזו בתכלס מערכת הנעה כפולה קבועה עם מנוע חשמלי שני מאחור. אלינו כנראה שתגענה שתי גרסאות ההנעה.

טויוטה יאריס קרוס הייבריד. משטח טעינה אלחוטי לניידים, בורר מצבי נהיגה, בורר מצבי שטח, בלם חניה חשמלי עם סייען זינוק בעליה. ריפודי בד משולבי עור עם תפרים קונטרסטיים. נייס. צילום: טויוטה

חבילות האבזור השונות עשויות לכלול חישוקי סגסוגת במידות 16 עד 18 אינץ', שילובי גג בגוון צבע שני, מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם ממשק קארפליי ואנדרואיד. חבילת הבטיחות מזכה את טויוטה יאריס קרוס בדרגה 7 מתוך 8. מה שמלמד אותנו על חבילת סיוע ובטיחות אקטיבית ברמה הגבוהה-יותר של ה-TSS2.5 של טויוטה. זאת, בהתאם למדיניות היבואנית לשווק בישראל דגמים המצוידים במירב אמצעי הבטיחות.

טויוטה יאריס קרוס הייבריד. גרסה אדוונצ'ר נאה ביותר. צילום: טויוטה

הממדים עושים את יאריס קרוס לחיה אורבנית קטנה. האורך 418 ס"מ בלבד, הרוחב 176 ס"מ והגובה הוא 156 ס"מ. מרווח הגחון הוא 16 ס"מ שזה גבוה יותר מיאריס אבל נמוך יותר מה-SUV הקטנים האחרים. אבזור כמו סייען חניה, כפי שמרמזת עליו היבואנית, בהחלט שיכולים לחדד את המיקוד העירוני של הקרוסאובר-כיס הזה.

טויוטה יאריס קרוס יגיע אלינו, ממפעל טויוטה בצרפת. מפעל שטויוטה מייעדת לו יצור של כ-100,000 יחידות מהדגם הזה בשנת היצור המלאה הראשונה.

טויוטה יאריס קרוס הייבריד כאן בגרסת פרמייר פותחת העונה. צילום: טויוטה

 

 

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 − ten =