רוני נאק
בשבועות האחרונים רבים עוסקים בסיכומים שונים של שנת 2023 – גם שוק הרכב האמריקאי מסכם את המכירות שבו ובניגוד לישראל, הרכב הנמכר ביותר שם אינו חשמלי והלכה למעשה אין שם נציגות ליצרניות הסיניות מהמון סיבות שאתם בטח מכירים. למעשה רב-המכר החשמלי נמצא רק במקום החמישי עם 403,897 יחידות וזהו טסלה מודל Y.
במקום הרביעי ניצב רכב פנאי שטח המוכר היטב לישראלים: טויוטה ראב-4 המצוין שהעלה על כבישי ארה"ב 434,943 יחידות בשנת 2023. חלק ניכר ממכירות טויוטה ראב-4 מגיע בזכות רתיעה הולכת וגוברת של לקוחות בארה"ב מרכב חשמלי מלא. בין אם זה בשל מחירי המכוניות החשמליות היקרות (אין סינים כאמור), הפסקה של תמריצים בחלק מהמדינות אבל ובעיקר תשתית טעינה ציבורית בעייתית מאד (דבר שגם בישראל סובלים ממנו).

בשלושת המקומות הראשונים, ניחשתם נכון, שלושת הטנדרים הקבועים: פורד מובילה את הטבלה עם מספר דמיוני של טנדרים מסדרה F (שעודכנה לאחרונה) עם קצת מעל ל-750 אלף יחידות. במקום השני מוביל השוק בישראל הלא הוא שברולט סילבראדו עם קצת מעל ל-555 אלף יחידות ובמקום השלישי מדובר בדגם ספציפי של RAM – ה-1500 שאינו מיובא לישראל – והוא ה"קטן" של משפחת RAM (שנקנסה במיליארדים על ידי הרשויות בארה"ב) והעלה לכבישים 444,926 טנדרים.

מה קרה לטסלה 3 שנחטפה בעבר במספרים אדירים ועברה עדכון שרבים מאנשי ה"TECH" רטטו מהתרגשות לקראתו? ובכן היא מגיעה למיקום ה-13 בדירוג הכללי עם 213 אלף יחידות. שזה בדיוק עשרת אלפים יחידות פחות מהטויוטה קורולה שהאמריקאים העדיפו על פניה.