שבת , 27 אפריל 2024
טנדר פולקסווגן אמארוק כל-חדש. יגיע אלינו מהמפעל בדרום אפריקה. צילום: VW

טנדר פולקסווגן אמארוק – בלי חשמל עם LOW

רוני נאק

בניגוד לתחזיות ולהדלפות מהתעשייה, הדור השני של טנדר פולקסווגן אמארוק לא יציע גרסת הנעה היברידית. במקום זאת יקבל השוק האירופאי גרסאות דיזל 2.0ל' עם תפוקה של 150 עד 204 כ"ס, דיזל V6 בנפח 3.0ל' עם עד 250 כ"ס. תהיה גם גרסת בנזין עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.3ל' המוכר לכל מי שחובב מנועי פורד. זה מפיק 302 כ"ס.

טנדר פולקסווגן אמארוק כל-חדש. מערכת 4X4 הרבה יותר שימושית עם LOW ונעילות דיפ'. צילום: VW

המנוע הזה, המשרת גם בפורד אקספלורר, ברונקו ובטנדר פורד ריינג'ר החדש – נותן לנו חיבור חלק לצד של פורד בחתונה הזו. הדור השני של פולקסווגן אמארוק מיישם את מדיניות שיתוף הפעולה בין ענקיות הרכב בעולם הרכב המסחרי. כך שהלכה למעשה, מתחת לפח המעוצב, קיימת השלדה ומערכת ההנעה של פורד ריינג'ר החדש. זה לא בהכרח דבר רע – אגב. מערכות ההנעה מגוונות למדי (למי שזוכר האמארוק הקודם היצע רק ת"ה אחת עם 8 הילוכים, הנעה כפולה-קבועה וללא תיבת העברה עם LOW) ואלו יכולות להיות, בהתאם לשוק היעד, תיבות הילוכים אוטומטיות עם 10, 8 או 6 הילוכים לצד תיבות הילוכים ידניות עם 6 או 5 הילוכים. מערכת ההנעה הכפולה תהיה 4MOTION קבועה בשווקים וגרסאות מסויימות אבל גם עם תיבות העברה המאפשרות הנעה אחורית בלבד וחשוב מאד לאנשי העבודה גם LOW לגרירה, עבודת שטח וכמובן התקנת צמיגי שטח גדולי-קוטר באפטרמרקט.

טנדר פולקסווגן אמארוק כל-חדש.קוקפיט מאובזר ומפנק וגם מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות. צילום: VW

כל מה שחדש באיסוזו דימקס

נתוני הגרירה עומדים בקנה אחד עם הטופ של הסגמנט עם עד 3,500 ק"ג ויכולת נשיאת משקל משופרת (בעיקר בגרסת הבסיס הקלה) של קצת מעל 1.1 טונות. בנוסף, השימוש בפלטפורמת הפורד ריינג'ר החדש יוצרת ממדים גדולים יותר. עם בסיס גלגלים, אורך גדולים יותר בעשרות ס"מ על פני האמארוק הראשון.

טנדר פולקסווגן אמארוק כל-חדש. בסיס גלגלים ארוך מאד ויכולת עדיפה לשאת משקל. צילום: VW

וזה מחבר אותנו לחלק של פולקסווגן בטנדר הזה, המרכב. פולקסווגן באמת שעשתה מאמץ רב לגרום לטנדר להיראות שונה ככל האפשר מהריינג'ר ודומה ככל האפשר לדור המוצרים האחרון של VW. זה ניכר לא רק בקוטר של לוגו VW על הישבן אלא גם בגופי התאורה לפנים ומאחור. זה מתבצע על ידי החלפת החזית, פגוש, כנפיים ומכסה מנוע בחלקים ממדפי VW. כאשר השורשים של פורד ניכרים בדפנות הקבינה, שמשות, קו הגג והארגז. כך או אחרת, לרוב האנשים ובעיקר אלו שעדיין לא מכירים את הריינג'ר, מדובר בטנדר אחר לגמרי. VW הרי הביאה לדרגת אומנות את היכולת לייצר 5 מותגים שונים, (ברמות מחיר, מיתוג ומיצוב שונים לגמרי), על אותו בסיס מכאני בדיוק.

בתוך הקבינה יהיו אופציות לקוקפיט דיגיטאלי, מסך מולטימדיה אנכי גדול עם ממשקים מודרניים, שילוב של מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות וגם פינוקים כמו מערכת שמע פרמיום מבית הרמן קרדון, ריפודי עור, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. גם מן החוץ יהיו פריטים דקורטיביים ופחות תכליתיים כמו חישוקי גלגל 20 אינץ' ועוד קונצים ללקוחות שמעדיפים להשתמש בטנדר גם כרכב יוממות.

לכשיגיע לישראל (אולי כמודל 2023) הוא יפגוש את טויוטה היילקס (היקרה!) שנמצאת בקצה קשת מחזור החיים של הדור הזה ולפני חידוש על בסיס פלטפורמת TNGA כל-חדשה וגם את איסוזו דימקס הכל-חדש שמספרית הוא עדיין הדומיננטי בסגמנט הזה.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 − 7 =