יום שלישי , 3 דצמבר 2024
עמדת טעינה ביתית מסוג וולבוקס copper SB מורדת מהמדפים בבריטניה בשל אי עמידה בתקני ההגנה מסייבר. צילום: וולבוקס

סייבר – עכשיו גם עמדות טעינה מסוכנות

רוני נאק

רק לפני כמה ימים הבית הלבן הודיע כי הממשל יפתח בחקירה אודות הסכנות לבטחון הלאומי שמציבות מכוניות חשמליות מסין לאזרחי ארה"ב. עתה נראה שאפילו עמדות הטעינה הביתיות עשויות ליצור פתח להאקרים – "פצחנים" – שדרכן יוכלו לפגוע בתשתית החשמל ולקדם את "תרחיש העלטה" שכולנו חוששים ממנו.

מצלמה חיצונית ברכב. לדברי הממשל האמריקאי – אם הרכב מקושר המידע הנאסף עשוי ליפול לידיים עוינות. צילום: רוני נאק

• הבית הלבן נגד מכוניות מסין

הטלגרף הבריטי מדווח כי עמדות טעינה ביתיות מסוג wallbox copper sb הוסרו מהמדפים – בשל חשש כי האקרים עוינים עשויים להשתמש בהן כנשק במטרה ליצור האפלות. המשרד לבטיחות ותקנים של מוצרים, הגוף הרגולטורי האחראי בבריטניה לבטיחות הצרכנים, הודיע ליצרנית המטענים Wallbox כי המטען למכוניות חשמליות מדגם Copper SB אינו עומד בחוקי אבטחת הסייבר הנדרשים.

לדברי המשרד, המשך המכירות של עמדת הטעינה הזו, (הנמכרת בבריטניה בעלות של כ- 500 ליש"ט), עלול לתת למדינות עוינות את היכולת לשבש תשתית לאומית קריטית בבריטניה. חשוב לציין שעמדות טעינה מהדגם האמור שכבר מותקנות בבתים – ישארו במקומן ולא יורדו מהקירות. הפסקת המכירה תכנס לפועל ב-30 ליוני – יש להם זמן שם.

הפעלה בו-זמנית של אלפי עמדות טעינה עשויה להקריס את רשת החשמל. צילום: רוני נאק

את ה-Copper SB ניתן לקשר לאינטרנט ולהפעיל אותו באמצעות אפליקציית סמארטפון, המאפשרת לנהגים להפעיל או לכבות אותו מרחוק. לנוחות הזו יש מחיר והיא עשויה לאפשר להאקרים למצוא פרצת אבטחה. האקרים עוינים ינצלו זאת למשל כדי להפעיל אלפי עמדות טעינה בו-זמנית וכך לשבש את רשת החשמל הלאומית. כל מטען יכול למשוך עד 22 קילוואט. כלומר, הרשת עלולה להיחשף לקפיצה וביקוש פתאומי של עשרות מגה וואט – קיבולת של תחנת כוח קטנה. זאת במידה והאקרים יצליחו לקבל גישה למספר רב של מטענים פגיעים (בבריטניה מותקנים כ-40 אלף מטענים של חברת וולבוקס).

עמדות הטעינה של וולבוקס, כולל הדגם המדובר, משווקת בישראל על ידי כמה חברות.

Check Also

מאקסוס MIFA החל ב-214,990 שקלים

מאקסוס MIFA מגיע לישראל. משפחה של מיניוונים למשפחה ועם 7 או 8 מושבים ולא מעט רמות אבזור נוחות ובטיחות. האם זה הסוף של עידן ה-SUV

One comment

  1. אחשמליסט

    רק שאוטו עם סוללה לא מלאה צריך להיות מחובר אליהם בשביל שיוכלו להפעיל את הטעינה. זה בעיקר שימושי להפסיק טעינות ולא לתת לאנשים לטעון את הרכב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *