יום שני , 20 נובמבר 2017
דף הבית » חדשות » השור שיציל את אפריקה – רכב שטח לעולם השלישי
השור שיציל את אפריקה – רכב שטח לעולם השלישי
רכב שטח ועבודה לעולם השלישי - OX השור שיביא סיוע ליבשת השחורה אבל סביר יותר שלבסוף יצוייד במקלע כבד...צילום: יצרן

השור שיציל את אפריקה – רכב שטח לעולם השלישי

תחשבו רגע על בריטניה הגדולה, אנשי אצולה מחויטים מגיעים במשלחות רבות הדר למושבות האימפריאליסטיות באפריקה. ובכן, יזם בריטי סדרתי, סר טורקוויל נורמן, החליט שהגיע הזמן לפתח כלי רכב ייעודי ליבשת הזו, שבדרך כלל לא ממש נמצאת במרכז תשומת הלב של המפתחים.

רכב שטח ועבודה לעולם השלישי - OX השור שיביא סיוע ליבשת השחורה אבל סביר יותר שלבסוף יצוייד במקלע כבד...צילום: יצרן

רכב שטח ועבודה לעולם השלישי – OX השור שיביא סיוע ליבשת השחורה אבל סביר יותר שלבסוף יצוייד במקלע כבד…צילום: יצרן

חולמים על טיול לאפריקה? בינתיים סע למכתש רמון!

מה צריך להיות בכלי רכב שכזה? עמידות רבה, יכולת עבירות מצוינת, אפשרות לשאת נוסעים ומטען רבים ולשאת עלויות נמוכות במיוחד בייצור, רכישה ואחזקה. לדבריו של נורמן, הוא מצא את הרכב.

לכלי הרכב של אפריקה קוראים "ד'ה אוקס" (The Ox), או – השור, ונורמן פיתח אותו כך שיסתדר בדיוק עם הדרישות. השור שוקל טון וחצי בלבד, אבל מסוגל לשאת עד שלושה עשר אנשים בישיבה, גם אם לא בתנאים בריטיים. לחילופין אפשר להעמיס על השור לא פחות משלושה משטחי נשיאה אירופים סטנדרטיים או שמונה מיכלי ענק של 200 ליטר כל אחד. הרכב מסוגל לספק כוח לצרכים מקומיים, כמו מסור חשמלי או משאבת מים.

זה סר נורמן טורקוויל והוא רוצה לעזור לעולם השלישי באמצעות רכב עבודה זול לייצור ועמיד בתנאי השטח הקשים של אפריקה. צילום: יצרן

זה סר נורמן טורקוויל והוא רוצה לעזור לעולם השלישי באמצעות רכב עבודה זול לייצור ועמיד בתנאי השטח הקשים של אפריקה. צילום: יצרן

את כל המטען או האנשים אפשר לקחת ברחבי אפריקה בזכות מספר מאפיינים. האחד הוא זוויות הגישה והנטישה המצוינות. השני הוא יכולת אמפיבית לנסיעה בתוך מים עד לגובה של 75 ס"מ. השלישי הוא תכנון שחוסך את הצורך המסורבל בהנעה כפולה לשם יכולת עבירות גבוהה. לדעתו של נורמן, הנעה קדמית עם עומס של 53-73% מהמשקל על הציר הקדמי יעשו את העבודה.

כדי לחסוך בעלויות, רק חלק מהעבודה יתבצע בבריטניה, חלק שידרוש רק כ-5.5 שעות עבודה של שלושה בריטים מחויטים. שאר עבודת ההרכבה תתבצע באפריקה, וגם היא לא תדרוש יותר מדי: 11.5 שעות עבודה של שלושה עובדים, שלא צריכים אפילו לזכות בהכשרה מיוחדת.

רכב עבודה קשוח לעולם השלישי. מסוגל להוביל 13 פועלים לשדות הטבק או יחידת מורדים לפשיטה על מכרה יהלומים. רוצים לעזור לאפריקה? צילום: יצרן

רכב עבודה קשוח לעולם השלישי. מסוגל להוביל 13 פועלים לשדות הטבק או יחידת מורדים לפשיטה על מכרה יהלומים. רוצים לעזור לאפריקה? צילום: יצרן

סיר טורקוויל נורמן, בריטי בעל יכולת כלכלית, תכנן את הרכב למטרות צדקה – כדי לעזור לאנשי העולם השלישי להתמודד עם קשיי החיים. הוא איננו מפרט כרגע מי ייצר וימכור את הרכב בפועל, אבל נראה שהוא מתכוון לעשות זאת, ואף הצהיר כי כל הרווחים יופנו לפיתוח נוסף של השור ושל אמצעים נוספים להקל על אנשי העולם השלישי.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6