יום שישי , 26 מאי 2017
דף הבית » טרקטורונים » מאבריק X3 נגד הנגב
מאבריק X3 נגד הנגב
עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

מאבריק X3 נגד הנגב

טל אבן

היתה זו שעה מוקדמת בבוקר קר, אחד הקרים בשנה, אך ההתרגשות לקראת היום הזה עשתה את היציאה מהפוך המפנק לקלה ומהירה מתמיד. לפנינו יום ארוך שאירגן יבואן קאן-אם, בו נזכה לחוות את כלי ה side by side היוצר תסיסה בשוק. קאן-אם X3 מאבריק טורבו.

את הדור החדש של מאבריק פגשנו כשרק הגיח ארצה, במסיבת עיתונאים מושקעת שערך היבואן, עופר אבניר, בה הוצגו בפני נציגי המדיה הנכבדים הנתונים היבשים של הכלי. נתונים שכל עכבר שטח יתחיל לרייר רק מלקרא את הברושור:

סופר שם על מהלך מתלה מקסימלי של 61 ס"מ בגרסת הקצה,XRS . סופר גם על מומנט בשרני של 15.6 קג"מ, 154 כוחות סוס ותאוצה של 4.9 שניות ל-96 קמ"ש, בסיס גלגלים ארוך מאד ואיבזור רב.  הרבה שורות במפרט שמסתכמים בשורה תחתונה מרשימה גם היא: המחירים מתחילים מ-173 אלפי שקלים ועד 200 אלף שקלים לגרסת הקצה.

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

באירוע חשפו גם שלדה הקלה בכ-20% לעומת גרסאות קודמות ולעומת כלים אחרים בשוק, וקשוחה הרבה יותר (53% תמימים).

אבל כל אלה יחדיו היו רק מספרים, מאד מרשימים אמנם, שהיוו רק אפריטיף למנה העיקרית. הצלחת הגדולה, מכוסה באבק, סלעים וחריצי מים, נקבל לפנים ביום הנהיגה. בו יתאפשר לנו לחוות על עצמות הזנב את מה שיש למאבריק לספר, ולא רק להתפעל מקימוריו היפים ומנתוניו על הנייר.

עכשיו מעונן

אחרי ההסעה הארוכה מתל אביב הגענו סופסוף אל נקודת ההתחלה, שנקבעה דרומית למצפה רמון, בסמוך לנחל ארדון.

כאן פלשבק צבאי היכה בי, אוטובוס מלא בגברברים שנוסע בשבילי עפר אל עבר נקודת התחלה של ניווט כלשהו באזור. הרצון לרדת ממנו, איך נאמר, לא היה אז מהגבוהים.

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

אבל שם, ביום המבחן, ולנוכח שורה מרשימה של אחד עשר כלים אימתניים, יצאנו בהתלהבות גדולה מהאוטובוס החמים אל הקור שנמדד בחוץ, כ-3 מעלות צלזיוס בממוצע.

לאחר תדרוך שסיפר על כללי הבטיחות ועל מסלול הנסיעה שיסתיים באילת, כ-185 קילומטרים של נהיגה בשטח, התיישבנו בכלים.

תנוחת הישיבה הנמוכה והחובקת ב- XRS התגלתה כנוחה מאד, כאשר המושבים ניתנים לכיוונון קדימה ואחורה, וההגה אף הוא ניתן להגבהה או הנמכה.

בכלי בעל כאלו יכולות דינאמיות צריך שיהיו המון מנגנוני שמירה על הנהג מטעויות הנובעות מהתפרעות, וחברים, זה כלי שמזמין נהיגה בקצב מהיר יותר מכל מה שהכרתם עד כה. וארבעה מנגנוני הגנה מעצמכם אכן קיימים פה:

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

ראשית, כפתור המווסת בין הנעה כפולה להנעה אחורית. במצב הנעה אחורית, ועם 154 סוסים, (גם אם אלה יושבים על סרן אחורי רחב באופן חסר תקדים (רוחב הכלי 183 ס"מ, כן?), גורמים לכלי לפזז בישבנו כרקדנית אפרו אמריקאית דשנה.

שנית, כפתור המפריד בין מצב רגוע, ECO, למצב אטרף, SPORT.

המנגנון השלישי מצוי בחגורות הבטיחות 4 הנקודות המגיעות עם הכלי. לא חגרת היטב את החגורה שלך? הכלי מגביל עצמו ואת עוצמתו, ולפני שתתלונן שהוא לא סוחב, בדוק את האבזמים.

הרביעי מצוי במפתח הכלי. הירוק מניע אותו כשהוא מוגבל מהירות, כשנניח תמסור אותו לידי הבן שלך, והאפור, המפתח בו השתמשנו באותו היום, משחרר את הפונציאל כולו, ונותן לך להיות קצת מל גיבסון במקס הלוחם בדרכים – ופחות בקטע האנטישמי שבא אחר כך.

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

מניעים

לאחר היציאה מהחניון, שמטעמי אחריות התחלתי במצבECO  כפול הנעה עד שניוודע זה לזה, ניתן מיד להבין את יכולות המנוע הזה, עם שלושה צילינדרים. מיד כשהתאפשרה נעיצת דוושה נחושה לרצפה, האף התרומם, האחוריים ירדו אף יותר, והכלי הרגיש כאילו רצה להמריא. ההספק דומה לזה של מכונית עם מנוע 2.0ל' והתוצאה מורגשת היטב בגב ובעיניים הדומעות.

מהלך מתלים אדיר, זוויות גלגול מינימליסטיות ורכינה צדית מתונה מאד, מאפשרים כולם לרחף מעל כל מהמורה או אבן שבדרך במהירות בלתי נתפסת ותוך קבלת תחושה בטוחה ויציבה.

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

פלשבק צבאי שני. אחרי נסיעה מהירה בג'יפ, מגיעים לפתע למעבר סלעים. אם הספקת, במקרה הטוב,  לבלום בזמן, יש לך זמן לתכנן היכן להניח כל גלגל, לתכנן הצלבות ולבדוק ציר למעבר דרמטי של המכשול, נוכח הנחיות המכוון שעומד מלפנים ומנופף נואשות בידיים בניסיון למנוע ממך להתהפך. אם לא הספקת לבלום כראוי, כיבדת את כל יושבי הכלי בחבטה חזקה, נוכח סגירת מהלכי מתלים אגרסיבית והרסנית, הן לכלי והן לחוליות הגב, ולעיתים גם שברת ציריה, מתלה או משולש.

לא במאבריק. הכלי הזה מייתר כמעט לחלוטין את הצורך בבלימה לפני סלעים או שטח "קשה", ונותר רק לכוון את ההגה, לתת גז ולתמוה אם השטח שחזינו בו לפני שבריר שניה, אכן עבר מתחת לגלגלים בשלב כלשהו. האינסטינקט הראשוני הוא לבלום בחוזקה לפני מכשול שכזה, כשהכלי כאילו מסתובב אליך בבוז ושואל: "אתה לא רציני, אחי?!". לאט לאט, וככל שהקילומטרים נגמעים, מכירים את הכלי הזה יותר ויותר, ואתה מוצא עצמך מרחף איתו בשטח במהירויות אסורות, אפילו במונחי אספלט.

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

פלשבק צבאי שלישי. גבעות תלולות באות זו אחר זו. בנגמ"ש צבאי, הזחל עולה בעצלתיים את הגבעה, אך הירידה מלווה בחרדה כלשהי. אתה מושך אליך את הסטיקים בעוצמה, אבל הכלי מאט, אך לא עוצר. רבאק, 11 טון. תעצרו. תשאלו כל מי שאי פעם נהג בנגמ"ש אם לא חווה שניות של זיעה קרה כשזה קרה.

לא כאן, הכלי מאיץ בטרפת במעלה הגבעה, כששנינו, המלווה ואנוכי, מוצאים עצמינו באוויר לשנייה או שתיים בפסגת התל, עד לנחיתה לקראת הירידה מהגבעה. ממש תלמה ולואיז.

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

האירוע הזה מלווה בשאגות שמחה רוויות אדרנלין, ובירידה כבר ממתינים לגבעה הבאה שבדרך.

כך עוברים להם הקילומטרים בקצב מסחרר, כשרק נקודות ציון מוכרות נותנות לך פרספקטיבה מה עברת. טראח, צומת ציחור. בום. נאות סמדר. משכר, ממכר.

 

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

מדוממים, מחזירים נשימה

מגיעים לאילת. קשה להתעלם משיירת הכלים המרשימים והרועשים הללו. נסיעת אספלט, במוד הנעה אחורית מאפשרת משחקי זנב מהנים והכלי לא מפסיק להפתיע עם דריפטים שהיו מביישים את מהיר ועצבני.

מחלון המטוס, כשרמות האדרנלין עדיין גבוהות מהיום שעבר, אני בוהה בשטח החשוך בו נסענו היום. שטח ארוך, טכני בחלקו, שבעזרת המאבריק נצלח במהירות ובאופן מרשים מאד, כריחוף ממושך ומענג.

הוא מבריק, המאבריק טורבו הזה. ונשאר כזה למרות ענני האבק הרבים שיצר בדרך.

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

מפרטים ומחירים

מאבריק

  • מנוע רוטקס 900 סמ"ק טורבו ACE כולל מצנן ביניים המפיק 154כ"ס ב- 7,500 סל"ד.
  • מומנט 15.6 קג"מ ב-7,000 סל"ד
  • תמסורת חדשה מדגם QRS-X
  • בלמים בקוטר 262 מ"מ קדימה ו 248 מ"מ אחורה
  • בסיס גלגלים של 259 ס"מ ליציבות כיוונית גבוהה
  • אורך הכלי 335 ס"מ.
  • זרועות עוקבות מסוג TTX
  • שילדה וכלוב התהפכות קשיחים כיחידה אחת
  • מצערת גז אלקטרונית חכמה iTC כולל מצב ספורט/חסכוני
  • הגה מתוגבר חשמלי דינמי בעל שלושה מצבים
  • לוח שעונים רב שימושי אנלוגי ודיגיטלי מפואר
  • מפתח אימובילייזר למניעת גניבה
  • פנסי לד ראשיים ופנסי לד אחוריים
  • אחריות שנתיים
עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

עם קאן אם מאבריק X3 לאילת. אבק, גז, סלעים מתלים ו-200 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג

MAVERICK X3 XRS TURBO

מהלך מתלה אחורי 61 ס"מ (24 אינץ)

  • מהלך מתלה קדמי 55.9 ס"מ (22 אינץ)
  • מרווח גחון 38 ס"מ
  • רוחב 183 ס"מ
  • גובה 170 ס"מ
  • משקל יבש 718 ק"ג
  • חישוקים 14 אינץ וצמיגים בקוטר 30 אינץ
  • מקדימה בולמי פוקס פודיום 2.5 המתקדמים ביותר כוללים מעקפים
  • מאחור בולמי פוקס פודיום 3.0 המתקדמים ביותר כוללים מעקפים
  • מחיר 199,950 ש"ח

MAVERICK X3 XDS TURBO

  • מהלך מתלים אחורה וקדימה  50.8 ס"מ (20 אינץ)
  • חישוקים 14 אינץ כולל טבעות נעילת צמיג (בידלוק)
  • מרווח גחון 34.5 ס"מ
  • רוחב הכלי 162 ס"מ
  • גובה 167 ס"מ
  • משקל יבש 676 ק"ג
  • בולמי פוקס פודיום 2.5
  • מחיר 183,950 ₪

MAVERICK X3 TURBO R

  • מהלך מתלים אחורה וקדימה הטוב ביותר בתחום 50.8 ס"מ (20 אינץ)
  • חישוקים 14 אינץ
  • מרווח גחון 34.5 ס"מ
  • רוחב הכלי 162 ס"מ
  • גובה 167 ס"מ
  • משקל יבש 676 ק"ג
  • בולמי פוקס פודיום 2.5
  • מחיר 172,950 ₪

—–

בתקופת ההשקה ניתנת הנחה על שלושת הדגמים של 7,000 ₪ וחבילת אבזור של 25,000 ₪ במתנה הכוללת מערכת שמע מקורית משוכללת W800 הכוללת תקשורת בלותוס', חצי חלון קדמי, מראות צד, ארגז אחורי עם קירור, מיגון מלא, גג ספורט, השלמת דלתות.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6