יום שבת , 16 דצמבר 2017
דף הבית » מבחני דרכים » מבחן רכב ג'יפ גרנד צ'ירוקי לימטד
מבחן רכב ג'יפ גרנד צ'ירוקי לימטד

מבחן רכב ג'יפ גרנד צ'ירוקי לימטד

הג'יפ גרנד צ'ירוקי ידע הרבה עליות ומורדות לאורך השנים – תרתי משמע – וזה היה דגם אשר כמעט לא הגיע כלל ליצור ולבסוף הפך לרב המכר של המותג. אבל נשים את כל זה בצד שכן עכשיו הגרנד צ'ירוקי הוא "על הסוס" אחרי שהתנער מהבינוניות של הדור הקודם, חזר רענן עם פלטפורמה משותפת למרצדס אשר בעזרתה ובעזרת מנוע V6 פנטה-סטאר חזק עשה חייל בארץ ובחו"ל. ועכשיו הוא חוזר אחרי מתיחת פנים עדינה מן החוץ ומקיפה מן הפנים ועם בשורה חדשה.

מבחן רכב ג'יפ גרנד צ'ירוקי חדש. מראה חדש ברמות מנשה. יותר עידון ויכולת, פחות צריכת דלק ויותר מדי רכות. ג'יפ שומרים על המקורות. צילום: פז בר

מבחן רכב ג'יפ גרנד צ'ירוקי חדש. מראה חדש ברמות מנשה. יותר עידון ויכולת, פחות צריכת דלק ויותר מדי רכות. ג'יפ שומרים על המקורות. צילום: פז בר

מסלול טיול לאיזור בו התקיים המבחן לג'יפ גרנד צ'ירוקי

מבחן רכב לג'יפ גרנד צ'ירוקי דיזל

ג'יפ גרנד צ'ירוקי

אז מה בעצם התחדש? כל גרסאות האיבזור שודרגו עם חומרים וציוד טובים יותר למען שיפור תחושת ה"פרימיום" והאיכות הכוללת של המוצר. זאת, בנוסף לצורך המחייב ליצוק באותם החלקים את אותו DNA של ג'יפ אשר מזהה אותו ממרחק ובמבט חטוף. השבכה האופיינית צרה יותר, הפנסים דקיקים יותר וכוללים גם LED לתאורת יום ופנסי הערפל מעט גבוהים וניכרים יותר לעין. המטרה היא מראה אלנגטי וספורטיבי יותר – פחות "שטח" יותר "ספורט". בחזית בולטים פנסי הקסנון החדשים בעוד שמאחור המגע עדין יותר וכולל יחידות תאורה מוגדלות פנסי LED וספויילר עליון חדש. בשני הקצוות תמצאו פגושים חדשים ומאחור דלת תא מטען מפוסלת עם ראות עדיפה לאחור.

מבחן רכב ג'יפ גרנד צ'ירוקי חדש. פנסים אחוריים חדשים וגם שמשה גדולה יותר לשיפור שדה הראיה - גרסת לימטד מצויידת גם בחיישני חניה ומצלמה. צילום: פז בר

מבחן רכב ג'יפ גרנד צ'ירוקי חדש. פנסים אחוריים חדשים וגם שמשה גדולה יותר לשיפור שדה הראיה – גרסת לימטד מצויידת גם בחיישני חניה ומצלמה. צילום: פז בר

השינויים בתוך ג'יפ גרנד צ'ירוקי משמעותיים הרבה יותר. בעוד שהארכיטקטורה וקווי המתאר הכלליים לא השתנו ה"בפנוכו" שלהם אחר לגמרי. לוח המחוונים הוא כעת בחלקו מסך LCD המשתלה יפה עם חיווי מחוגים מסורתי. יש אפשרות לבחור את המידע המוצג בו וכמובן את הגוונים. בקונסולה המרכזית תמצאו מסך מולטימדיה ענקי במידה של 8.4אינץ' אשר פוקד על בקרת האקלים, אפשרויות השמע הרבות ועל הגדרות הנהג של הרכב. בנוסף יהנה הנהג מגלגל הגה חדש מצופה בעור ומעוטר במיתוג רב בחזית מאחור ומשוטים להעביר הילוכים ידנית.

מהפן המכאני החידוש המשמעותי ביותר הוא שילובה של תיבת הילוכים חדשה עם 8 הילוכים. זו תיבה נהדרת המיוצרת ב-ZF ומשרתת מכוניות רבות מטנדר פולקסוואגן אמארוק, דרך דגמים רבים של ב.מ.וו ועד ריינג' רובר סופרצ'אג'ד. הפיקוד על התיבה הוא אלקטרוני ואת מנוף ההילוכים הרגיל מחליפה ידית שהיא ג'ויסטיק.

מערכת ההנעה היא הקוודרה טרק 2 המצויינת של ג'יפ הכוללת הנעה כפולה קבועה, תיבת העברה עם LOW (ביחס 1:2.72 המסורתי של ג'יפ) וגיבוי של בקרת משיכה אלקטרונית ותוכנות ייעודיות המתאימות את העברת הכוח לסוג השטח עליו נוסעים. בנוסף קיימת אופציה למתלי אוויר בגרסאות הלימטד. זו מאפשרת לבחור בין ארבעה מרווחי גחון מ-18 ס"מ לחנייה מקורה ועד 28 ס"מ למעבר בשטח טכני. עם מתלי האוויר מתקבלות זוויות מרכב מועילות למדי: גישה – 36 מעלות, נטישה – 29 מעולות וגחון – 157 מעלות.

היצע המנועים המקומים עומד על דיזל V6 בנפח 3.0ל' (250 כ"ס ו-57 קג"מ) או בנזין V6 בנפח 3.6ל' (286 כ"ס ו-35 קג"מ) – בנכר אפשר לבחור גם בין שני מנועי V8: 5.7 ו-המי 6.4ל' מפלצתי המפיק 470 כ"ס.

לנהוג בגי'פ גרנד צ'ירוקי

מטרים ראשונים וקל מאד לחוש שיש כאן שינוי גדול. הגרנד צ'ירוקי הקודם לא היה אוטו גרוע – רחוק מזה – אבל לערך המוסף של תיבת ההילוכים יש תכונה לגרום למכונית להראות הרבה יותר טוב. העברת ההילוכים החלקה ומשרעת יחסי ההעברה הרחבה מבטיחים שכמעט תמיד תהיה בתוך עקומת הכוח ושאופן הפעולה יהיה חלק ונעים – בטח עם מנוע בנזין כה חלק וחזק כמו הפנטה-סטאר המוכר. מאחרי ההגה התחושה היא של זמינות כוח רבה ומיידית – ועם בידוד רעשים טוב – יש רושם של קלילות רגליים שלא הייתה בדגם היוצא. נתון התאוצה מאשר זאת 9 שניות ל-100 קמ"ש. לא רע למכונית השוקלת 1.8 טונות.

מבחן רכב ג'יפ גרנד צ'ירוקי חדש. מסך מגע ענקי למולטי מדיה כמו גם לוח מחוונים ווירטואלי בחלקו. גלגל ההגה חדש וגם מנוף ההילוכים. צילום: פז בר

מבחן רכב ג'יפ גרנד צ'ירוקי חדש. מסך מגע ענקי למולטי מדיה כמו גם לוח מחוונים ווירטואלי בחלקו. גלגל ההגה חדש וגם מנוף ההילוכים. צילום: פז בר

סביבת הנהג שהייתה טובה בדגם הקודם היא עתה עדכנית ומתוחכמת יותר. עם מסכי LCD והפעלה במגע לא תרגיש כאילו הטלפון שלך חכם יותר מהאוטו. זה מעין מפגש של ג'יפאות מסורתית עם אייפד וקישוריות מלאה. בתחום הבטיחות תמצאו כאן שבע כריות אוויר, בקרות משיכה ויציבות וכן מערכת חדשה המכינה את הנהג לקראת תאונה (זווית מושב, מותחני חגורות ועוד). אם במקרה אתם מתכננים לגרור קרוואן לפינה מבודדת בטבע תשמחו לגלות שבקרת היציבות יודעת לטפל גם בנגרר שמאחור.

מחוץ לעיר ג'יפ גרנד צ'ירוקי מסוגל לשייט במהירות רבה. כאן פועלת רכות המתלים לרעתו. לאלו חסר ריסון ואם הכביש גלי מדי, או הנהג נמרץ מדי, יתחיל הג'יפ להתנודד באופן לא נעים. אבל רדו לקצב נסיעה חוקי, תנו לתיבת ההילוכים להוריד את סל"ד המנוע מתחת ל-2,000 סיבובים ואפשר בקצב הזה לכסות מאות קילומטרים בנוחות רבה ועם צריכת דלק טובה יחסית של 9 ק"מ/ל' (ממוצע המבחן עמד על 7 ק"מ/ל').

מבחן רכב ג'יפ גרנד צ'ירוקי חדש. מערכת ה-4X4 מצויינת יש LOW ובקרת משיכה יעילה המגבלה היא בעיקר המתלים הסטנדרטיים - פתרון קל קיים באפטרמרקט או מתלי אוויר מקוריים.  צילום: פז בר

מבחן רכב ג'יפ גרנד צ'ירוקי חדש. מערכת ה-4X4 מצויינת יש LOW ובקרת משיכה יעילה המגבלה היא בעיקר המתלים הסטנדרטיים – פתרון קל קיים באפטרמרקט או מתלי אוויר מקוריים. צילום: פז בר

ירדנו לשטח. וזה בפני עצמו די מרגש שכן לא נשארו כלי רכב רבים בסגמנט הזה אשר עדיין מתעקשים לשמר את היכולת מעבר לאספלט. וכאן יש לג'יפ ארסנל מלא להתמודד עם כל אתגר ששטח יכול להציב בפניו. ה-LOW קצר ושימוש מאד במעלות תלולים כמו גם במורדות שם הוא מגובה במערכת המגבילה את המהירות גם בעזרת הבלמים. כמו בכביש, אם תסעו ממש לאט, יבודדו אתכם המתלים נהדר ויספקו נוחות נסיעה טובה למדי – גם חישוקי 18 אינץ' – עוזרים כאן עם דופן צמיג סבירה של 60 מ-265. אבל, אם ששה לכם הדרך, ובא לכם לצאת לרדוף אחרי סוסי הפרא – תוטל מגבת רטובה וצוננת על תאוותכם. המתלים סופר-רכים וחסרי ריסון באופן מאד לא משכנע. כפלים בשביל יגרמו לצ'ירוקי לקפץ, ולאבד קשר עם הקרקע בקלות יתירה ודחקו בך להאט ומהר. זה לא היה המקרה בדגם היוצא. מדוע ג'יפ ריככה כל-כך את המתלים?

רוצה לשפר ג'יפ גרנד צ'ירוקי? שים YETI על הגג!

במעברים טכניים הפגינה הקוואדרה טראק (מערכת ההנעה) את יכולותיה בשחצנות ג'יפאית אופיינית. אלמלא מגבלה של מהלך המתלים הנפרדים, האפשרויות בין הסלעים היו זויות. גם ככה, במצבו הסטנדרטי יש לג'יפ יכולת לא מבוטלת בשטח והוא ממש לא מתרגש מאובדן אחיזה או הנפת גלגל לאוויר – ג'יפ במיטבו.

מבחן רכב ג'יפ גרנד צ'ירוקי חדש. האם זה ג'יפ גרנד צ'ירוקי הכי טוב שהיה מעולם? כנראה שכן! צילום: פז בר

מבחן רכב ג'יפ גרנד צ'ירוקי חדש. האם זה ג'יפ גרנד צ'ירוקי הכי טוב שהיה מעולם? כנראה שכן! צילום: פז בר

ג'יפ גרנד צ'ירוקי לסיכום

מתיחת הפנים של אמצע-חיי-הדגם עשתה ממש טוב לגרנד צ'ירוקי קשישא. היא נתנה לפנים שלו איכויות משופרות בהרבה, קישוריות מצויינת וחווית נהיגה הרבה יותר טובה. מהצד האוטומוטיבי מוציאה תיבת ההילוכים החדשה את המירב שיש למנוע פנטה-סטאר החזק לתת והיא מתגמלת אותך עם ביצועים טובים ועם משרעת הילוכים רחבה המאפשרת חיסכון אמיתי בדלק. בנוסף לכל זאת, נשמרת היכולת בשטח בזכות הנעה כפולה מצויינת ומערך אלקטרוני חכם אך גם נשלט על ידי הנהג. אם יש נקודת ביקורת מהותית אחת היא נוגעת למתלים הסטנדרטיים – אלו רכים מדי וחסרי ריסון מדי – לכן לא הייתי מהסס ובוחר בתוספת מתלי האוויר. אלו ישפרו מאד את הנוחות בכביש וירחיבו עוד יותר את היכולת בשטח. המחיר של ג'יפ גרנד צ'ירוקי לימטד – כמו זה שבצילומים – עומד על 365,000 שקלים ויהיה עליכם להוסיף עוד 10,000 שקלים למתלי האוויר. המחיר הזה מציב אותו בנישה שבין רכבי השטח היפניים לאלו האירופאים המתחילים מכ-400 אלפי שקלים.

http://bit.ly/2opbTV6