יום שלישי , 19 מרץ 2024
האם לוטוס תוציא מהמגירה את התכניות לקרוסאובר. הנה ה-APX, רכב תצוגה משנת 2006. צילום: לוטוס
האם לוטוס תוציא מהמגירה את התכניות לקרוסאובר. הנה ה-APX, רכב תצוגה משנת 2006. צילום: לוטוס

וידאו: לוטוס עולה לשטח

כתב: ניר בן זקן

אחרי פורשה, מזראטי, בנטלי ורולס רוייס גם יצרנית רכבי הספורט הבריטית לוטוס מצהירה כי תייצר קרוסאובר. החברה שהייתה בשנות השישים והשבעים מהחדשניות (הראשונה לפתח שלדה אחודה ושימוש באווירודינמיקה) והמצליחות ביותר בסבב פורמולה 1 (6 אליפויות נהגים ו-7 אליפויות יצרנים), שהביאה לעולם אייקונים כמו האליז, האלן והאספרי (שהייתה המכונית של המרגל המפורסם בעולם בתקופת רוג'ר מור) הבינה שלא תוכל לשרוד בשוק הרכב עם שלושה דגמים ספורטיביים בלבד וכעת היא מכריזה באופן רשמי כי תייצר קרוסאובר.

הנכונות של לוטוס להיכנס לסגמנט רכבי הפנאי נרמזה כבר בתערוכת הרכב של ג'נבה ב-2006 עם ה-APX קונספט (ר"ת Advanced Performance Crossover). גרסת הייצור תהיה פרי לשיתוף פעולה עם יצרנית הרכב המלזית "פרוטון" (בעלת הבית של לוטוס) וחברת "גולדסטאר תעשיות" הסינית המתמחה בהנדסה ומסחר ויהיה הדגם הראשון בהיסטוריה של החברה שמיוצר מחוץ לממלכה המאוחדת, על אדמת סין. זאת בשל הפניה לשוק הרכב המקומי החווה גידול אדיר בסגמנט הקרוסאוברים, אם כי נראה סביר להניח שהוא יוצע גם בשווקי המערב. פורשה מקאן, אותו שמה לוטוס במרכז הכוונת, נמכר בכ-30 אלף עותקים בשנה בסין וצפוי להגיע ל-50 אלף עותקים בשנים הבאות, יותר ממחצית מכמות הייצור הכוללת של הדגם.

האם לוטוס תוציא מהמגירה את התכניות לקרוסאובר. הנה ה-APX, רכב תצוגה משנת 2006. צילום: לוטוס
האם לוטוס תוציא מהמגירה את התכניות לקרוסאובר. הנה ה-APX, רכב תצוגה משנת 2006. צילום: לוטוס

לוטוס הבטיחה כי הדגם החדש ישמור על ערכי המותג ויהיה בעל משקל עצמי ומרכז כבוד נמוכים מהמתחרים (כ-200 ק"ג ו-3 ס"מ פחות מהמקאן). יחידות ההנעה יהיו ככל הנראה כמו בדגמי החברה כיום; 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטר עם מגדש על ו-V6 בנפח 3.5 ליטר. לוגם סולר לא מתוכנן בשלב ראשון בשל פופולאריות נמוכה בשוק היעד המרכזי. גרסה היברידית נשקלת בחיוב שכן הרשויות הסיניות מעוניינות לחייב שיווק מכוניות בעלות יחידת הנעה חשמלית לקראת סוף העשור ובסמוך למועד ההשקה המתוכנן. כמו כל דגמי לוטוס שמו יתחיל באות E אם כי החברה עוד לא פרסמה את השם הנבחר.
הקרוסאובר צפוי להיות הדגם הנמכר ביותר של היצרן ויזרים מזומנים חשובים שיאפשרו ללוטוס להמשיך ולשרוד גם בשנים הבאות. השאלה היחידה היא האם כשיצא לשוק ב-2019 עדיין סגמנט הקרוסאוברים יזכה לביקושים גבוהים כל כך.

האם לוטוס תוציא מהמגירה את התכניות לקרוסאובר. הנה ה-APX, רכב תצוגה משנת 2006. צילום: לוטוס
האם לוטוס תוציא מהמגירה את התכניות לקרוסאובר. הנה ה-APX, רכב תצוגה משנת 2006. צילום: לוטוס

Check Also

טויוטה משקיעה בשבבים

טויוטה כמעט ומכפילה את הרווח התפעולי בזכות זה שלא הצטרפה לבהלה החשמלית. התקררות השוק החשמלי והעדפת מכוניות היברידיות (ותודה לתשתית הטעינה הציבורית) הביאו הון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − 7 =