יום שבת , 3 דצמבר 2016
דף הבית » אופני הרים » מבחן אופניים bergamont Revox 3.0
מבחן אופניים bergamont Revox 3.0
מבחן אופניים BERGAMONT REVOX 3.0. בסיסי זה לא בהכרח משעמם! השלדה הנהדרת מפצה על הרבה ויוצרת שמחת חיים מפתיעה. המחיר מתחת ל-3,000 שקלים. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים bergamont Revox 3.0

כתב: רוני נאק צילומים: תומר פדר

אופניים בסיסיים הם כמו לחם וחמאה. אתה יודע כמעט תמיד מה שאתה עומד לקבל עד לרגע הטעימה ואז, המרכיבים יכולים להפתיע אותך – לטוב או לרע – אם הם מצטיינים או מחבלים בחבילה הכוללת. אופניים מכילים בכל זאת כמה מרכיבים יותר מאותו כריך בסיסי, והפעם ההגדרה תחת צילום הפרופיל המצודד שלהם אומר: "זנב קשיח 29 אינץ'".  אבל זו עדיין הגדרה רחבה מדי שכן גם לה יש "רזולוציות" של חומרים, רמות רכיבים שונות וכמובן תג מחיר. הפעם בחרנו בגרסה הצנועה של משפחת REVOX, כזו אשר לפי היצרן – ברגמונט – היא כלבוניקית. ובשפת רוכבי האופניים המשמעות היא שהם מתאימים לרכיבות שטח מתונות ("שבילים לבנים") אבל גם ליוממות ורכיבה עירונית.

 

מבחן אופניים BERGAMONT REVOX 3.0. בסיסי זה לא בהכרח משעמם! מעצורים הידראוליים נהדרים מ-TEKTRO בהחלט בעלי ערך מוסף רב בחבילה הזו. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים BERGAMONT REVOX 3.0. בסיסי זה לא בהכרח משעמם! מעצורים הידראוליים נהדרים מ-TEKTRO בהחלט בעלי ערך מוסף רב בחבילה הזו. צילום: תומר פדר

REVOX 3.0

זו כאמור הגרסה הצנועה  של הדגם כשמעליה יש עוד שש גרסאות מאובזרות יותר כולל גרסת קרבון יקרה מאד. המכנה המשותף של כל הגרסאות הוא השימוש בגלגלי 29 אינץ' וזנב קשיח – יש שתי רמות של שלדות אלומיניום וכאמור שלדת קרבון אחת. השלדה של גרסת 3.0 עשויה אלומיניום 6061 ומשלבת חלקים שיוצרו בחישול וצינורות שעוצבו בהידרופורמינג. זהו תהליך שבו נאטמים קצות הצינור הגולמי אשר מוכנס לתבנית ואז מוזרם לתוכו נוזל בלחץ גבוה מאד אשר גורם לצינור לקבל את צורת התבנית. זו שיטת ייצור מקובלת מאד גם בעולם הרכב כשיתרונה הוא מתיחה אחידה של החומר מבלי ליצור נקודות חולשה ואפשרות לקבל צורות נקיות יותר. עוד אפשר לראות בשלדה דרופאאוטים מכורסמים נהדרים, הלחמות מדויקות ויפות לעין וכן ניתוב כבלים חכם וגימור נאה.

הגיאומטריה של השלדה היא לגמרי דור אחרון. תמוכות שרשרת קצרות באורך 445 מ"מ, זווית היגוי חדה למדי של 71 מעלות, מוט עליון ארוך, ציר גל הנע (קראנק) 70 מ"מ מתחת לצירי הגלגלים כדי להוריד את מרכז הכובד ועוד. ויש במידות הנ"ל לספק רמז עבה למדי להפתעה שציפתה לנו.

מבחן אופניים BERGAMONT REVOX 3.0. בסיסי זה לא בהכרח משעמם! מזלג בסיסי למדי עם קפיצי סליל וללא אפשרות לכוון שיכוך. מתפתל תחת עומס אבל רוב הזמן סביר למדי בהקשר הזה. סט גלגלים טוב מאד וצמיגים מצויינים. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים BERGAMONT REVOX 3.0. בסיסי זה לא בהכרח משעמם! מזלג בסיסי למדי עם קפיצי סליל וללא אפשרות לכוון שיכוך. מתפתל תחת עומס אבל רוב הזמן סביר למדי בהקשר הזה. סט גלגלים טוב מאד וצמיגים מצויינים. צילום: תומר פדר

בחזית תמצאו מזלג בסיסי למדי של SUNTOUR עם קפיצי סליל ואפשרות לכוון עומס ראשוני. המהלך עומד על 100 מ"מ ואין כיווני שיכוך כלל.

העברת הכוח מגיעה משימאנו. מאחור תמצאו מעביר ACERA אשר מקפיץ את השרשרת על קסטה בת 8 הילוכים. בחזית מעביר M-310 שולט בשלוש פלטות קדמית. 24 הילוכים מניינם עם שליטה דרך שיפטרים M-310 של שימאנו. גם הקראנק מגיע מהמדף הבסיסי של שימאנו – אנחנו הוספנו לו דוושות SPD לטובת המבחן.

המעצורים הם הידראוליים של TEKTRO. גם פה ציפה לנו פינוק בדמות דיסק אובר-סייז 180 מ"מ בחזית ו-160 מ"מ מאחור. אלו מעצורים מסדרה M290 ויש לנו ניסיון מצוין איתם.

מבחן אופניים BERGAMONT REVOX 3.0. בסיסי זה לא בהכרח משעמם! איבזור היקפי BGM, קוקפיט מרווח ותנוחת רכיבה זקופה. תותבים מאפשרים להנמיך את הכידון. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים BERGAMONT REVOX 3.0. בסיסי זה לא בהכרח משעמם! איבזור היקפי BGM, קוקפיט מרווח ותנוחת רכיבה זקופה. תותבים מאפשרים להנמיך את הכידון. צילום: תומר פדר

עוד נזכיר את חישוקי הגלגלים האיכותיים מ-סאן-רינגל ועליהם צמיגי שוואלבה דו-שימושיים ברוחב 2.10 עם פנימיות.

כל יתר האבזור מגיע מחטיבת האבזור של ברגמונט וממותג BGM. ראוי לציין את הכידון הרחב שיש לו גם "רייז" של 15 מ"מ. ואפשר לכוון את הגובה שלו באמצעות ספייסרים על ראש ההיגוי.

המשקל עומד על 14.4 ק"ג והמחיר אצלנו: 2,690 שקלים

רכיבה

אחרי שלב הכיוונים הראשון שכולל בעיקר התאמת עומס הקפיץ למשקל הרוכב – והתעסקות מעצבנת עם מפתח אלן (משושה) כדי לכוון את גובה המושב – אפשר היה להתחיל לרכוב. תנוחת הרכיבה זקופה למדי ולא תהיה מוזרה למי שאלו האופניים הראשונים שלו או שעושה את הקילומטרים הראשונים בשטח. המיקום של הרוכב הוא ממורכז עם מעט יותר משקל על הגלגל האחורי בזכות הגיאומטריה. חלוקת המשקל הזו מאפשרת להניף את הגלגל הקדמי באוויר בקלות רבה – אם במשיכת כידון או באמצעות כוח הדוושה.

מבחן אופניים BERGAMONT REVOX 3.0. בסיסי זה לא בהכרח משעמם! זנב קשיח מטפסים יפה. הילוכים נמוכים "קצרים" ואחיזה נהדרת. המשקל 14.4 ק"ג מורגש כאן. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים BERGAMONT REVOX 3.0. בסיסי זה לא בהכרח משעמם! זנב קשיח מטפסים יפה. הילוכים נמוכים "קצרים" ואחיזה נהדרת. המשקל 14.4 ק"ג מורגש כאן. צילום: תומר פדר

עם 24 הילוכים בלבד זה היה צפוי למצוא "חורים" ביחסי ההעברה – בעיקר במרכז הקסטה. מצד שני משרעת הילוכים כה רחבה מאפשרת לאופניים האלו לטפס בשטח בשיפועים מרשימים מאד ומצד שני להיות סופר-מהירים על שבילים לבנים או בסינגל זורם – כמו שבצילום – ואפילו ברחובות העיר.

והיכן ההפתעות? שהאופניים האלו מסתירים יפה מאד את הגמלוניות של גלגלי ה-29 אינץ'. הם ששים לתמרון, יעברו בחדות מקו ישר לפניה – ויחזיקו קו מדויק בפניות מהירות, למרות הנטייה לפיתול של המזלג בחזית. ואם אפשר ללמוד משהו מהתמונות שאתם רואים זה שמאד נהניתי מסשן הצילומים בבן שמן.

עוד התענגתי על הבלמים. למעצורים חסרי היומרות האלו של TEKTRO  יש עוצמת בלימה חזקה מאד שמגיעה עם יכולת מינון נהדרת ותחושה מצוינת במנוף המאפשר לשלוט בסף הנעילה של הצמיגים. פינוקי.

מבחן אופניים BERGAMONT REVOX 3.0. בסיסי זה לא בהכרח משעמם! בשבילים הנכונים האופניים האלו יכולים להיות מהירים מאד. נתמכים בבלמים הנהדרים הם יכולים להפתיע רוכבים על אופניים יקרים הרבה יותר. צילום: תומר פדר

מבחן אופניים BERGAMONT REVOX 3.0. בסיסי זה לא בהכרח משעמם! בשבילים הנכונים האופניים האלו יכולים להיות מהירים מאד. נתמכים בבלמים הנהדרים הם יכולים להפתיע רוכבים על אופניים יקרים הרבה יותר. צילום: תומר פדר

אולי בכל זאת BERGAMONT עם שיכוך מלא?

טיול אופניים ריש לקיש

מעבירי ההילוכים הם כאמור בסיסיים למדי. הם יעשו את העבודה רוב הזמן, אבל הם מתקשים במצבי קיצון של השרשרת או של העומס על הדוושות. גם המזלג – חסר השיכוך – התקשה להתמודד עם הקצב התזזתי של הרכיבה בצילומים – אבל בקצב מתון יותר הוא תפקד בסדר כשהוא מספק קשר טוב לקרקע ובעל ערך בטיחותי בשבילים מסולעים.

 

סיכום

"אין ציפיות אין אכזבות" אומרת אמרת השפר – כאן יש ממש הפתעות. גיליתי שלדה נהדרת אשר ששה לשעשועים ותהיה כיפית בשבילים כמו גם מהירה ויציבה ברכיבה עירונית ותחבורתית טהורה. אהבתי גם את המעצורים המצוינים ואת מרבית האבזור ההיקפי שמגיע עם האופניים האלו.

למי הם מתאימים? לרוכב שצריך אופניים גם כתחבורה עירונית, לרוכב שטח העושה את צעדיו הראשונים בהרים – ולזה אני מבטיח שהאופניים האלו רק יפתחו את התיאבון ויכירו לו את עולם אופני ההרים באופן החיובי ביותר.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*