שבת , 27 אפריל 2024
לא רק הלופ הצפוני! גם סינגל כיסופים התחבר לבארי הקלאסי. צילום: רוני נאק

בארי וכיסופים בעטיפה אחת

לא רק הלופ הצפוני! גם סינגל כיסופים התחבר לבארי הקלאסי. כ-52 ק"מ מהירים וכיפיים. צילום: רוני נאק

רוני נאק

את האסימון לרכיבה הזו הפילו שני חברים שפגשתי במקרה שבועיים קודם לכן על הלופ של בארי פינת הכניסה לכיסופים. באותו היום רכבתי אנאטומית ולא הייתי ערוך אנרגטית ולוגיסטית להוסיף עוד קצת מעל ל-20 ק"מ ללופ של בארי והצפוני. בדיוק כשהייתי בשלב ההלקאה העצמית, שריקת אוויר מהצמיג הקדמי ושלוקר מרוקן הודיעו לי שגם הקארמה החליטה שבאותו היום עליי להסתפק "רק" בסינגל בארי שמזמן לא ביקרתי בו. אבל…זרעי הפורענות כבר נשתלו וגמלה בליבי ההחלטה לחזור לבארי לחוויה המלאה.

לא רק הלופ הצפוני! גם סינגל כיסופים התחבר לבארי הקלאסי. רוב המסלול נראה ככה. צילום: רוני נאק

שבועיים אחר כך בשעת בוקר מוקדמת הרכבתי את הגלגל הקדמי לפוקס 38 של הספשילייזד טורבו לבו אקספרט. התלבטתי עוד באותו לפנות-בוקר האם להגיע על אופני המרתון שלי או להתפנק ב-90 ניוטון-מטר של הליבו. ביחס של קילומטרים/סבל הליבו ניצחו. כשברקע גם פתאום צצה האפשרות לצרף למערך הסינגלים גם את שוקדה – תלוי ברמה האנרגטית שלי.

לא רק הלופ הצפוני! גם סינגל כיסופים התחבר לבארי הקלאסי. בית הבטחון ונחביר. צילום: רוני נאק

• צור קשר להקלטת המסלול!

ובכן יש האומרים שסינגל בארי משעמם, יש מי שמחשבים אותו אפילו למסוכן. אני אישית, זו דעתי כמובן, מאד אוהב אותו בזכות הזרימה ואם תמצאו את הקצב הנכון, הוא לא ישעמם אתכם לרגע. ועם הליבו הקצב היה מהיר למדי. רוב הזמן על הקצה של "מנתק ההצתה" שב-25 קמ"ש מה שגרם לי לעבוד די חזק על האוכף. בסוף היום, אחרי כמעט 52 ק"מ המהירות הממוצעת הייתה 22 קמ"ש (לפי סטראבה) והרגשתי יופי את הרגליים.

לא רק הלופ הצפוני! גם סינגל כיסופים התחבר לבארי הקלאסי. העליה למכרות הגפרית. צילום: רוני נאק

התחלתי כרגיל ב-לה מדווש, רוטן מעט על הקטע הראשון של השביל שנחרש על ידי טרקטורים. אבל מהר מאד הוא נשכח ונכנסתי לזרימה הנפלאה במה שנותר מהאמבטיות העמוקות של פעם. קטע ערוץ הנחל עבר במהירות וזרמתי היישר לתוך הלופ הצפוני לבקר את מושבת הדיות השחורות שהתנחלו שם על צמרות האקליפטוסים. משם חזרה ללופ בארי, נחביר, מכרות הגופרית, נחל שערתא ומנוחה קצרה לניקוי משקפי השמש ליד הסכר ההרוס. משם יוצאים מהאקליפטוסים  לערוץ של נחל הבשור ולמושבות/שיכוני הציפורים בקירות הערוץ.

לא רק הלופ הצפוני! גם סינגל כיסופים התחבר לבארי הקלאסי. עוד רגע מתחברים לנחל הבשור. צילום: רוני נאק

הרבה יותר מהר משציפיתי עברו 21 וחצי קילומטרים כאשר הגעתי לשלט המפנה לסינגל אסף כיסופים. ואני נלהב מדווש בפודרה לקראת סינגל חדש ולא מוכר. לפני עוד כ-21 ק"מ של סינגל מסומן היטב, ברובו מהיר וזורם, ללא אתגרים טכניים ממש ועובר בערוצים וחורשות אקליפטוסים ברובו. אם אהבתם את בארי, בכיסופים תקבלו עוד 20 קילומטרים של אותו הדבר.

לא רק הלופ הצפוני! גם סינגל כיסופים התחבר לבארי הקלאסי. נקודת החיבור ללופ כיסופים. צילום: רוני נאק

המסלול מאד רגוע וכיפי. על הליבו החשמליים נהנתי מאד מהקצב המהיר והאקשן שזה מביא בסיבובים הרבים ושינויי הגובה התכופים. מי שיבחר לרכב בקצב איטי יותר, ייהנה מרכיבה נטולת מאמץ כלל על האופניים החשמליים.

לא רק הלופ הצפוני! גם סינגל כיסופים התחבר לבארי הקלאסי. הנקודה הדרומית ביותר בלופ כיסופים. צילום: רוני נאק

מתחברים בחזרה לסינגל בארי לקטע של הרכיבה על הסוללות ולסכר נחל גרר. משם נכנסים פנימה לאקליפטוסים ולקטע הגדודיות המקפיץ, מפעלי המים ובחזרה לחניה בצל העצים שליד לה מדווש.

לא רק הלופ הצפוני! גם סינגל כיסופים התחבר לבארי הקלאסי. הגדודיות של בארי. צילום: רוני נאק

הרכיבה כולה הייתה על מצב TRAIL בליבו וזה השאיר לי 30% בסוללה כשסיימתי 51.6 קילומטרים וטיפוס לא נוראי של 452 מטרים. כל זה בזמן רכיבה נטו של שעתיים ו-22 דקות ומהירות רכיבה ממוצעת של 21.8 קמ"ש. נייס. לרכוב את אותו הלופ על האופניים האנאטומיים היה בשלב הזה אתגר פיזי משמעותי עבורי. על הליבו זה היה פשוט כיף צרוף. על שוקדה וויתרתי הפעם. חישוב מהיר של צריכת הזרם הראה שאסיים אותו גבולי למדי. נשאיר משהו לאתגר הבא.

לא רק הלופ הצפוני! גם סינגל כיסופים התחבר לבארי הקלאסי. דיות שחורות מלהגות מראשי האקליפטוסים. צילום: רוני נאק

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seven − seven =