יום שלישי , 19 מרץ 2024
פנס אופניים NITE RIDER. נטען משקע USB, בעל גוף מתכתי ועוצמת תאורה מרשימה. צילום: רוני נאק
פנס אופניים NITE RIDER. נטען משקע USB, בעל גוף מתכתי ועוצמת תאורה מרשימה. צילום: רוני נאק

בדקנו: Nite Rider Lumina 550/700

הקיץ הוא תקופה נוראית לרוכבי השטח. לחות מעיקה, מהרגע שהשמש עוברת את קו האופק היא מתחילה לצרוב את כל מי שלא נמלט למזגן הקרוב ואז שוב בערב, הבריזה נעצרת לקראת חדשות השעה שמונה ושמיכה לחות מעיקה יורדת על הארץ. אם אין לכם את המזל להמלט לרכיבה באירופה או לגור במקום שבו מזג האוויר דומה יותר להרים מאשר לסאונה – ייתכן שרכיבה לילת תהיה הפתרון עבורכם.

אז מה צריך כדי לצאת לרכוב בעלטה? פנסים חזקים, ואנחנו ממליצים גם על משקפי הגנה שקופים – בעיקר כדי למנוע כניסה של עצמים זרים לעיניים המתאמצות.

פנס אופניים NITE RIDER. כ-170 גרמים על הקסדה. דגם 700 לומן מציע עוצמה שימושית מאד ומתקן רכיסה מקורי חכם ופשוט. המשקל מורגש לצוואר הענוג של הבוחן צילום: איגור
פנס אופניים NITE RIDER. כ-170 גרמים על הקסדה. דגם 700 לומן מציע עוצמה שימושית מאד ומתקן רכיסה מקורי חכם ופשוט. המשקל מורגש לצוואר הענוג של הבוחן צילום: איגור

לצילומים של מבחן האופניים לנורקו סייט לקחנו מרוזן ומינץ שני פנסים: NITE RIDER בעוצמה של 700 לומן שמגיע עם מתאם לקסדה או כידון, וגרסה נוספת עם 550 לומן שמתחבר רק לכידון. אגב 1 יחידת לומן (בהקשר של נורת LED) שווה ל-0.016 וואט של נורה רגילה.

הפנסים שונים זה מזה רק בעוצמת ההארה. לשניהם סוללה פנימית הנטענת משקע USB, לשניהם גוף מצולע עשוי מתכת ולשניהם מתג הפעלה יחיד אשר שולט בכל ארבעת פונקציות ועוצמת התאורה.

אחרי טעינה ראשונה של כ-5 שעות, יצאנו לשטח. ה-550 עלה על הכידון וה-700, אחרי שני שיפצורים מצא את מקומו על הקסדה. עוצמת התאורה שהתקבלה בשבילי בן בשמן האפלים הייתה מרשימה מאד ואפשרה לנו לרכוב בטוח גם אם לא בקצב של רכיבה באור היום. הכוונה היא שלא נפלנו בגלל שדברים שלא ראינו. כמו שקורה לא אחת היו מכשולים שעברנו אפילו טוב יותר…

פנס אופניים NITE RIDER. שני הפנסים בפעולה. 550 על הכידון ו-700 על הקסדה. סידור המאפשר לרכוב בבטחה גם בבן שמן החשוך. תפיסת העומק הייתה בעיתית - אפשר להתרגל לזה. צילום: איגור
פנס אופניים NITE RIDER. שני הפנסים בפעולה. 550 על הכידון ו-700 על הקסדה. סידור המאפשר לרכוב בבטחה גם בבן שמן החשוך. תפיסת העומק הייתה בעיתית – אפשר להתרגל לזה. צילום: איגור

מבחן אופניים שצולם בלילה עם פנסי NITE RIDER

מסלול טיול שבילים לבנים שמתאים מאד בלילה

כמובטח בעלון היצרן, הפנסים החזיקו כמעט שעתיים של תאורה רצופה בעוצמה הגבוהה ביותר. בשניהם- כמעט בו זמנית – עבר החיווי לאדום כדי להודיע שכדאי להתחבר לטעינה או להוריד עוצמת אור. זאת, למרות הפער בהספק (2600Ah ב-550 ו-3400Ah ב-700). בעוצמה המינמאלית אמורה הסוללה להבטיח תרואה רצופה ל-18 שעות (זה מה שכתוב בעלון – לא ניסינו).

ה-LED היחיד אשר מפיק את התאורה החזקה מיוצר על ידי CREE – חברה אמריקאית ממובילות התעשייה בתחום תאורה ממוליכים למחצה ובעלת פטנטים רבים בתחום הזה.

המשקל של הפנס עם התושבת עומד על כ-170 גרם על הקסדה. זה לא נשמע כמו משקל רב אבל כמו שגילינו למיקום של הפנס על הקסדה יש חשיבות רבה גם בכיוון התאורה וגם בנוחות לאורך זמן. אחרי כשעתיים התחלנו להרגיש את המשקל הנוסף ואחרי עוד קצת זמן זה כבר הפך לאי נוחות – גם עם קסדה שאנו רוכבים עמה זמן רב. עוד מצאנו כי הגוף המתכתי של הפנס מתחמם מאד. מספיק גם כדי שתסיגו את היד במהירות אם תגעו בו.

פנס אופניים NITE RIDER. שקע מיקרו USB - יש כבל מצורף - מאפשר טעינה קלה מכל מטען או מחשב. גומיית אטימה מונעת חדירה אבק או לחות. צילום: רוני נאק
פנס אופניים NITE RIDER. שקע מיקרו USB – יש כבל מצורף – מאפשר טעינה קלה מכל מטען או מחשב. גומיית אטימה מונעת חדירה אבק או לחות. צילום: רוני נאק

בסיכומו של לילה אפשר להמליץ בחום על הפנסים האלו. הם עמדו בהגדרות היצרן לגבי משך התאורה שלהם, הפיקו עוצמת אור חזקה מאוד אשר אפשרה לנו לרכוב באופן בטוח בלילה חשוך ובסינגל מסולע ומפותל ויש להם איכות כוללת טובה. התפעול קל מאד גם למי שאינו "טכנולוגי" בחשיבתו, וכל יד מיוזעת ועטויית כפפה יכולה לתפעל את הפנס ואת מערכת הרכיסה החכמה ללא בעיה.

פנס אופניים NITE RIDER. כשהכפתור מאיר באדום הגיע הזמן לישון - או להפחית את עוצמת התאורה. לשני הפנסים סוללת ליתיום נטענת שעמדה בהבטחות היצרן לגבי משך התאורה.צילום: רוני נאק
פנס אופניים NITE RIDER. כשהכפתור מאיר באדום הגיע הזמן לישון – או להפחית את עוצמת התאורה. לשני הפנסים סוללת ליתיום נטענת שעמדה בהבטחות היצרן לגבי משך התאורה.צילום: רוני נאק

המחירים הם 600 ו-700 שקלים בהתאמה – לא זול אבל ירחיב מאד את האפשרויות שלכם לרכוב בחושך. למצא ברוזן ומינץ.

Check Also

הביטוח ממשיך להתייקר בחדות

הפעם הטבלה של WOBI ממשיכה להראות את מגמת ההתייקרות המהירה של עלות הביטוח למכוניות שבכבישים. בעתיד גם החשמליות יצורפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × five =