יום רביעי , 22 נובמבר 2017
דף הבית » מגזין » מרצדס מיישרת את ה-V
מרצדס מיישרת את ה-V
מרצדס חוזרת למנועים הטוריים עם 3.0ל' שני מגדשי טורבו ומערכת חשמל יצירתית. אצלנו מינואר 2018. צילום: מרצדס

מרצדס מיישרת את ה-V

רוני נאק

במשך עשרות שנים היה מנוע ה-6 בטור של מרצדס עמוד התווך של דגמים רבים, מה-E קלאס דרך דגמי ספורט ואפילו G-וואגן קשוח. אפילו לסאנגיונג היה ספינאוף משלהם למנוע הזה שאף שווק בישראל. המעבר למנועי 6V קבל תאוצה בסוף שנות ה-90' עם הצגת מרצדס M קלאס בארה"ב ועד שנת 2002 מרצדס הוציאה מיצור את ה-E קלאס האחרונה עם המנוע הטורי.

בעוד שבעבר נטה השוק לעבר נפחי מנוע מוגדלים ומנועי V8 זה היה הגיוני ליצור V6 מודולארי בתצורה – כזה שניתן להרכבה על אותו פס יצור. כיום הרוח נושבת לכיוון אחר לגמרי, יש הקטנה של נפחים וצמצום של מספר הצילינדרים ואותו היגיון עובד לכיוון האחר – מבנה מודולארי משותף עם 6 ו-4 צילינדרים טוריים. הקרדיט מגיע יותר לרגולציה ותקנות זיהום אוויר ופחות לרומנטיקנים העורגים על הטוריים של פעם.

מרצדס S קלאס 450 מסוף שנות ה-70'. עם מנוע טורי כמובן - בקרוב הקמבק. צילום: מרצדס

מרצדס S קלאס 450 מסוף שנות ה-70'. עם מנוע טורי כמובן – בקרוב הקמבק. צילום: מרצדס

עתה, עתיד המנוע הטורי לבצע קמבק במרצדס S קלאס – כבר בינואר הקרוב. ומדובר בחבילה טכנולוגית מרשימה מאד. למנוע שני גלי זיזים עליונים, 24 שסתומים והזרקת דלק ישירה. הנפח עומד על 2,999 סמ"ק ואם תנסרו שני צילינדרים תקבלו מנוע 4 טורי בנפח 2.0ל'. הקדח מעט קטן יותר מזה של 6V אך מהלך הבוכנה ארוך – וזה נהדר כדי לקבל מומנט וגמישות. יש שני מגדשי טורבו. אחד סתם רגיל כזה שעובד כמו כולם והשני מופעל חשמלית לפי הצורך כדי לצמצם ככל הניתן את השהיית הטורבו האינהרנטית של כל מנועי הטורבו באשר הם.

Mercedes-Benz Sechszylinder-Benzinmotor M256 - עם כיתוב בגרמנית זה יותר אותנטי - אז הנה.

Mercedes-Benz Sechszylinder-Benzinmotor M256 – עם כיתוב בגרמנית זה יותר אותנטי – אז הנה.

מערכת החשמל גם היא יוצאת דופן. עובדת על 48 וולט והכרחית כדי ליצור דחיסה משמעותית של הטורבו החשמלי. הגנרטור/מתנע נמצא מאחרי המנוע בתוך האוזינג משלו ולפני תיבת ההילוכים. ממיר זרם מוריד את התפוקה ל-12 וולט לטובת הצרכנים השונים. בנוסף יכולה המערכת החשמלית לתת בוסט נוסף של כוח – 22 כ"ס ו-18 קג"מ אם עולה הצורך.

עוד בחשמל תשמחו בוודאי לדעת שיש מדחס מזגן חשמלי, משאבת מים חשמלית אשר ממשיכים לעבוד גם כשהמנוע מדומם. מה שאין כלל אלו רצועות או שרשרות של צרכני משנה. מה שתורם להפחתת רעש העבודה של יחידת ההנעה הזו.

מרצדס S קלאס 450 תהיה הראשונה עם המנוע החדש. ניחוש סביר: נמצא אותו גם בדגמים אחרים בהמשך. צילום: מרצדס

מרצדס S קלאס 450 תהיה הראשונה עם המנוע החדש. ניחוש סביר: נמצא אותו גם בדגמים אחרים בהמשך. צילום: מרצדס 

התפוקה תלויה באפליצקיה. מרצדס מדווחת על 300 עד 408 כ"ס ומעל ל-50 קג"מ ושידוך לתיבת ההילוכים החדשה עם 9 יחסי העברה.

בישראל נוכל לפגוש את המנוע הזה במרצדס S-קלאס 450. בה הוא יפיק 367 כ"ס ו-50 קג"מ. החל מחודש ינואר 2018.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6