שבת , 27 אפריל 2024
יונדאי איוניק 6 עם יותר מ-61 קג"מ ההנעה הכפולה היא המפתח לביצועים ולבטיחות ברמה אחרת. צילום: יונדאי

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

צמד האחיות המחשמלות לבית איוניק, לאמור איוניק 5 ואיוניק 6, יצרו פאראדיגמה חדשה לא רק בזירת הרכב החשמלי, אלא גם בשוק הרכב העולמי כולו וגרמו לרבים ו-וותיקים בענף הרכב לחשוב מחדש על האופן שבו מכונית משפחתית, רכב מנהלים או SUV משפחתי צריכים להיות בעידן הזה. איוניק 5 היה ועודנו דוגמה נהדרת לכך – כרכב שגם אם לא היה חשמלי, עדיין הוא היה מתבלט מעל ומעבר לכל דבר אחר שיש על הכביש.

יונדאי איוניק 6 פלטפורמת E-GMP לטעינה מהירה, התנהגות כביש נהדרת ושילוב של טווח נסיעה וביצועים דינאמיים מההנעה הכפולה. צילום: יונדאי

 

עתה יונדאי איוניק 6 החשמלית לוקחת המון מהתכונות הנהדרות של איוניק 5 ומביאה אותן למקום אחר, שונה ומאד מעניין. מכונית חשמלית שהיא לא רק פרימיום ביומרה אלא גם מכסה את כל הבסיסים, פעמים רבות בדרכים שלא חשבתם עליהן. מכונית אשר יוצרת חוויה שלמה מהרגע שאתם צועדים לעברה בחניה ועד הנעילה והפרידה בסיום הנהיגה.

הבסיס של איוניק 6 היא אותה ארכיטקטורה חשמלית ייחודית של קבוצת יונדאי המכונה E-GMP – לה יש יתרונות רבים הבאים היטב לידי ביטוי באיוניק 6 – שני מנועים, הנעה כפולה, ניתוק חכם ומכאני של הגלגלים הקדמיים כשהנעת המנוע הקדמי אינה נחוצה (כדי להקטין גרר ולהגדיל טווח הנסיעה) וכמובן כל היתרונות הבטיחותיים הרבים שמגיעים מרכב כביש בעל הנעה כפולה – לאמור רמות אחיזה גבוהות בכל תנאי הדרך. כל זה על מערכת חשמלית הפועלת בתחומי ה-800 וולט שלנו, הנהגים, המשמעות העיקרית היא זמני טעינה קצרים, תוספת מהירה של קילומטרים לטווח שעשוי להגיע לעד 583 ק"מ (בגרסת ההנעה הכפולה ומעל ל-600 ק"מ עם הנעה אחורית ומנוע יחיד) – כמובן בהתאם לתנאים הסביבתיים בעת החיבור לעמדת הטעינה.

יונדאי איוניק 6 עם יותר מ-61 קג"מ ההנעה הכפולה היא המפתח לבטיחות מצטיינת גם בכבישים רטובים וחלקלקים. צילום: יונדאי

 

• ליונדאי יש את המספר הרב ביותר של מכוניות בטוחות

כבר הכרנו בישראל רכבים חשמליים רבים בעלי מאות כוחות סוס. אבל, כל כוחות הסוס האלה אינם שווים הרבה אם אין את היכולת להוריד אותם באופן יעיל לכביש. כאן מגיע המימד של ההנעה הכפולה ומערכות בקרת האחיזה המתקדמות של יונדאי. שני המנועים מפיקים יחד 325 כ"ס ונתון הזוי של 61.6 קג"מ. ברגיל, כזו תפוקה הייתה מיד גורמת לסחרור גלגלים עם כל לחיצה על המצערת – ואתם חייבים לנהוג ברכב כזה כדי להבין בכמה כוח מדובר כאן – אלא שבעזרת ההנעה הכפולה, וצמיגים נפלאים על חישוקי 18 אינץ' (או 20 אינץ' ברמת עלית), אין שהיות והכוח מחולק באופן המיטבי ביותר כדי לספק האצה ולא סיחרור. בכביש יבש זה נחמד – בכביש רטוב או בכזה שמכוסה סחף אחרי הגשם – הורדת הכוח היעילה הזו עושה את ההבדל בין להמשיך לנסוע לבין סיחרור מביך ומפגש עם מעקה הבטיחות.

יונדאי איוניק 6 נטועה ומערבת, מנצלת את יתרון ההנעה הכפולה כדי לספק חווית נהיגה נמרצת לא רק בקו ישר. צילום: יונדאי

 

אם היה לכם העונג לנהוג בזמנים שבהם מכוניות כמו אימפרזה טורבו, מיצובישי לאנסן אבולושן ובהמשך דגמי קוואטרו חזקים מאאודי, אתם בטח מכירים את ההרגשה הזו שהמכונית מרגישה כאילו היא על "מסילה" בכביש. זו בדיוק ההרגשה כשתעבירו את בורר מצבי הנהיגה של יונדאי איוניק 6 למצב "ספורט". יותר מזה אפשר לבחור את תגובתיות המצערת, משקל גלגל ההגה וכמובן את אופי העברת הכוח בעזרת מצב CUSTOM במערכת הניהול שבקוקפיט הדיגיטלי. חווית נהיגה, נמרצת ומעוררת או שיוט רגוע ומפנק אתם בוחרים.

כל זה עטוף בחבילת סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית מתקדמת הכוללת מערכות רבות ובהן מערך מצלמות היקפיות, בקרת יציבות מתקדמת, ניטור שטחים מתים, בלימת חירום אוטונומית עם יכולת לזהות הולכי רגל ורוכבי דו"ג, בלימה בעת נסיעה לאחור או אם יש תנועה חוצה מאחור וכמובן בקרת שיוט אדפטיבית שהיא גם זחלנית פקקים נהדרת. לא במקרה זכתה יונדאי איוניק 6 לציוני בטיחות גבוהים במבחני הריסוק משני עברי האוקיאנוס האטלנטי.

יונדאי איוניק 6 בורר מצבי הנהיגה מאפשר לבחור את האופי שבו תפגוש את הרכב: רגוע וחסכוני או דרקון דינאמי. צילום: יונדאי

 

העיצוב יוצא הדופן של איוניק 6 משרת מטרה מאד ברורה מעבר לכוח המשיכה האסתטי שבו. מעוצב בהשראה רבה מעולם התעופה, לאיוניק 6 יש מקדם גרר אירודינאמי נמוך במיוחד של 0.21Cd. כמו שאתם בטח יודעים, התנגדות האוויר לתנועה דרכו אינה קווית, לאמור ההתנגדות אינה כפולה ב-80 קמ"ש מאשר ב-40 קמ"ש – אלא עולה בטור הנדסי ככל שהמהירות עולה. לכן לגרר האירודינאמי יש תפקיד מכריע ביכולת של האיוניק 6 להציג נתוני טווח נסיעה כה מרשימים – בעיקר בתחום הבינעירוני שבו רכב חשמלי אחר מתקשה.

יונדאי איוניק 6 עם קוקפיט דיגיטלי מלא, תצוגה עילית וגם תאורת אווירה וחומרים רבים ממקורות מתחדשים וממוחזרים. צילום: יונדאי

 

יונדאי שילבה חומרים רבים ממקורות מתחדשים או ממוחזרים בתא הנוסעים שהוא עשיר בפרטי אבזור שלא רק מקנים לרכב מראה אלגנטי ונקי אלא גם מרימים אותו למדרגה גבוהה יותר מהכלים שסביב. לוח המחוונים הוא דיגיטלי מלא ומחובר ברצף למסך מולטימדיה היוצרים יחד משטח אחיר המשלב את שני המסכים לחוויה דיגיטלית מלאה. זה מקבל חיזוק מתצוגה עילית המוקרנת על השמשה. בניגוד לאחרים יונדאי לא תלתה את כל השימושיות רק במסך המרכזי והשכילה להותיר מחוצה לו את פיקוד בקרת האקלים ומתגים פיזיים נוספים לקיצורי דרך – אפילו כיוון הווליום של מערכת השמע מבית BOSE הוא כפתור סיבובי. יונדאי מבינה את הערך הבטיחותי שיש ל"זכרון השרירים" בעת הנהיגה ומשחררת את הנהג מהסכנה של התעסקות עם תפריטי תפריטים במסך המרכזי.

יונדאי איוניק 6 בקרת האקלים המפוצלת כמו גם מתגים פיזיים לקיצורי הדרך והשמע משפרים את קלות התפעול והבטיחות בנהיגה. צילום: יונדאי

 

יונדאי איוניק 6 נבחרה למכונית השנה העולמית – אחרי שבשנה הקודמת האיוניק 5 זכתה בתואר הזה. אחרי בחינה עמוקה של היתרונות הרבים שיש בדגם הזה, ממערכת ההנעה החשמלית, ההנעה הכפולה המוסיפה לדינאמיות ולבטיחות, שימוש נרחב בחומרים חדשים וחבילות בטיחות ואבזור נוחות מקיפות – אפשר בהחלט להבין מדוע כה רבים מכל כך הרבה מדינות הרימו את האיוניק 6 מעל לכולן. המלצתנו? תאמו נסיעת מבחן כדי לחוות את ה-6 בעצמכם.

יונדאי איוניק 6 עם יותר מ-61 קג"מ ההנעה הכפולה היא המפתח לביצועים ולבטיחות ברמה אחרת. צילום: יונדאי 

תוכן מקודם

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × 2 =