רוני נאק
כלמוביל יבואנית יונדאי הודיעה היום במסגרת אירוע ההשקה ליונדאי אלנטרה החדשה, על כוונותיה להשיק ממש בקרוב – שבועות ספורים – גרסת פנאי של דגם הסופר מיני i20.
על פי הנהלת יונדאי מדובר בגרסה אשר פותחה במיוחד לשוק הישראלי וכוללת הגבהת מתלים קטנה, פגושים וחצאיות מעובים ומודגשים, חישוקי גלגלים מוגדלים, מסילות גג ופסי הגנה מעובים סביב בתי הגלגלים ובבסיסי הדלתות.

יהיה סביר להניח כי חלל הפנים יקבל את הטיפול הדו-גווני – אופציה שקיימת אצל היצרן ואולי תוספת איבזור על חבילת האיבזור הגבוהה יותר (פרימיום) של יונדאי i20 הרגילה.

על ההנעה יהיה מופקד מנוע 1.4 ל' הנוכחי אשר מפיק 100 כ"ס וקרוב ל-14.0 קג"מ. ההנעה היא קדמית בלבד דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית (לא רובוטית או אלקטרונית…) עם 4 הילוכים בלבד.

מחיר גרסת הפרימיום של יונדאי i20 הרגילה עומד על 109 אלפי שקלים – נציגי יונדאי שלא רצו כבר לחשוף את המחיר של הג'יפון רמזו כי המחיר לא יהיה נמוך מהמחיר הזה. עוד פרטים על יונדאי i20Cross נפרסם מיד כשיגיעו למערכת "שטח".
לשוק הישראלי? שטויות במיץ! הדגם הזה נמכר כבר לפחות שנה בשוק ההודי, עבורו הדגם הפותח. ההודים מתים על קרוסאוברים קטנים – זולים, אך קשוחים למראה (ככל האפשר). ובגלל גודל השוק העצום שם, היצרנים עומדים בתור כדי לפתח להם דגמים. אחד מהם הוא הדגם הנ"ל, כמו גם יונדאי Creta, מספר דגמים של מארוטי (סוזוקי) ושל טאטא, ואחרים (דגמים מיוחדים של פיאט, פולקסווגן ועוד).
ג'יפון עם מנוע אטמוספרי 1.4 בהספק של 100 כ"ס עם גיר אוטומטי 4 הילוכים משנות ה-90.
מתכון בטוח לביצועים של טרקטור ובטיחות אקטיבית עלובה.
אבל מה זה משנה, הישראלים וההודים קונים הכל….