ניר בן זקן
ה-LX הוא רכב השטח הגדול ביותר בהיצע לקסוס, הפופולארי למדי בארה"ב בשני העשורים האחרונים. הדור הראשון התבסס על לנד קרוזר 80, השני על סדרה 100 וזה הנוכחי שנחשף בתערוכת ניו יורק ב-2007 מתבסס על סדרה 200 (שנמכר בישראל בשם V8).
כעת הוא עבר מתיחת פנים קלה שמקנה לו מראה אגרסיבי ומוחצן כמתבקש ממי שמנסה לאתגר את קאדילק אסקלייד; גריל שעון חול ענק בדומה לדגמי החברה הנוכחיים, יחידות תאורה צרות ומשולבות לד כצו האופנה, חישוקים ענקיים בקוטר 20" או 21" אופציונאליים, תפיחות על מכסה המנוע ופנסים אחוריים בצורת האות L.
בתא הנוסעים השינוי העיקרי הוא מסך תצוגה ענק בגודל 12.3" הנשלט ממשק דמוי עכבר, שעון זמן אנלוגי במרכז הקונסולה וגמורים שונים. מערכות בטיחות מתקדמות כמו מצלמות היקפיות, התראה על סטייה מנתיב, שמירת מרחק והולכי רגל, תאורה דינמית ובקרת שיוט אדפטיבית. בצד המכאני השינוי הוא בתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסים (6 בקודמת) שאמורה לתרום לשיפור הביצועים וצריכת הדלק.
• 5 אופנועים שאתם חייבים לעצמכם
המנוע נותר כבעבר V8 בנפח 5.7 ליטר, 383 כ"ס כמו גם תיבת העברה עם הילוך כוח וההתבססות על שלדת סולם עם מתלה נפרד מלפנים וסרן חי מאחור. בולמי זעזועים אדפטיביים המשנים את קשיחותם בהתאם למצב הנהיגה הנבחר אמורים לשפר את נימוסי הכביש של הג'אמוס במשקל 2.7 טון.
יבואנית לקסוס אינה מתכוונת לשווק את ה-LX שכן ניסיון השיווק של הגרסה "העממית" על ידי טויוטה נכשל והוא גם לא בדיוק מתיישב עם התדמית ה"ירוקה" שמאפיינת את לקסוס. לישראל הוא כנראה ימשיך לטפטף בכמויות קטנות בצינורות היבוא האישי.
רוצה לקנות
מחירים