רוני נאק
וזה לא פלא שיש מי שפספס את האופניים האלו אשר הצללית של שלדת הקרבון מזכירים במקצת את המבנה המזוות של מטוס חמקן. GHOST הוא מותג אופניים גרמני השייך לחברת האחזקות ACCELL (הולנד) אשר מחזיקה בכמה מותגי אופניים ופיטנס מוכרים. אנקדוטה מעניינת היא ש-ACCELL היא המשווקת הגדולה ביותר באירופה של אופניים חשמליים. אצלנו מיובאים האופניים של GHOST על ידי ענק מקומי "קל גב" אשר לאחרונה עושה מאמצים מחודשים להתניע מחדש את הפעילות בעצימות רבה יותר.
2977
גוסט לא נסחפו בזרם של גיאומטריית השלדה החדשה אשר פשה בקרב יצרני אופניים רבים אלא בחרה דווקא באבולוציה עדינה וחכמה של הזוויות הקלאסיות של השלדה. לא תמצאו כאן מוט שלדה עליון ארוך במיוחד או זוויות היגוי קיצוניות, אלא עדכונים עדינים אשר אמורים לחדד את האופי הרב גוני של הדגם הזה. המשולש המרכזי (הגדול) של השלדה עשוי מקרבון (סיבי פחמן) עם זווית היגוי של 69.5 מעלות, ותמוכות שרשרת (מאלומיניום) באורך 440 ס"מ – מספרים בהחלט מעוררים.
על שלדת הקרבון תלויים מתלים של FOX. בחזית מזלג עם מהלך של 110 מ"מ ושליטה מרחוק בבורר CTD המאפשר בחירה בין שני מצבי שיכוך או נעילה מלאה. מאחור תקבלו 100 מ"מ של מהלך באדיבות בולם של FOX אשר גם לו יש בורר CTD.
בצד של העברת הכוח תמצאו סט מלא ומרשים מאד של שימאנו XT. 30 הילוכים, שני מעבירי XT – כאשר לאחורי יש מצמד – ושני שיפטרים XT. גם המעצורים הם אותם XT נהדרים שפגשנו בעבר באופניים יקרים הרבה יותר והפינוק ממשיך עם טבורי גלגלים (נאבות) וזרועות הנעה (קרנק) של XT.
עוד ראוי לציין חישוקי 29 אינץ' מאלומיניום ALEX, כידון, סטם ומוט מושב ממותגים GHOST ומושב נהדר של SELLE ITALIA.
המשקל של האופניים במידת מדיום ומוכנים לרכיבה עומד על 12.7 ק"ג המחיר:16,000 שקלים
רכיבה
לרוב אופניים עם מפרט כזה פלוס הגדרת יצרן של "אופני שבילים" אמורים להיות בעלי משרעת יכולת רחבה אבל לא באמת מצטיינים בדבר. אבל כאן העניין היה אחר לגמרי ומהר מאד מצאתי עצמי במוד תקיפה על סינגלים טכניים אשר דורשים שינויי כיוון מהירים ותיקול של הפתעות וורטיקאליות בטיפוס או בצלילה במורד מפלי סלעי. אם לא תחשבו על גלגלי ה-29 הגדולים הסובבים תחתיכם לא תחושו כלל באיטיות או חוסר דיוק בהיגוי. יש מעט גמישות ועיוות – שילוב של הגלגלים הגדולים, מזלג פוקס 32 דקיק וגמישות במבנה המתלה האחורי – אבל זה באמת שבקצוות ורק הפיינשמקרים שברוכבים ילינו על כך.
למתלה 4 חיבורים בתצורה אשר משאירה אותו אקטיבית תחת כוחות של דיווש או בלימה. ואחרי פרק סט-אפ קצר מאד שבו הצבתי סאג על כ-25% ממהלך הבולם לא התעסקי עימו כלל. הורדת הכוח לשביל טובה, העקיבה תחת בלימה טובה גם כן ואפילו הנחיתה המזדמנת מקיפוץ לא יצרה טראומה כלל. תנוחת הרכיבה ממורכזת, והישיבה זקופה יחסית עם סטם באורך של כ-80 מ"מ קצרים. זה מתורגם לדיווש יעיל וחלוקת משקל טובה שהופכת את האופניים האלו למטפסים טובים ובואו לא נשכח את המשקל העצמי שלאופני 29 אינץ' עם מהלך כזה הוא בהחלט על הצד הקל גם אם לא הקליל.
אופני המבחן צוידו בצמיגי שטח אגרסיביים למדי אשר אחזו נהדר בשבילים אבל בעלי התנגדות רבה לגלגול. אם התפריט שלכם כולל יותר שבילים לבנים ורכיבות קרוס קאנטרי למרחקים אתם תיהנו יותר מהצמיגים המקוריים של האופניים.
• סיאט לאון ST – איך היא מובילה אופניים?
מה לא אהבנו? המיקום של המעביר האחורי, בין הגלגל האחורי וצינור המושב, חושף אותו לכל הליכלוך והטינופת שהגלגל האחורי ימשוך אליו. המזלג הקדמי אינו מיישר קו עם המפרט והיכולת הכללית של השלדה הזו וסידור של פוקס 34 מ"מ יעשה כאן הבדל עצום לטובה. חסר לנו מוט מושב הידראולי – בטח לאור מנעד היכולת הרחב SPEC הרכיבים הנדיב ותג המחיר. מוט כזה יעשה את ההבדל בין טוב ל"טוב מאד" בציון הכללי.
סיכום
האופניים האלו מציגים תמורה נאה לכסף. שלדת קרבון, סט מלא ומרשים של שימאנו XT ואופי רב- תכליתי אשר יתן לכם את האפשרות לרכוב עליהם במרתון רב-יומי או במסע לעומק המדבר אבל גם לפרק אגרסיות ברכיבות אינטנסיביות וטכניות יותר. המחיר גם שאינו זול, מהווה ירידה משמעותי מה-20 אלף שקלים הראשוניים שלו ובכל זאת יביא אתכם לאופני קרבון אקזוטיים ועם יכולת רבה.
דברים טובים מצליחים בארץ – הם לא !!! זהו הגלגול השלישי שלהם בארץ , ונראה גם האחרון .זהו דגם 2015 – אין בחנות היבואן דגמי 2016 כמו שיש בשאר החברות בדיקה עם מנהל החנות ( זה שמצולם בכתבה ) נאמר "כי עדיין אין דגמי 2016 " ( עשה טובה שענה רצה לדחוף שנת 2014 בנוסף לכך ) . בבדיקה באתר GOHST העולמית הדגם לא קיים !!! בקיצור התאכזבתי גם ממנהל החנות ……