ניר בן זקן
מהינדרה ההודית המתמחה בייצור רכבי שטח, כלי רכב מסחריים ומשאיות מזה כמעט 7 עשורים (תחגוג בשנה הבאה 70 להיווסדה) וכעת היא משיקה את ה-KUV100, קרוסאובר בממדים של מכונית מיני המיועד לקוחות צעירים בשוק המקומי. למעשה מדובר במכונית הנוסעים הפרטית הראשונה שמתוכננת ומיוצרת על ידי הענקית ההודית.
החזית מזכירה במשהו את ריינג' איווק בזכות יחידות תאורה צרות המשתלבות בסבכה הקדמית ופגוש אגרסיבי עם פתחי אוורור גדולים. בתי הגלגל מובלטים וסביב למרכב מגני פלסטיק שחור יוצרים אשליית גובה וניחוחות של רכב פנאי. ידיות הדלתות האחוריות מוסלקות במסגרת השמשה ומעצימות את תחושת הזרימה. למרות האלמנטים העיצוביים הרבים, נראה שמתיחת הפנים העתידית, שלאחר רכישת השליטה בסטודיו העיצוב האיטלקי פינינפארינה על ידי מהינדרה, תהיה נאה הרבה יותר.
• קרוסאובר קטן סאנגיונג טיבולי
תא הנוסעים מעוצב ונראה איכותי ביחס לתוצרת המקומית ובסיס גלגלים זהה לקיה פיקנטו (238.5 ס"מ) אמור לספק מרווח סביר. כאופציה מוצע מושב קדמי בצורת ספסל המאפשר שישה מקומות ישיבה, אם כי נראה שרק נוסעים במידות מקומיות יוכלו לאכלס את הקבינה בתפוסה מלאה. תא המטען מציע נפח נדיב של 243 ליטר (43 ליטר יותר מפיקנטו).
בהיצע יחידות הכוח צמד מנועי דיזל ובנזין, שניהם בתצורת 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ומפיקים 77 כ"ס ו- ו-83 כ"ס בהתאמה ומשודכים לתיבת 5 הילוכים ידנית ולהנעה קדמית. מרווח הגחון עומד על 17 ס"מ ומאפשר לשמור את הגחון נקי ממפגעי הכבישים הידועים לשמצה של תת היבשת.
מחיר ה-KUV100 מתחיל ב-26 אלף שקלים (ללא מיסים), אלף שקלים פחות ממחירה של יונדאי i10 בהודו. למרות הפוטנציאל נוכח הפופולאריות לה זוכים קרוסאוברים מחד ומכוניות מיני מאידך, מהינדרה לא מתכוונת לשווק את ה- KUV100 המציע שילוב נדיר בין שתי הקטגוריות מחוץ להודו.