יום חמישי , 28 מרץ 2024
ב.מ.וו "I" יוביל את תפיסת העתיד של מותג הפרימיום

מותג חדש ל-ב.מ.וו I – לחשמל נולד

מותג משנה חדש של BMW, אשר יתמקד בפתרונות ניידות ברי קיימא, הושק רשמית. "מותג המשנה BMW i מייצג מהלך חדש בשוק מכוניות היוקרה. המוצרים והשירותים מבוססים על תפיסה חדשה-אך-מעשית: הם תוכננו וייוצרו במיוחד עבור מכוניות יוקרה בנות קיימא. "זוהי BMW i – שנולדה לחשמל". אמר ביום ב' במינכן איאן רוברטסון, חבר מועצת המנהלים של חברת BMW אשר מופקד על המכירות והשיווק.

איאן רובטסון ו-ד"ר קלאוס דראגר נציגי הדירקטוריון בתחום השיווק והפיתוח מציגים את הלוגו החדש צילום:ב.מ.וו

בשלב הראשון, החל משנת 2013, יוצעו במסגרת מותג המשנה שני דגמים – BMW i3 ו-BMW i8. קבוצת BMW תרחיב בשנים הקרובות באופן משמעותי גם את היצע שירותי הניידות. לשם כך הוקמה בעיר ניו יורק חברת הון סיכון – BMW i Ventures – בהשקעה כוללת של 100 מיליון דולר.

"במסגרת מותג המשנה BMW i יוצעו מכוניות ושירותים עתירי חזון, בעלי עיצוב מלא השראה ותפיסה חדשה לחלוטין של מכוניות יוקרה – מתוך התמקדות בקיימות" הסביר רוברטסון. תחת מותג המשנה BMW i יוצעו מכוניות ושירותים שפותחו מאז שנת 2007 במסגרת פרויקט i, צוות חשיבה של קבוצת BMW לבדיקת פתרונות של מכוניות בנות קיימא. בכך נותנת קבוצת BMW מענה לשינויים בצרכי הלקוחות ולביקוש הגובר לפתרונות הנעה חלופיים, דוגמת מכוניות חשמליות והיברידיות. רבים מתושבי ערי הענק מעוניינים בפתרונות שמשלבים בצורה חכמה בין היתרונות של תפיסות רכב מגוונות, בחבילה אחת.

"במותג המשנה BMW i אנו מתבססים על ההצלחה ועל היתרונות של מותג הליבה שלנו" הדגיש רוברטסון. BMW i3 – שכונתה בעבר Megacity Vehicle – תהיה המכונית הראשונה מייצור סדרתי בקבוצת BMW שמיועדת לאזורים עירוניים ומונעת בחשמל בלבד. BMW i8, לעומתה, מבוססת על מכונית התצוגה BMW Vision EfficientDynamics. כמכונית היברידית עם כבל טעינה היא משלבת בין יכולות ספורטיביות וביצועים גבוהים לבין צריכת דלק ופליטה של מכונית קטנה.

שני הדגמים מבוססים על תפיסת מבנה שמכונה"ארכיטקטורת LifeDrive". רכיבי ההינע מותקנים בשלדת אלומיניום, בעוד שתא הנוסעים מיוצר מפלסטיק משוריין בסיבי פחמן (CFRP). "שתי המכוניות תוכננו במיוחד עבור מערכות ההינע האלטרנטיביות שלהן. השתמשנו בארכיטקטורה החדשנית וב-CFRP על מנת לקזז למעשה את כל תוספת המשקל הנובעת מהמצברים. מבחינתם של לקוחותינו, המשמעות היא נהיגה דינמית ברמה מעולה, בשילוב עם טווח נסיעה ארוך הרבה יותר בעזרת המנוע החשמלי" הסביר קלאוס דרגר, חבר מועצת המנהלים של BMW אשר מופקד על הפיתוח.

בדומה ל-BMW i3, תיוצר גם BMW i8 במפעל של BMW בלייפציג. כ-400 מיליון אירו יושקעו במפעל הייצור החדש וכ-800 מקומות עבודה יתווספו עד שנת 2013. סינרגיה מיטבית בפיתוח ובייצור תתקבל עקב כך ששתי המכוניות יתבססו על אותם מערכי רכיבים – מנועים חשמליים, מערכות אלקטרוניות לניהול ההספק ומצברי ליתיום-יון במתח גבוה.

I3 ו-i8 יהיו שני הדגמים הראשונים במותג המשנה החדש מ-ב.מ.וו. גרסאות יצור ראשונות צפויות ב-2013 גם בישראל צילום:ב.מ.וו

מגוון נוסף של שירותי ניידות נלווים – בהם ניתן להשתמש בנפרד מהרכב – יהיו חלק בלתי נפרד ממותג BMW i. כך ניתן יהיה ליצור תחום פעילות עסקי חדש ורווחי לטווח הארוך, ולמשוך לקוחות חדשים למותגי החברה.

"דרישות הניידות בערים הגדולות משתנות בקצב מהיר" הוסיף איאן רוברטסון. "המחויבות שלנו לשירותי ניידות מאופשרי רכב, דוגמת שירותי BMW ConnectedDrive, תורחב באופן משמעותי במסגרת המותג BMW i. נרחיב גם את תחום שירותי הפרימיום הקשורים לרכב, אך פריצת הדרך האמיתית היא בכך שנתחיל להציע שירותי פרימיום לניידות בנפרד מהרכב. במסגרת מותג BMW i אנו שואפים להציע פתרונות ניידות מותאמים – באמצעות מערך מלא של מוצרי יוקרה ושירותי יוקרה". זאת תוך התמקדות בשימוש יעיל יותר במקומות חנייה קיימים, וכן במערכות ניווט חכמות שמציגות מידע מקומי, יכולות תכנוני מסלולים תוך שילוב אמצעי תעבורה שונים וכן מכוניות יוקרה לשימוש משותף.

מלבד השירותים שמקורם בפיתוח עצמי, מקדמת קבוצת BMW שיתופי פעולה עם חברות אחרות ובודקת אפשרויות להשקעות אסטרטגיות בספקי שירותי ניידות. חברת הון הסיכון BMW i Ventures שהוקמה לשם כך מיועדת להרחיב את מגוון המוצרים והשירותים שיוצעו בטווח הארוך במסגרת המותג BMW i, באמצעות אחזקות בספקי שירותים עתירי חדשנות.

חברת My City Way מניו יורק היא החברה הראשונה שבה השקיעה קרן BMW i Ventures. ביחס לשותפות זו אמר איאן רוברטסון כי "אני גאה ושמח להודיע שזה עתה חתמנו על הסכם ראשון לשיתוף פעולה אסטרטגי עם My City Way. היישום הסלולרי (אפליקציה) של My City Way מספק למשתמשי סמארט-פון וטבלטים (כמו ה-ipad ו-motorola xoom החדש) מידע על התחבורה הציבורית, מקומות החנייה הזמינים והיצע הבידור המקומי ביותר מ-40 ערים בארה"ב. 40 ערים נוספות ייכללו בהשקה העולמית, ובהן, כמובן, מינכן".
לישראל תגיע משפחת מותג "I" יחד עם תחילת השיווק העולמי ב-2013. כך מסר ישראל בן חיים מנכ"ל קמור רכב.

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × 5 =