יום שישי , 29 מרץ 2024

מיצובישי אאוטלנדר החדש: שבעה מושבים ב-170,000 שקלים

מי שמתגעגע למיצובישי גרנדיס יכול לקבל אצל היבואן מחליף מקורי: מיניוואן שבעה מושבים במבנה של רכב פנאי. איך זה שצריכת הדלק המוצהרת נמוכה מהצריכה המוצהרת של מכוניות משפחתיות וכמה עולה ה-4X4 עם הבגאז' שנסגר בלחיצת כפתור

מיצובישי אאוטלנדר החדש. שבעה מושבים ב-170,000 שקלים. צילום: רונן טופלברג, מיצובישי

זוכרים שפעם יונדאי היה האח הקוריאני, העממי והזול של מיצובישי היפני-מיינסטרים? ובכן, שתי השקות  מהשבועות האחרונים ממחישה את השינוי: מול יונדאי סנטה פה החדש שהחל להימכר בישראל בין 225 ל-265 אלף שקלים, בכלמוביל (היבואן של שניהם) מתחילים למכור את מיצובישי אאוטלנדר, אמנם קטן בחצי-קטגוריה, בדיוק ב-60,000 שקלים פחות. טווח המחירים של דגמי האאוטלנדר החדש – מכ-165 ועד לכ-205 אלף שקלים.

גולת הכותרת היא גרסת ה-7 מושבים הבסיסית של מיצובישי אאוטלנדר החדש. זו נמכרת במחיר של כ-170,000 שקלים עם מרכב מודרני, הנעה קדמית ורמת גימור (Instyle) שכוללת קישוריות בלוטות', מערכת בקרת אקלים מפוצלת ומערכת סטופ אנד גו, שמכבה את המנוע בכל הזדמנות אפשרית, כדי לחסוך בדלק. במחיר הזה אפשר לומר שהאאוטלנדר מתחרה ישירות במחיר ובפונקציונאליות גם במיניוואנים קומפקטיים, נטולי אווירת הלייפסטייל.

הדגם המאובזר ביותר (הנעה כפולה, רמת אבזור Elite), כולל גם מושבי עור מחושמלים, גג נפתח, כניסה והתנעה ללא מגע במפתח, מערכת קול מתקדמת יותר וגם תא מטען שנפתח ונסגר בלחיצת כפתור.

מיצובישי אאוטלנדר חדש. שבעה מושבים ב-170 אלף שקלים. צילום: רונן טופלברג, מיצובישי

בשלב זה נמכרים כל דגמי מיצובישי אאוטלנדר עם מנוע בנזין חדש לחלוטין, בנפח 2 ליטר, שמייצר 150 כ"ס ו-19.9 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית-רציפה, עם אפשרות להעברה "ידנית" מההגה. המנוע והגיר האלה, כמו גם מערכת הסטופ אנד גו, אמורים להצטרף לסדרה של רכיבי טכנולוגיה והנדסה שנועדו לחסוך הרבה דלק לבעלי רכב הפנאי. אל המנוע והגיר מצטרף המרכב שמשקלו הופחת בכ-100 קילוגרם ביחס לקודמו ושהיכולת האווירודינאמית שלו שופרה משמעותית. צריכת הדלק המשולבת המוצהרת נעה בין 14.9 ל-15.9 ק"מ לליטר בגרסאות השונות. דן אורנשטיין, סגן נשיא כלמוביל, הצהיר שהנתון הזה מציב את רכב הפנאי הארוך בתחרות – אפילו מול מכוניות משפחתיות קומפקטיות.

בהמשך הדרך עשויה גרסת הדיזל להגיע לישראל, אבל הסיפור המעניין הוא האאוטלנדר ההיברידי הנטען (PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicle) עם טכנולוגיה מתקדמת שמזכירה את זו בשברולט וולט: מנועים חשמליים שמניעים את הרכב ומנועי בנזין שטוענים את הסוללות ומאפשרים טווח נסיעה מוצהר של כ-800 קילומטרים. הגרסה הזו צפויה להגיע לישראל בחצי השני של 2013.

בתקופה הקרובה צפוי מיצובישי להתרחב בעולם וגם בישראל לתחומים נוספים, שבהם לא פעל בעבר. האחד הוא תחום מכוניות הסופר מיני שבו יתמודד מיצובישי עם ה"ספייס סטאר" (מיצובישי מיראז' לשעבר). התחום האחר הוא התת-משפחתיות (מול קיה ריו, יונדאי אקסנט i25 ושות') שבו יציע מיצובישי מכונית חדשה.

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק

2 comments

  1. המחירים לאנשי חבר זולים בהרבה. מעל 12000 ש״ח הנחות כולל איזור טוב יותר. די לאפלייה !!!די לקומבינה!!
    אנשים ישרים – דלגו לרכב הבא.

להגיב על א לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 − seven =