כתב: ניר בן זקן
מיצובישי חושפת את הדור השלישי של הפאג'רו ספורט (המכונה גם צאלנג'ר), רכב השטח שמבוסס על טנדר הטריטון של החברה שהושק בשבוע שעבר בישראל.
הספורט החדש בעל מראה מודרני, אגרסיבי ונכון בזכות פגוש קדמי עם כונס אוויר גדול בצורת רשת, יחידות תאורה צרות (עם לד) משולבת בגריל ניקל בתי גלגלים גדולים מודגשים היוצרים יציבה גבוהה ויחידות תאורה אחוריות בצורת מפל.

תא הנוסעים, המכיל כבעבר 7 מושבים, בעל עיצוב בוגר עושה שימוש בחומרים איכותיים יותר ובעל רשימת אבזור עשירה כמו מערכת המולטימדיה החדשה של מיצובישי עם מסך מגע בגודל 8", בקרת אקלים מפוצלת גם למושבים האחוריים, ריפודי עור, בלם יד חשמלי משוטים להעברת הילוכים מההגה מפתח חכם ועוד.
[pro_ad_display_adzone id="63"]נוסף לכך רשימת האבזור בולטות מערכות בטיחות מתקדמות כמו בקרת התנגשות מבוססת על רדאר (המסוגלת לבלום בצורה אוטומטית ולמנוע תאונה או לצמצם את עוצמת הפגיעה במהירות נמוכה מ-30 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על שטחים מתים ומערכת מצלמות היקפית.

בדומה לטריטון גם הפאג'רו ספורט מקבל את מנוע ה-2.4 ליטר החדש של מיצובישי העשוי אלומיניום עם תזמון והרמת שסתומים משתנה המפיק 181 כ"ס ו-43.8 קג"מ, תוספת של 3 כ"ס וחשוב מכך 8.1 קג"מ המשפרים את זמינות הכוח. לטענת מיצובישי הוא חסכוני ב-20 אחוז בצריכת הדלק ושקט יותר מיחידת הכוח הקודמת. בשונה מהטנדר תיבת הילוכים אוטומטית חדשה מונה 8 יחסי העברה (לעומת 5 בטריטון ופאג'רו ספורט הקודמת) ומעבירה את הכוח דרך תיבת העברה מסוג סופר סלקט הנשלטת מחוגה חשמלית. היא מציעה בחירה בין הנעה אחורית לחיסכון בדלק, הנעה כפולה לכביש חלק, נעילת דיפרנציאל מרכזית והילוך כוח.

יכולת השטח מגובה במכלולים חסונים שכן הפאג'רו ספורט מתבסס כאמור על שלדת הסולם של הטריטון ועל אותה תצורת מיתלים; נפרדים מסוג עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי מאחור עם קפיצי סלילי (עלים בטנדר) המספקים נוחות נסיעה עדיפה. בנוסף מוצעת מערכת לבקרת ירידה במורד וכפתור המתאים את תגובת המנוע, תיבת ההילוכים ובקרת המשיכה לנסיעה בשטח טכני.

הדור הראשון של הספורט נמכר בישראל בין השנים 1999 ל-2003 עם מנוע 2.5 ליטר טורבו דיזל 115 כ"ס ותיבה ידנית או בנזין 3.0 ליטר 170 כ"ס ותיבה אוטומטית אבל כמו שאר חברי הקבוצה (שברולט טרייל בלייזר, פורד אוורסט, וטויוטה פרוטונר החדש שהושק בשבוע שעבר) גם הוא נמכר בכל העולם פרט לאירופה וארה"ב – המדינות היחידות עם תקינה המתאימה לשוק הישראלי.

מחירו של הפאג'רו ספורט באוסטרליה למשל נמוך ב-25 אלף שקלים מפאג'רו, ובהתחשב בעליית מחירי רכבי השטח האמיתיים בעשור האחרון הוא עשוי להיות אטרקטיבי עבור רבים אם יעשה עלייה. מכלמוביל היבואנית נמסר כי הם מעוניינים לשווק את הפאג'רו ספורט בישראל ובחונים כיצד ניתן לפתור את נושא התאמת התקינה לדרישות משרד התחבורה.
הדור הראשון של הפאג'רו ספורט נמכר בצפון אמריקה ובארצות הברית תחת השם מונטרו ספורט