ניר בן זקן
לספרינטר, הוואן/משאית החלוקה של מרצדס אין את המוניטין או ההילה של היונימוג המיתולוגי, אבל בתערוכת שיקאגו מציגה היצרנית הגרמנית קונספט שהופך את סוס העבודה חסר התהילה למשאית שטח נחשקת.
הוא מתבסס על דגם 516 במרכב שלדה-חד קבינה שעבר הסבה מסיבית בסדנת RENNtech מפלורידה, המתמחה בשיפורים ושדרוגים לדגמי מרצדס בצד השני של האטלנטי. עיקר השינוי נוגע ערכת הגבהה באמצעות בולמי זעוזועים 6" שגם מאפשרת מקום לצמיגי שטח קרביים מסוג Nitto Trail Grappler במידה 285/75R18 המולבשים על חישוקי ביד לוק ייחודיים ופגוש קדמי ייחודי עם כננת וכבל פלזמה.

המנוע המקורי; 2.1 ליטר טורבו דיזל המספק 161 כ"ס ו-36.6 קג"מ מקבל צמד צינורות פליטה מנירוסטה בחלקה האחורי-עליון של הקבינה בדומה למשאיות הענק בארה"ב. באופן מפתיע תיבת ההילוכים האוטומטית עם 7 יחסים שולחת את הכוח רק לגלגלים האחוריים ברכב התצוגה וזאת למרות שהספרינטר מוצע בגרסה עם הנעה כפולה קבועה והילוך כוח.

• איפה נמצא המלון החברתי הראשון?
בפן הוויזואלי ניתן למנות ארגז ייחודי מאלומיניום הנפרק על ידי בוכנה הידראולית, צביעה בגווני ירוק "פארק היורה" וגגון עם סוללת פרוז'קטורים על הגג שיכולים להפוך את הלילה ליום.
גרסת האקסטרים נבנתה כמקדם מכירות עבור הספרינטר שמשווק בארה"ב ולמרות שקיבלה תשומת לב רבה בתערוכה, ספק אם היא תוצע בקרוב באולמות התצוגה של מרצדס.