יום חמישי , 18 אפריל 2024
נקי מכל השטויות של AMG. מרצדס G קלאס פרופשיונאל חוזר למקורות התכליתיים. צילום: מרצדס
נקי מכל השטויות של AMG. מרצדס G קלאס פרופשיונאל חוזר למקורות התכליתיים. צילום: מרצדס

מרצדס מציגה G קלאס מוקשח לשטח

תומר הדר

אם וכאשר יצא לכם לראות אי פעם מרצדס G קלאס, אנא קחו בחשבון: מדובר ברכב שטח אמיתי לחלוטין. יש לו שלדת סולם. יש לו סרנים חיים. בחלק מן המקרים יש אפילו נעילות דיפרנציאל– וכמובן שגם הילוך כוח. אך עם זאת, הסיכוי שהG- קלאס שעומד לידכם ברמזור ירד אי פעם לשטח, קלוש למדי. למעשה, סביר להניח שב-G קלאס שעומד לידכם ברמזור מותקן מנוע בנזין V8 , שמעביר את הכוח לקרקע באמצעות צמיגי כביש סופר רחבים, משמע השטח היחיד שה-G קלאס ראה היה בקטלוג. מתברר שעובדה זו מפריעה גם לאנשי מרצדס, שהציגו את ה-G קלאס עוד בשנת 1979 במטרה להבהיר היטב- שמרצדס מייצרת רכב שטח רציני, כזה שמיועד בעיקר לנסיעה בשטח.

610X141

מכיוון שכך, מרצדס מציגה כעת את ה-G קלאס PROFESSIONAL – G קלאס "מקצועי" שמרצדס מגדירה כ"גרסה טהורה ביותר" של ה-G קלאס, או כפי שמרצדס ממשיכה ומדגישה: "רכב שמתאים באופן אידיאלי לשימוש שטח מפרך ועבודות מקצועיות". בתרגום פשוט: מרצדס יודעת היטב שלקוחות רבים לא ירדו עם ה-G לשטח. היא מוטרדת. ועל הדרך רואה פוטנציאל בפלח השוק המקורי: זה של לקוחות שכן יורדים לשטח.

נקי מכל השטויות של AMG. מרצדס G קלאס פרופשיונאל חוזר למקורות התכליתיים. בלי CARPLAY...דאס איז רכב עבודה! יה? צילום: מרצדס
נקי מכל השטויות של AMG. מרצדס G קלאס פרופשיונאל חוזר למקורות התכליתיים. בלי CARPLAY…דאס איז רכב עבודה! יה? צילום: מרצדס

מבחן רכב מרצדס GLA

מרצדס G קלאס בריבוע!

ה-G קלאס PROFESSIONAL נבדל מאחיו המפוארים דווקא בהיותו רכב שיותר מתאים מהם לנסיעה בשטח: לפי מרצדס, מרווח הגחון הוגדל מ-235 מילימטרים ל-245 מילימטרים וזוויות הגישה והנטישה שופרו מ-30 מעלות צנועות ל-39 מעלות גישה ו-36 מעלות נטישה. גם מידת הצמיגים – 265/70R16 מעידה יותר על כוונות שטח אמיתיות ופחות על כוונות לנסות לתקוף סיבובים במפלצת AMG השוקלת מעל 2 טונות. המנוע מוכר היטב מהיצע המנועים הקיים של מרצדס G קלאס: מדובר במנוע דיזל בעל שש בוכנות, בנפח 3.0 ליטרים, המפיק 245 כוחות סוס ומשודך לתיבת 7GTRONIC של מרצדס. כיאה לרכב שטח אמיתי, לצד כפתור השילוב של הילוך הכוח מופיעים גם שלושה כפתורים השולטים בנעילת דיפרנציאל מרכזית, אחורית וגם קדמית.

נקי מכל השטויות של AMG. מרצדס G קלאס פרופשיונאל חוזר 60 קג"מ, 7 הילוכים ו-3 נעילות דיפ'...כל מה שמקצוען צריך במשלחת לאיתור עורקי זהב באפריקה. צילום: מרצדס
נקי מכל השטויות של AMG. מרצדס G קלאס פרופשיונאל חוזר 60 קג"מ, 7 הילוכים ו-3 נעילות דיפ'…כל מה שמקצוען צריך במשלחת לאיתור עורקי זהב באפריקה. צילום: מרצדס

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × four =