יום רביעי , 24 אפריל 2024
הג'יפון הנגנב ביותר בחודש מאי היה קיה ספורטאז - כך לפי משטרת ישראל. צילום: קיה
הג'יפון הנגנב ביותר בחודש מאי היה קיה ספורטאז - כך לפי משטרת ישראל. צילום: קיה

משטרת ישראל: קיה ספורטאז' הנגנב ביותר בחודש מאי

תומר הדר

בשורות רעות מאוד לבעלי קיה ספורטאז', במיוחד מן הדור הקודם, שהפך ל"מלך מכירות הג'יפונים": גם בשטחים מאוד אוהבים ג'יפונים. ובמיוחד קיה ספורטאז'. למעשה, בשטחים כל כך אוהבים ספורטאז' עד שהעניקו לו את תואר "מלך גניבות הג'יפונים". על פי נתוני משטרת ישראל, קיה ספורטאז' הוא הרכב החדיש (בן עד שלוש שנים) הנגנב ביותר בישראל, עם 28 יחידות שנגנבו בחודש מאי לבדו. במקום השני, בפער ניכר, נמצאת ברשימה טויוטה קורולה עם 18 יחידות. במקום השלישי נמצא יונדאי iX35, עם 12 יחידות.

יונדאי IX35 "התדרדר" למקום השלישי במצעד הלהיטים של גנבי הרכב. צילום: פז בר
יונדאי IX35 "התדרדר" למקום השלישי במצעד הלהיטים של גנבי הרכב. צילום: פז בר

איפה צולם יונדאי IX35 ואיך מגיעים לשם?

מה זה סובארו לבורג?

מדוע הספורטאז' הופך בהדרגה למלך הגניבות? ראשית – מה שפופולארי בישראל, פופולארי גם בשטחים. שנית, כאשר הספורטאז' הופך לרכב פופולארי בישראל, עשרות אלפי יחידות ממנו נוסעות בכבישי הארץ – ועושות תאונות. ולכן נוצר מחסור בחלקי חילוף זולים – מה שדורש גניבה ופירוק של ספורטאז'ים. ובנוסף, בשטחים פועלים כיום מספר סוכני יבוא אשר מייבאים מכוניות ישירות מקוריאה, לרוב משומשות בנות שנתיים עד שלוש – ולא צריך לנחש מהו רכב הכביש שטח הפופולארי ביותר בקרב הדגמים שמיובאים לשטחים מקוריאה. אחרי היונדאי iX35, ברשימת הדגמים החדישים הנגנבים ביותר נמצאות יונדאי i10 וסקודה אוקטביה – שתיהן עם 9 גניבות בחודש מאי. ליונדאי יש דרישה בעיקר עקב היותה רכב פופולארי בציי הרכב – ואילו במקרה של הסקודות נהגי המוניות הם לרוב אלה שיוצרים ביקוש לחלקי חילוף זולים, בלי לשאול יותר מדי שאלות על מקורו המפוקפק של החלק.

טויוטה קורולה - מבוקשת גם בקרב גנבי הרכב - שניה בדירוג. צילום: רוני נאק
טויוטה קורולה – מבוקשת גם בקרב גנבי הרכב – שניה בדירוג. צילום: רוני נאק

בסך הכול, מתחילת השנה נגנבו בישראל 5,372 כלי רכב מסוגים שונים. מדובר בירידה של 18.9% ביחס לנתוני התקופה המקבילה בשנה שעברה – אז נגנבו 6,628 כלי רכב. לפי גורמים במשטרת ישראל, הגברה של האכיפה הביטחונית במרכז הביאה לרתיעה של גנבי הרכב מפני פעילות באזור.

 

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × 4 =