האם שוק הרכב הישראלי נחשב לשוק העולם השלישי? לא, כי אם אנחנו חלק ממערך ההפצה של ה"מדינות המתפתחות" בקונצרן ניסאן, הרי שהסיכויים שלנו גדולים למצוא על הכביש הישראלי את ניסאן טראנו החדש.
לא, לא טעינו. כפי שדיווחנו כאן לפני כחודשיים, ניסאן אכן מחזיר את המותג המוכר "ניסאן טראנו" לכבישי העולם. ההבדל המהותי לעומת הימים ההם נמצא בקשרים הענפים של ניסאן עם קונצרן רנו האירופי, שמחזיק בבעלותו ביצרן הרכב הרומני, דאצ'יה ("דלתא" כפי שהכרנו אותו). עכשיו אפשר לחשב כמה יוצא אחד ועוד אחד ו… הופ! ניסאן טראנו הקם-לתחייה הוא הוא דאצ'יה דאסטר, הקרוסאובר הפופולארי של הרומנים.
אז הוא לא בדיוק בדיוק הדאסטר, אבל קרוב מאוד. היצרן היפני טיפל בחזית ניסאן טראנו כך שתיראה שונה מהותית מהדאצ'יה, וכך השתנה גם חלקו האחורי של רכב השטח הקומפקטי. שינויים קלים נוספים בעיצוב הרכב נמצאים בין היתר בגלגלים שונים ובמסילות גג שונות. בתוך תא הנוסעים עיקר השינויים הם של אבזור וגימור: יריעות הריפודים, הגה חדש, מערכת קול שונה וכדומה. את ניסאן טראנו החדש יניעו מנועי בנזין ודיזל, בנפחים שבין 1.5 ל-1.6 ליטר, עם הספקים שינועו בין 85 ל-110 כ"ס.
ניסאן טראנו המקורי נמכר בישראל בין שנות המודל 1994 ו-2006, בגרסה קצרה וארוכה והיה אחד מרכבי השטח הפופולאריים ביותר עד לסוף ימיו – אז החל בישראל עידן הקרוסאוברים הקומפקטיים.
וזה מה שאנחנו חושבים על דאצ'יה דאסטר