יום שני , 24 יוני 2024
דור 2 של סקודה קודיאק. אבולוציה מדודה ושילוב מערכת היברידית. צילום: סקודה

דור חדש של סקודה קודיאק


רוני נאק

זה הדור השני של סקודה קודיאק – דגם עוגן חשוב מאד בשוק הישראלי ואופצייה משמעותית למי שצריך רכב עם 7 מושבים. סקודה בהודעתה מציינת לא רק שהיא ייצרה עד היום 841,900 יחידות של הרכב הזה אשר הופץ עולמית ב-60 שווקים, אלא גם את השינויים העיצוביים שעבר המרכב, שינויים שהאריכו את המרכב ב- 5.0 ס"מ, שיפרו את מקדם הגרר האירודינאמי (חשוב להפחתת צריכת הדלק ורעשי הרוח) בעוד שבסיס הגלגלים נותר ללא שינוי ועומד על 279 ס"מ.

דור 2 של סקודה קודיאק. קבלה ישבן משמעותי יותר – בסיס הגלגלים ללא שינוי. צילום: סקודה

• מבחן דרכים סקודה קודיאק

אבל לצד לוח מחוונים דיגיטלי חדש, ומסך מולטימדיה 13 אינץ' – המוסיף לארשת הטכנולוגית של הרכב – סקודה מציגה לראשונה בקודיאק גרסת פלאג-אין הייבריד עם טווח חשמלי של כ-100 ק"מ. יחידת ההנעה הזו משתמשת במנוע 1.5ל' (לא ה-1.4ל' מהפלאג-אין האחרים שאנו מכירים במוצרי קבוצת VW) המפיק 150 כ"ס וזה מצטרף למנוע חשמלי לתפוקה משותפת של 204 כ"ס היורדים לגלגלים קדמיים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. למערכת החשמלית יכולת טעינה של 11 קו"ט AC או עד 50 קו"ט של DC מתוק. סקודה מציינת כי למרות הסוללה הגדולה (קיבולת של 25.7 קוט"ש), היא הצליחה לשמור על נפח תא מטען של 745ל'. בנוסף, לגרסת הפלאג אין יש פיצ'רים ייחודיים בממשק המולטימדיה.

דור 2 של סקודה קודיאק. מסך 13 אינץ' מתבלט מעל לקוקפיט מחודש. צילום: סקודה

בנוסף, סקודה מציעה מנועי בנזין ודיזל בטווח הספקים שבין 150 ל-204 כ"ס כאשר בגרסאות הבכירות והחזקות ביותר קיימת גם הנעה כפולה.

דור 2 של סקודה קודיאק. חלל פנים מוגדל בכל אחד ממצבי הקיפול של המושבים. עד מעל ל-2,000ל'. צילום: סקודה

מאחור, בשורה השלישית החשובה ביותר, יהנו היושבים שם ממרווח ראש מוגדל ב-15 מ"מ שמעלה את המרווח מבסיס המושב לתקרה ל-920 מ"מ שזה אמור להספיק גם לנוסעים בוגרים. הצמיחה בממדים מתבטאת גם בנפח תא מטען גדול יותר בכל אחד ממצבי הקיפול האפשריים של המושבים שברכב.

דור 2 של סקודה קודיאק. מושב אחורי ושורה שלישית עם מרווח ראש מוגדל. צילום: סקודה

בתחום הבטיחות גם כן יש התקדמות עם העתים וסקודה שילבה מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות שלא היו קיימות בדור הראשון. זה כולל סייען לפניה בטוחה בצמתים, חניה מרחוק בעזרת אפליקציה ושדרוג המערכות הקיימות. יהיו עד 9 כריות אוויר, מערכת מתלים אקטיבית ועד אבזור נוחות ובטיחות רב שממנו נראה אצלנו בהתאם לרמות האבזור השונות שבהן סקודה קודיאק החדש ישווק אצלנו.

דור 2 של סקודה קודיאק. מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות חדשות ואחרות משודרגות. צילום: סקודה

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen − 5 =