תומר הדר
אם רכשת את רכב הכביש שטח של טסלה; המודל X, ריסקת את הרכב והאשמת את מערכת הנהיגה האוטונומית בפומבי, כדאי שתדע: לא משתלם לשקר – ובטח לא לטסלה. כך למד על בשרו לקוח של יצרנית המכוניות החשמליות האמריקאיות, שריסק את המודל X שלו – ומיהר להאשים את טסלה בתקרית. לפי הלקוח, הרכב היה במצב AUTOPILOT – תכנית הנהיגה הסמי אוטונומית של טסלה (שפותחה בשיתוף עם מובילאיי הישראלית). הלקוח – פוזאז אוזבג, שריסק את המודל X שלו אל תוך בניין באירווינג, קליפורניה טען שהמכונית האיצה לבד בפראות בזמן שאשתו ניסתה לחנות.
אלא שאוזבאנג ככל הנראה שכח שהטסלה מודל X החדישה שרכש מצוידת בכל אמצעי תיעוד מידע אפשרי, המשדר כמויות אדירות של מידע ומשמר אותן במחשב הרכב. בטסלה מיהרו לבצע "נתיחה" של הרכב – וגילו שהרכב לא שהה כלל במצב הנהיגה האוטונומי. יתרה מזאת, מחשב הרכב גילה כי שניות ספורות לפני התאונה נסעה הטסלה במהירות איטית במיוחד של 9 קמ"ש. ואז, לפי מחשב הרכב, נלחצה דוושת המצערת במהירות – ובעוצמה של מאה אחוזים. כלומר – מישהי, שלא ננקוב בשמה, ניתקה את מערכת הנהיגה האוטונומית והאיצה, במלוא העוצמה, אל תוך קיר.
מסקנה? לא משתלם לשקר לטסלה, היא יודעת היטב מה עשיתם בקיץ האחרון.