רוני נאק
אחרי שהרכב החשמלי הסיני כבש את מצעד המכירות בישראל ולמרות שיש כרגע אווירת צינון בשוק, אנו עדים לצפיפות הגוברת בסגמנט הגדול יותר של SUV מקבוצה D בו יש ברגע זה שלושה מתמודדים כבדי משקל ובקרוב מאד יצטרף אליהם מתמודד רביעי בקליבר גדול שאחיו – הלוא הוא אטו 3 – חרך את טבלאות המכירות וגרם ליבואנים רבים וותיקים לבדוק מה השתנה בסך השיקולים של הלקוח בישראל.

בסגמנט הזה, D כאמור, הממדים גדולים יותר, הטווחים גדולים יותר וגם חבילות האבזור שלא לומר רמות המחיר החוצות את רף ה-200 אלף שקלים (למעט סקייוול) מבלי להרים את הרגל מדוושת התאוצה.
כל זה טוב ויפה כשברקע יש שני גורמים שעשויים ליצור הפרעה בשוק:
הכניסה של BYD סיל U – לקראת סוף השנה הקלנדרית המגיע ממותג שעמישראל כבר מכיר היכרות קצרה-אך-אמיצה.

הזינוק האטומי של רמת המיסוי לרכב החשמלי ב-1 לינואר 2024. או אז יעלה המס מ-20% נוכחיים ל-35%. דבר העשוי להקפיץ את רמות המחיר לשלב הרבה יותר מאתגר לרוכשים רבים. לזה יש להוסיף את התנועה מעלה של שער הדולר והנה לכם סמגנט שלם שיצא מהישג ידם של רבים.
בינתיים, כשירות לציבור, ריכזנו את הנתונים היבשים של כל אחד מהדגמים בטבלה – למען נוחותכם. הנתונים לקוחים מהמפרטים של היבואנים המקומיים למעט נתוני ה-סיל U שהם בינלאומיים ועדיין לא סופיים לשוק שלנו (לפחות לא באופן פומבי).

סקייוול ET5 | MG מרוול R | SERES 5 | BYD SEAL U* | |
טווח מחירים (אלפי ₪) | 195 – 248 | 206 – 219 | 215-235 | 200 |
מבחן ENCAP | לא בוצע | 4 כוכבים | לא בוצע | לא בוצע |
הנעה | קדמית | אחורית/כפולה | אחורית/כפולה | קדמית |
מנוע | 204 כ"ס/32 קג"מ | 180כ"ס/41 קג"מ
288 כ"ס/67.8 קג"מ |
295כ"ס/42.8 קג"מ
576 כ"ס/95.8 קג"מ |
217 כ"ס/32 קג"מ |
סוללה | 72 – 86 קוט"ש | 70 קוט"ש | 80 קוט"ש | 72 – 87 קוט"ש |
כימיית סוללה | NMC | NMC | LFP | LFP |
טווח משרד התחבורה | 400 – 489 ק"מ | 370 – 402 ק"מ | 483-500 ק"מ | 420-500 ק"מ |
צריכת זרם | 180 – 198 | 194-209 | 168-173 | 174 |
טעינה AC | 11 קו"ט תלת פזי | 11 קו"ט תלת פזי | 11 קו"ט תלת פזי | 11 קו"ט תלת פזי |
טעינה DC | 75 קו"ט | 93 קו"ט | 100 קו"ט | עד 140 קו"ט |
V2L | 2.2 קו"ט | 2.5 קו"ט (תוספת) | לא | כן |
מסך מולטימדיה | 12.8 אינץ' | 19.4 אינץ' | 15.6 אינץ' | 15.6 אינץ' |
קארפליי/אנדרואיד | לא | כן | לא | כן |
אפליקציה ייעודית | לא | כן | לא | כן |
נפח תא מטען | 467ל' | 357ל' | 367ל' | 570ל' |
בסיס גלגלים | 280 ס"מ | 280 ס"מ | 287 ס"מ | 276.5 ס"מ |
פלטפורמה ייעודית | כן | כן | כן | לא |
רמת בטיחות משרד התחבורה | 5-6 | 7 | 6 | ? |
כריות אוויר | 6 | 7 | 6 | ? |
אחריות רכב | 5 שנים/150 אלף ק"מ | 5 שנים/150 אלף ק"מ | 5 שנים/150 אלף ק"מ | 5 שנים/150 אלף ק"מ |
אחריות סוללה | 8 שנים/200 אלף ק"מ | 8 שנים/150 אלף ק"מ | 8 שנים/200 אלף ק"מ | |
משקל עצמי | 1955 ק"ג (72) | 1885-1995 ק"ג | 2220 – 2360 ק"ג | 2050 ק"ג |
גרירה | לא | 750 ק"ג | 750 ק"ג | ? |
- נתוני BYD לא סופיים
יש הרבה נתונים לא נכונים.
לדוגמה האחריות של סרס 5 היא רק 4 שנים או 100K ק"מ. הם גם טעו בכושר הגרירה. אין אישור לוו גרירה לסרס
אגם גם הסרס לא פלטפורמה יעודית… במקור רכב היברידי
הנתונים הם כאמור מהמפרט הרשמי של היבואנית. תודה על תשומת הלב
כול מה שכתבת . שקר גמור . לסרס 5 יש אופציה בתשלום לוו גרירה . והאחריות היא לחמש שנים ולסוללה 8 שנים ו 160 אלף קמ .