יום ראשון , 28 אפריל 2024
סגמנט SUV D החשמלי הולך ומצטופף עם מותגים סיניים. MG MARVEL R צילום: רונן טופלברג

משווה: סקייוול ET5 מול MG מרוול R מול סרס 5 מול BYD סיל U

רוני נאק

אחרי שהרכב החשמלי הסיני כבש את מצעד המכירות בישראל ולמרות שיש כרגע אווירת צינון בשוק, אנו עדים לצפיפות הגוברת בסגמנט הגדול יותר של SUV מקבוצה D בו יש ברגע זה שלושה מתמודדים כבדי משקל ובקרוב מאד יצטרף אליהם מתמודד רביעי בקליבר גדול שאחיו – הלוא הוא אטו 3 – חרך את טבלאות המכירות וגרם ליבואנים רבים וותיקים לבדוק מה השתנה בסך השיקולים של הלקוח בישראל.

בשם הממדים והטווח. סקייוול ET5 עם יתרונות של חלל פנים גדול וטווח נסיעה אמיתי. צילום: רוני נאק

בסגמנט הזה, D כאמור, הממדים גדולים יותר, הטווחים גדולים יותר וגם חבילות האבזור שלא לומר רמות המחיר החוצות את רף ה-200 אלף שקלים מבלי להרים את הרגל מדוושת התאוצה.

כל זה טוב ויפה כשברקע יש שני גורמים שעשויים ליצור הפרעה בשוק:

הכניסה של BYD סיל U – לקראת סוף השנה הקלנדרית המגיע ממותג שעמישראל כבר מכיר היכרות קצרה-אך-אמיצה.

זה BYD SEAL U – על פלטפורמת פלאג-אין הייבריד, עשוי ליצור הפרעה בשוק כשיגיע. צילום: רוני נאק

הזינוק האטומי של רמת המיסוי לרכב החשמלי ב-1 לינואר 2024. או אז יעלה המס מ-20% נוכחיים ל-35%. דבר העשוי להקפיץ את רמות המחיר לשלב הרבה יותר מאתגר לרוכשים רבים. לזה יש להוסיף את התנועה מעלה של שער הדולר והנה לכם סמגנט שלם שיצא מהישג ידם של רבים.

בינתיים, כשירות לציבור, ריכזנו את הנתונים היבשים של כל אחד מהדגמים בטבלה – למען נוחותכם. הנתונים לקוחים מהמפרטים של היבואנים המקומיים למעט נתוני ה-סיל U שהם בינלאומיים ועדיין לא סופיים לשוק שלנו (לפחות לא באופן פומבי).

 

זהו SERES 5 שמרחיק את המותג מדימוי ה"לואו קוסט" של הסרס 3 ועושה זאת עם מעל ל-500 כ"ס. צילום: יח"צ

 

  סקייוול ET5 MG מרוול R SERES 5 BYD SEAL U*
טווח מחירים (אלפי ₪) 210 – 245 206 – 219 215-235 200
מבחן ENCAP לא בוצע 4 כוכבים לא בוצע לא בוצע
הנעה קדמית אחורית/כפולה אחורית/כפולה קדמית
מנוע 204 כ"ס/32 קג"מ 180כ"ס/41 קג"מ

288 כ"ס/67.8 קג"מ

295כ"ס/42.8 קג"מ

576 כ"ס/95.8 קג"מ

217 כ"ס/32 קג"מ
סוללה 72 – 86 קוט"ש 70 קוט"ש 80 קוט"ש 72 – 87 קוט"ש
כימיית סוללה NMC NMC LFP LFP
טווח משרד התחבורה 400 – 489 ק"מ 370 – 402 ק"מ 483-500 ק"מ 420-500 ק"מ
צריכת זרם 180 – 198 194-209 168-173 174
טעינה AC 11 קו"ט תלת פזי 11 קו"ט תלת פזי 11 קו"ט תלת פזי 11 קו"ט תלת פזי
טעינה DC 75 קו"ט 93 קו"ט 100 קו"ט עד 140 קו"ט
V2L 2.2 קו"ט 2.5 קו"ט (תוספת) לא כן
מסך מולטימדיה 12.8 אינץ' 19.4 אינץ' 15.6 אינץ' 15.6 אינץ'
קארפליי/אנדרואיד לא כן לא כן
אפליקציה ייעודית לא כן לא כן
נפח תא מטען 467ל' 357ל' 367ל' 570ל'
בסיס גלגלים 280 ס"מ 280 ס"מ 287 ס"מ 276.5 ס"מ
פלטפורמה ייעודית כן כן כן לא
רמת בטיחות משרד התחבורה 5-6 7 6 ?
כריות אוויר 6 7 6 ?
אחריות רכב 5 שנים/150 אלף ק"מ 5 שנים/150 אלף ק"מ 5 שנים/150 אלף ק"מ 5 שנים/150 אלף ק"מ
אחריות סוללה 8 שנים/150 אלף ק"מ 8 שנים/150 אלף ק"מ   8 שנים/200 אלף ק"מ
משקל עצמי 1955 ק"ג (72) 1885-1995 ק"ג 2220 – 2360 ק"ג 2050 ק"ג
גרירה לא 750 ק"ג 750 ק"ג ?
  • נתוני BYD לא סופיים

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

2 comments

  1. יש הרבה נתונים לא נכונים.
    לדוגמה האחריות של סרס 5 היא רק 4 שנים או 100K ק"מ. הם גם טעו בכושר הגרירה. אין אישור לוו גרירה לסרס
    אגם גם הסרס לא פלטפורמה יעודית… במקור רכב היברידי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × 4 =