לפני כארבע שנים הוטלה על המרכז למחקר וניוד של צבא היבשה האמריקאי המשימה לפתח מחליף להאמר המזדקן עם הנחיה ברורה: "לאזן בין יכולת לשאת משקל, ביצועים והגנה" ולעשות זאת מבלי להגיע לעלויות אסטרונומיות.
ואותו מרכז פיתוח הצליח לשלב באב הטיפוס גם דרישה נוספת: הנעה חשמלית אשר תאפשר לכוחות מיוחדים תנוחה מבצעית שקטה במיוחד. הנעה חשמלית או היברידית לכלי רכב מבצעיים אינה דבר חדש, נבחנה בעבר ואף הוצגו אבי טיפוס מעניינים ובהם אפילו אופנוע חשמלי של GM.
האב-טיפוס שבווידאו שוקל כמעט כמו האמר – 6,300 ק"ג – והוא מונע במנוע טורבו דיזל של סובארו המפיק 175 כ"ס וכ-30 קג"מ. זה רחוק מלהיות מספיק לשנע משקל כזה ולכן הבוקסר מתוגבר על ידי שני מנועים חשמליים המפיקים עד 370 כ"ס ו-120 קג"מ נוספים. לפי דובר צבא היבשה מסוגל הרכב לעבור כ-34 ק"מ על הנעה חשמלית בלבד ולהגיע לטווח של 540 קילומטרים בהנעה משולבת.
העדר שרשרת הנעה מסורתית (אין גל הנע) מאפשר שיפור ההגנה לחיילים בפני מטעני גחון – יתרון נוסף של ההנעה החשמלית. מהלך המתלים עומד על 46 ס"מ, הוא מסוגל לטפס שיפוע של 25 מעלות ושיפוע צד של 35 מעלות. נכון לשלב הזה גם העלות המשוערת של הכלי הסדרתי עומדת בהגדרות התכנית ואינה עוברת תקרה של 250,000 דולרים.