הצצה מהירה בדו"ח המסירות של איגוד יבואני הרכב מגלה עובדה אחת בולטת. בעוד שרוב קבוצות הרכב סובלות ממכירות חלשות-יחסית וירידה במספר המסירות, הרי שקבוצת רכב אחת מתעלה מעל לאחרים עם צמיחה של כ-14%. אפשר לזקוף זאת לגורמים רבים אבל עובדה היא שסגמנט הפנאי הקומפקטי – אשר מכונה עתה באופנתיות "קרוסאובר" – הפך להיות לעשיר ולתחרותי ביותר. סגמנט אשר בעבר נשלט רק על ידי סובארו פורסטר, טויוטה ראב-4 מציג כיום מותגים על פני כל משרעת המיצוב והגיאוגרפיה: מקיה ועד ריינג' רובר, מאודי ועד סוזוקי – ועוד היד נטויה עם דגמי עתיד מלהיבים ממרצדס – GLA – ופורשה – קאיון/מקאן.
• רוצה להתרשם מפולקסווגן טיגואן בעצמך?
• אם היה לך פולקסווגן טיגואן. לאן היית נוסע?

עתה אחרי שסיימנו להתרגש מיונדאי iX35 ב-150 אלף שקלים, והונדה CR-V ב-165 אלפים, שוב מתלהטת להבת הסגמנט עם גרסה "עממית" חדשה לפולקסווגן טיגואן המאזנת את המאזניים עם מחיר של 185 אלפי שקלים.
הדרך של הטיגואן לתג המחיר הזה הייתה בחירה במנוע 1.4TSI מוגדש טורבו עם תפוקה של 150 כ"ס ו-24.5 קג"מ (למען הסביבה מצויידת מערכת ההנעה ב-START-STOP וגם מנצלת את אנרגיית הבלימה לאגור את האנרגיה הקינטית ולהתמירה לחשמל במצבר). הציון הירוק הוא 8 – לא מהמבריקים בקבוצה (טויוטה ראב-4 ציון 6 וסובארו פורסטר החדש מקבל ציון 4) תיבת ההילוכים היא DSG – כפולת מצמדים – עם שישה הילוכים וההנעה קדמית בלבד.
גרסת הבסיס – טרנדליין – מצוידת בבלם חניה חשמלי – המסייע גם בזינוק בעליה, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי גלגלים מסגסוגת בקוטר 16 אינץ', פנסי ערפל ומערכת שמע מקורית עם 8 רמקולים ופקדים על גלגל ההגה.

בתחום הבטיחות מציג הטיגואן 5 כוכבי בטיחות ב-NCAP, שש כריות אוויר, בקרת יציבות, בקרת משיכה ועיגוני ISOFIX למושבי בטיחות לילדים.
גרסת 1.4TSI מצטרפת לטיגואן 2.0 ל' (180 כ"ס ו-DSG 7 היל') אשר כבר משווק אצלנו במחיר של 216,000 שקלים.