פורשה סופסוף סוגרת את הפער הקיים מתחת לרכב הפנאי הגדול שלה – קאיין – ומכריזה השבוע, בסמוך להכרזה העולמית, על תחילת השיווק בישראל של המקאן: רכב הפנאי הקומפקטי, והספורטיבי מן הסתם, של פורשה.
• מה עשה פורשה קאיין כשפגש את ריינג' רובר ספורט החדש?
לישראל יגיעו בשלב הזה שלוש גרסאות מנוע: 3.0 ל' כפול מגדשים עם 340 כ"ס ו-46 קג"מ, טורבו דיזל 3.0ל' עם 259 כ"ס ו-58 קג"מ וגרסת "טורבו" עם מנוע 3.6ל' וצמד מגדשים לתפוקה של 400 כ"ס ו-55 קג"מ. כל הגרסאות משתמשות בתיבת הילוכים כפולת מצמדים של פורשה PDK עם 7 הילוכים (חשוב לציין כי זו לא תיבת DGS של קבוצת VW).
הביצועים בהתאם לתפוקה הנאה. גרסת הדיזל תגיע ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות, ה-S ב-5.4 שניות ואילו הטורבו תרד מרף ה-5.0 שניות לנתון מדהים של 4.8 שניות במיאוץ ל-100 קמ"ש.
כמו בכל דגמי פורשה רשימת האביזרים ארוכה מאד וכך גם האפשרויות להתאמה אישית על ידי הלקוח לכן אפשר לדווח על מחירי הבסיס. מקאן S ומקאן S דיזל – החל מ-585,000 שקלים. מקאן טורבו החל מ-845,000 שקלים.
בין המאפיינים הראויים לציון נזכיר מצבי "ספורט" ו-"שטח" למפות הניהול של מערכות ההנעה, מתלים אקטיביים בגרסת "טורבו" יחד עם חבילת ספורט-כרונו, מושבי ספורט מרופדי עור ומחושמלים ועוד פריטים תקניים רבים אשר אליהם אפשר להוסיף כיד הדמיון.