יום חמישי , 18 אפריל 2024
קאן אם מאווריק טורבו בישראל! 121 כ"ס, 165 אלפי שקלים, מתלים משופרים והרבה אדרנלין. צילום: CAN AM
קאן אם מאווריק טורבו בישראל! 121 כ"ס, 165 אלפי שקלים, מתלים משופרים והרבה אדרנלין. צילום: CAN AM

וידאו: קאן-אם מאווריק טורבו בישראל

כתב: ניר בן זקן

בחודשיים האחרונים סגמנט רכבי השטח (SBS (Side By Side עבר התעוררות בשוק המקומי עם חזרת שיווק אקרטיקאט וסדרת דגמי הווילדקאט, קאן-אם מאווריק שמהווה סוף כל סוף תשובה הולמת למתחרה מפולריס וכמובן ה-RZR בגרסת 1000 הבכירה בהיצע שעם 110 סוסים באורווה החזיק בתואר החזק בקטגוריה. אבל מירוץ החימוש בין היצרנים כנראה עוד רחוק מלהסתיים וקאן-אם הקנדית חשפה לא מזמן את גרסת ה- X ds שמדיחה את פולריס מהתואר וכעת נחתה בישראל.

בלבה של הגרסה החדשה שוכן אותו מנוע רוטאקס בנפח ליטר אחד שבסיוע מגדש טורבו (ה-SBS הראשון שמצוייד במנוע מוגדש), מצנן ביניים ומערכת הזרקת דלק משודרגת מעלה את התפוקה ל-121 כ"ס, אך היתרון המרכזי הוא בנתון המומנט, 13.4 קג"מ הגבוה בכמעט 40 אחוזים מ-9.7 קג"מ של היריב האמריקאי. כדי לעמוד בנתוני התפוקה הגבוהים יותר גם מערכת התמסורת מסוג וריאטור שונתה כדי לספק מהירות תגובה טובה יותר ותעלות אוורור המייעלות את כניסת האוויר הקר והוצעת האוויר החם מהמערכת ב-68 אחוזים. בהשוואה למאווריק הרגיל, בסיס הגלגלים צמח ב-9.4 ס"מ (223.5 ס"מ), בולמי זעזועים הם של פוקס פודיום 2.5" ובעלי מהלך מתלה ארוך ב-2.5 ס"מ מלפנים ו-5 ס"מ מאחור (38.1 ס"מ ו-40.6 ס"מ בהתאמה) וגם דיסקיות הבלם מלפנים הוגדלו ב-0.6 ס"מ (22 ס"מ), כל זאת על מנת לתמוך בביצועים המשופרים לא רק בקו ישר.

קאן אם מאווריק טורבו - הכי חזק והכי יקר בקבוצה. חתך צד - רואים ת'טורבו? צילום: CAN AM
קאן אם מאווריק טורבו – הכי חזק והכי יקר בקבוצה. חתך צד – רואים ת'טורבו? צילום: CAN AM

אקזמפלר ראשון כבר נחת בארץ בשבוע שעבר והוא ישווק בקרוב עם תג מחיר של כ-165 אלף שקלים שיהפוך אותו גם ל-SBS היקר ביותר בישראל, אולם כפי שנוכחנו לדעת בחודשים האחרונים רבים מהלקוחות לא נרתעים מתג מחיר של מכונית משפחתית בעבור דגמי הקצה.

עם מועדון CAN AM למסע בירדן

מה לוקח קאן אם מאווריק או אופני הרים?
מאז תחילת השיווק מכרה "עופר אבניר" היבואנית כ-120 מאבריקים מתוכם כ-20 אחוזים מגרסת הארבע מושבים. הערכות החברה הן שהגרסה המשפחתית תזכה לביקוש גבוה יותר בעתיד הקרוב ובהמשך השנה תזכה גם לגרסת טורבו מחוזקת.

Check Also

אקספנג: קח סייברטראק ותגביר

לעלות לאוויר עם אקספנג מרכב שנראה דומה לסייברטראק. החדשנות של הסינים לא מפסיקה לרגע בעיקר בזכות העתקה בוטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one − 1 =