ייתכן שאתם לא מכירים את חברת הרכב הרוסית "יו-אוטו", אבל הרוסים מתכוונים לשנות את המצב הזה בקרוב. אוליגרך רוסי בשם מיכאיל פרוכורוב, שלצד הרבה כסף שהרוויח בעסקי מתכות יקרות גם התמודד על נשיאות רוסיה, החליט להפגין גאווה רוסית במה שהוא מכנה "ההוכחה שרוסיה יודעת לייצר גם מכוניות טובות". חברת הרכב שבבעלות קבוצת ההשקעות שלו ובבעלות יצרן המשאיות הרוסי, SKD, נקראת "יו-אוטו" (Yo-Auto) ודרכה הוא מתכוון לשנות את הגישה.

• גם לקורוס – בבעלות עידן עופר – יש קרוסאובר היברידי
הדרך לשנות את העולם עוברת דרך גישה חדשה בכל מה שקשור בתפריט הארוחות של הרכב. כלי הרכב שמעניין אותנו הוא רכב פנאי צנוע ממדים (אורך: 428 ס"מ, בסיס גלגלים: 255 ס"מ, רוחב: 178 ס"מ, גובה: 166 ס"מ, משקל: 1,100 ק"ג) שנקרא "ё-crossover". כלי הרכב הזה נהנה ממרווח גחון של 21 ס"מ וממערכת הנעה כפולה, אבל הסיפור המרכזי נמצא בתחום ההנעה.
אנחנו מכירים כבר כלי רכב היברידיים (חשמל פלוס מנוע בעירה פנימית), וגם מכירים את השימוש בגז טבעי בתחבורה. כן, אנחנו מכירים גם את המנועים שיודעים להשתמש בשני סוגי דלק, למשל – בנזין וגז טבעי, לפי חשקו של הנהג ומחירו של הדלק. ובכל זאת – אנחנו לא מכירים כלי רכב אחד שיודע לחבר את כל אלה ביחד. ה- ё-crossoverשל יו-אוטו מיועד להיות רכב פנאי היברידי, שמשלב מנועים חשמליים עם מנוע בעירה פנימית שיכול לצרוך גז טבעי או בנזין, לפי רצון הנהג.

רכב הפנאי ההיברידי הקטן מסוגל לנסוע על המנועים החשמליים לבדם לטווח זעיר של כ-2 קילומטרים, אבל גם בשאר הזמן נעשה שימוש במנועים החשמליים וכך, באמצעות הגז הטבעי, מסוגל הרכב לנסוע לטווח של כ-700 קילומטרים בין תדלוקים ולייצר צריכת דלק מוצהרת ממוצעת של כ-25 קילומטרים לליטר.

רכבי יו-אוטו, ובהם הקרוסאובר החדש, מיועדים להגיע לייצור בתוך כשנה וחצי. פרוכורוב ואנשיו אינם מתכוונים להסתפק בשוק הרוסי וכלי הרכב מפותחים בהתאמה לתקינה האירופית. היות שבישראל משמשת התקינה האירופית, הרי שהמירוץ להשגת זיכיון היבוא יכול להתחיל. אתם עוד שם?