מתלה קדמי הפוך, או מזלג הפוך, כבר מזמן אינו חדשות של ממש. בעולם האופנועים התצורה הזו מוכרת מזה כמה עשורים וכך גם היתרונות והחסרונות של המבנה הזה לרכיבה בשטח או בכביש. כיום, לפחות בתחום אופנועי השטח על סגמנטיהם השונים, המזלג ההפוך הוא הנפוץ יותר. גם באופני הרים מזלג הפוך אינו נדיר במיוחד ואפשר למצא כמה דגמים אקזוטיים למדי בתחום של דאון היל.
עתה מנסה רוקשוקס להביא את הבשורה גם לרוכבי ה-XC המצויידים בגלגלי 29 אינץ'. היא עושה זאת עם שלוש גרסאות של מזלג הפוך עם מהלכים של 80, 100 ו-120 מ"מ. ROCKSHOX יצרה מבנה קרבון אחוד שהוא כל החלק העליון של המזלג והופך אותו למקשה אחת. קלת משקל ועמידה בפיתול. לתוך זה השחילה צינורות בקוטר 32 מ"מ עם מערכת השיכוך המוכרת שלה הנקראת "אקסלרטור" שהיא בקצרה משנה את מאפייני השיכוך בהתאם למהירות התנועה של המתלה. קפיץ אוויר – סולו אייר – הופך את ההתאמה לרוכב לקלילה וכן אפשר לכוון שיכוך החזרה ונעילה מרחוק.
פריט מעניין הוא ציר הגלגל הענקי – אשר מחייב שימוש בנאבת גלגל תואמת – והוא מרכיב מרכזי בנשיאת העומסים והעמידות בפיתול של המבנה כולו. הציר הזה הוא חלק ממערך שרוקשוקס מכנה "predictive steering" הכולל כמה רכיבים ובמהותו אמור לשפר את מאפייני ההיגוי של אופניים עם גלגלי 29 גדולים אשר כידוע מתקשים לשנות כיוון בזריזות.
המשקל של מזלג רוקשוקס RS1 עומד על 1,666 גרם והוא עולה בארה"ב 1,865 דולרים. תחילת השיווק מתוכננת בארה"ב ליוני הקרוב. אגב לשם "RS1" יש משמעות רבה ליצרן. זה היה הבולם המשמעותי הראשון שרוקשוקס יצרה – ובשעתו הובילה מהפכה. האם זה משקף רצון כמוס להצליח באותה מידה עם המתלה החדש?