שיטה חדשה להפשרת הקרח בשבילי האופניים תאפשר לתושבי ממלכת הרכיבה הצפונית להמשיך לרכוב גם כשהאצבעות עלולות להידבק לכידון.
אנחנו אוהבים להתלונן שבישראל קשה לרכוב על אופניים – החום והכל. אבל בהולנד, ממלכת האופניים הבלתי מעורערת, נתקלים בבעיות קשות יותר. המדינה הצפונית מוצאת את עצמה תדירות בטמפרטורות נמוכות במיוחד. הבעיה לא מסתיימת בקור מקפיא האצבעות והאוזניים וממשיכה לכך שנתיבי האופניים קופאים והרכיבה נעשית מסוכנת במיוחד.
אבל שום מדחום לא יעצור את ההולנדים מלרכוב. מרסל בורפיין (Marcel Boerefijn) ההולנדי פיתח שיטה לחמם את שבילי האופניים וכך האופנה הקיצית/אביבית תוכל להימשך במדינה הצפונית גם בשיא החורף.
על פי הפיתוח של בורפיין, ייקלט חום מימי הקיץ בעומק של כמה עשרות מטרים מתחת לשבילי האופניים ועל פי הצורך החום יעלה אל מתחת לפני שטח השבילים ויפשיר אותם לחלוטין. ההערכה היא שהשיטה הזו תעלה כ-25-50 אלף דולר לכל קילומטר. לדברי המפתח, עלות המערכת משתלמת היות שהיא חוסכת את ההוצאה המתמשכת של פינוי ופיזור מלחים, מונעת אלפי תאונות אופניים בשנה ומצמצמת את השימוש במכונית הפרטית.
הבשורה הטובה היא שמספר ערים בהולנד בוחנות כעת ברצינות את הטמעת המערכת להפשרת הקרח משבילי האופניים בתחומיהן. ולגבי קצות האצבעות והאוזניים, אין ברירה: ההולנדים יצטרכו להמשיך לבחור בכפפות ובכובעים מחומרים גמישים ומבודדים.