עברו 4 שנים מאז שיצרנית מערכות ההנעה שימאנו (SHIMANO) חידשה משהו בקבוצת הדגל שלה – XTR. ועכשיו זה קרה עם קבוצת רכיבים חדשה, שונה ועם פיצול חדש שעוד לא הכרנו בין תת-גרסאות למירוצים ולשבילים.
החדשות הגדולות הן ההתאמה לקסטות של 11 הילוכים ועד 40 שיניים. הקסטה עשויה משילוב של ארבעה גלגלי שיניים מפלדה, שש מטיטאניום והגדול – זה עם ה-40 שיניים – מאלומיניום. וזה לא רק שאפשר להסתדר עם 1X11 הילוכים אלא ה-XTR החדשים יודעים להתמודד גם עם 2X11 ועד 3X11. זה אפשרי בזכות מעביר הילוכים קדמי חדש לגמרי אשר תוכנן סביב הצרכים של התושבות הקבועות והוא למעשה שוכב על צידו ביחס לדור הקודם מפנה בכך מקום לגלגל האחורי ולמערכות מתלה מורכבות כמו DW-LINK.
המעביר האחורי תוכנן מחדש כך שיעשה נתיב קשתי ויהיה לו מהלך הרבה יותר ארוך כדי שיתאים לקסטה העצומה. כמו בסדרות "פלוס" האחרונות גם ב-XTR החדש יש מצמד אלא שהפעם ניתן לכוון את רמת הנעילה שלו.
עדכונים נוספים נעשו בשיפטרים ובמערכות הבלם אשר משלבים עתה רכיבי קרבון. הקליפרים עשויים ממגנזיום כמו גם משאבות הבלם שעל הכידון – גם כאן נמצא את טכנולוגיית ICE TECH השמה דגש על פיזור החום שנוצר בעת הבלימה באמצעות הסעתו דרך סגסוגות מיוחדות.
שימאנו מיוצגים בישראל על ידי DAA