יום שישי , 4 אוקטובר 2024
יונדאי סנטה פה כל-חדש עם מראה מודרני מן החוץ והפנים ומערכות הנעה היברידיות. צילום: יונדאי

יונדאי סנטה פה החדש – כל מה שצריך לדעת

רוני נאק

יונדאי סנטה פה, רכב הפנאי בעל 7 המושבים של יונדאי, הוא אחד מרכבי הפנאי המוערכים והנמכרים ביותר בסגמנט שלו. כרגע הוא משווק בדורו ה-4.5 (ארבע וחצי…) אחרי שעבר עדכון עמוק מאד באמצע מחזור החיים של הדגם כמודל 2021. יונדאי סנטה פה משווק בישראל החל מהדור הראשון שהוצג בשנת 2001 ובאופן רציף עד היום.

החל מהדור השני שלו, שהוצג ב-2007, מציע יונדאי סנטה-פה גם 7 מושבים וגם אופציה של שני מנועים: בנזין וטורבו-דיזל ולראשונה עם תיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת יונדאי. הדור הנוכחי, הרביעי, מצרף להיצע גם יחידת הנעה היברידית לצד דיזל 2.2ל' שכבר נהנה מתיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה עם 8 הילוכים.

יונדאי סנטה פה כל-חדש עם מראה מודרני מוטיב האות H חוזר על עצמו בצורות רבות. צילום: יונדאי

הדור החמישי הכל-חדש של יונדאי סנטה-פה מקווה שינוי פארדיגמה וכיוון של הדגם החשוב הזה. כפי שניתן לראות בקלות מהעיצוב החיצוני (יש יאמרו "דיפנדרי") של המרכב החדש. מראה המסמן גישה יותר תכליתית לעיצוב ורצון לתת לדגם נופך פונקציונאלי ואפילו קשוח יותר מקודמו.

מתחת לפני השטח עושה יונדאי סנטה פה החדש שימוש בפלטפורמת N3 של הקונצרן המיועדת לכלי רכב מסגמנט D הגדול. ביחס לדור הקודם התארך בסיס הגלגלים ב-50 מ"מ ועומד עתה על 2815 מ"מ משמעותיים. האורך הכולל עלה ל-483 ס"מ, הרוחב 190 ס"מ והגובה נושק ל-180 ס"מ במסילות הגג.

יונדאי סנטה פה כל-חדש עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-5 ס"מ ומידות שצמחו בכל מימד. צילום: יונדאי

היצע המנועים בעת ההשקה עומד על ארבע כולם בנזין: 2.5ל' אטמוספרי עם 194 כ"ס ו-25 קג"מ ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים, טורבו 2.5ל' עם 281 כ"ס ו-43 קג"מ ותיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 8 הילוכים. מערכת הנעה היברידית עם 180 כ"ס ו-27 קג"מ על בסיס מנוע הטורבו 1.6ל' וגם פלאג אין הייבריד עם 160 כ"ס על אותו מנוע. בשתי יחידות ההנעה האחרונות נעשה שימוש בתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים.

יונדאי סנטה פה כל-חדש עם עיצוב פנים המתכתב עם שפת העיצוב של המרכב ושל דור האיוניק החשמלי. צילום: יונדאי

הפנים חדש לגמרי ומתכתב עם עיצוב המרכב החיצוני. הוא עושה זאת על ידי הדגשת אלמנטים עיצוביים אופקיים ואנכיים והתאמה לשפת בעיצוב של החוץ. האלמנט החוזר בצורת H מיושם גם בוח המחוונים ופתחי האוורור ועל הדרך גם משפר את תחושת המרחב וליצור איזון עיצובי הוליסטי.

יונדאי סנטה פה כל-חדש עם קוקפיט דיגיטלי ומסכים קעורים. ממשקים, ומערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות רבות. צילום: יונדאי

הקוקפיט כמובן שדיגיטלי מלא ומקבל קימור קל הממקד את התצוגה הכפולה המחברת שני מסכי 12.3 אינץ' למרחב עיצוב יחיד – באופן דומה לזה שהכרנו בדגמי איוניק החשמליים. כמוהם גם כאן יש בורר הילוכים אלקטרוני העולה מעמוד גלגל ההגה ומתגים נפרדים לתפעול בקרת האקלים ופיצרים נוספים כמו השמע, מערך מצלמות היקפיות, בורר מצבי הנהיגה וההנעה ועוד.

חלל הפנים נהנה גם הוא מההתארכות של בסיס הגלגלים. למושבי השורה השניה יש עתה יותר ממטר למרחב הרגליים ואפילו בשורה השלישית יש כמעט 80 ס"מ של מקום לרגלים. גם מימד הראש גדול יותר בכמעט 7 ס"מ משמעותיים וזאת למרות שגובה המושב עלה במקצת.

יונדאי סנטה פה כל-חדש עם חלל פנים גדול הרבה יותר. צילום: יונדאי

חבילות האבזור רבות ועשירות מאד. אפשר למצא ברשימות הארוכות מערכות בקרת אקלים מפוצלות, מושבים עם כיוון חשמלי, חימום ואורור, משטחי טעינה אלחוטיים, מפתח דיגיטלי, או שימוש בסמארטפון כמפתח, תאורת לד, דלת תא מטען חשמלית ועוד. כל זה לצד חבילת סיוע ובטיחות אקטיבית נרחבת ביותרץ בה תמצאו מערכת ניטור נהג חדשה, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום משופרת ועוד.

יונדאי סנטה פה כל-חדש עם מראה מודרני מן החוץ והפנים ומערכות הנעה היברידיות. צילום: יונדאי

 

Check Also

BYD ומרצדס מתגרשות

עוד רומן מערבי-סיני שלא נגמר יפה. אחרי 14 שנים מרצדס ו-BYD נפרדות ומותג ה"יוקרה" DENZA עובר להיות ב-100% בשליטת BYD לרווחת פקידי המפלגה הקומוניסטית

One comment

  1. זה רכב שטח? מה מרווח הגחון? זוויות גישה ונטישה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *