יום שלישי , 19 מרץ 2024

מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר

אני זוכר היטב את מבחן הרכב של הדור הראשון של המיצובישי אאוטלנדר. דברים רבים קרו באותו היום: יצאנו לדרך עם שלושה רכבי שטח למבחן השוואתי ויחד עם האאוטלנדר היה גם סובארו פורסטר והונדה CR-V וזה פחות או יותר סיכם את ההיצע שהיה לפני יותר מעשור בסגמנט ההוא. אני גם זוכר שהיה יום גשום במיוחד וכי נחלצנו בעור שינינו משבר ענן אשר שטף את איזור הר חריף עד צומת הרוחות והפך את המסע לרצף של צליחות דרמטיות של ערוצי נחל שוצפים. אבל מה שאני הכי זוכר זה מנחת עפר רחב ידיים (לרגלי הדיונה הגדולה מי שמכיר) אשר הפך לעיסת מרגרינה חלקלקה תוך דקות מתחילת הגשם ואנו מיצינו את מה שהיה למערכות ההנעה אז לתת – וזה היה כיף אמיתי כמו גם חוויה לימודית. והאאוטלנדר של אז התאפיין בסביבת נהג דלה למדי אבל התברך במערכת הנעה מעולה אשר שורשיה במשפחת הלאנסר איוו.

רוצה לנהוג בעצמך במיצובישי אאוטלנדר החדש?

ומה עם יונדאי סנטה פה החדש?

מיצובישי אאוטלנדר. מראה חדש על בסיס קיים. פחות משקל, פחות גרר אירודינאמי ופחות דלק. צילום: פז בר

מיצובישי אאוטלנדר 2013

והיום יש את זה. מה שהוגדר בהצגה לעיתונאים כתחליף אפשרי ולגיטימי לגרנדיס (מינוואן כן?!), התייצב לנסיעת מבחן חמוש בשבעה מושבים, מרכב ופנים חדשים, הנעה קדמית בלבד ותג מחיר של 170 אלף שקלים. זו הגרסה האמצעית של הדגם אשר טווח המחירים שלו מתפרש מ-145 אלפים לגרסה בסיסית וידנית ועד 245 אלפים לגרסת דיזל, כפולת הנעה. גרסת בנזין הנעה כפולה מחירה יחל ב-190 אלפי שקלים.

style="display:inline-block;width:300px;height:250px" data-ad-client="ca-pub-6689238306027744" data-ad-slot="5096446192">

אם חשבתם למצוא גרסה משודרגת של האאוטלנדר היוצא – תתאכזבו. הדגם עבר מטמורפוזה מהותית אפילו שהפלטפורמה ובסיס הגלגלים לא השתנו. ובכל זאת עם בסיס גלגלים של 267 ס"מ ומפשקים של 154 ס"מ, יש הרבה מקום לעבוד. המרכב קיבל את המראה המותגי החדש של היצרן – אשר נוטש את המראה האגרסיבי לטובת מסר סביבתי וירקרק יותר. הצללית נעדרת כל תחכום או קימורים מבליטי שרירים (כי היום שרירים זה פאסה) אלא משדרת יעילות ותכליתיות. הירכתיים נמשכים לאחור ורבועים וכל מהותם הוא לפנות את החלל הפנימי למושבים האחוריים. הישבן של האאוטלנדר גם הוא רבוע וממשיך את קו המתניים האורכי אשר נמשך מהפגוש דרך הדלתות והזנב. רכב המבחן (ברמת גימור INSTYLE) הגיע בצבע נחושת בוהק חישוקי סגסוגת 16 אינץ' ועליהם צמיגים שמנמנים בחתך 70. מעניין לגלות כי האורך הכללי התכווץ ב-ס"מ יחיד בעוד שיתר הממדים נותרו זהים (180 רוחב ו-168 לגובה). מרווח הגחון נותר 21.5 ס"מ, וזוויות המרכב הן עתה 22.5 מעלות בכל צד – שיפור של כחצי מעלה ביחס לאאוטלנדר היוצא.

מיצובישי אאוטלנדר. ירכתיים ארוכים כדי לאכלס שורת מושבים שלישית. אין הנעה כפולה אבל יש תג מחיר סביר בהחלט. צילום: פז בר

חלל הפנים גם הוא שונה מהותית ממה שהכרנו. הארכיטקטורה שלו משקפת את המרכב וגם היא על הצד הרבוע של סרגל ה-T. אני חייב להודות שאהבתי יותר את המראה שבאאוטלנדר היוצא. מצידו השני של המטבע איכות החומרים, והיצע הגוונים הרבה יותר טוב הפעם. נראה שאפילו משקל המיתוג מעט השתנה ומעביר לנהג המתממשק תחושת איכות טובה יותר.

שורת המושבים השניה זחה על מסילה כדי להתאים לנוסעים ארוכי רגליים. וללא גג שמש (בתוספת תשלום) יש מספיק גובה לתקרה גם לנוסעים תמירים. המושב הזח גם יפנה מקום לרגליים בשורה השלישית וזו תיהיה מסוגלת – אחרי השתחלות קלה – להכיל נוסעים בוגרים לנסיעה קצרה. השורה השלישית מתקפלת לרצפת תא המטען ליצור משטח אחיד, השורה המרכזית יודעת לשכב לגמרי לפנים לשטח לחלוטין את חלל המטען.

בתחום ההנעה תמצאו בחזית מנוע 2.0ל' מהדור האחרון עם תזמון שסתומים משתנה ו"חכם" לפי מיצובישי. כך או אחרת הוא מפיק 150 כ"ס ו-19.9 קג"מ ואמור להיות חסכוני במיוחד. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. הציון הירוק עומד על 4 נמוך וצריכת הדלק המוצהרת אופטימית עם כמעט 18 ק"מ לליטר ן-150 גק"מ. Start&stop תקני בכל הגרסאות.

תחום הבטיחות החשוב לא הוזנח כמובן. מיצובישי אאוטלנדר החדש מתהדר ב-7 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה, חמישה כוכבי בטיחות (עם ציוני משנה גבוהים למדי), עיגונים למושבי בטיחות לילדים, חווי חגורות בטיחות ועוד.

כל זה עומד בבסיס תפיסת clear tec. זה הכינוי של מיצובישי לניסיון להפחית פליטה וצריכת דלק באמצעות משקל עצמי נמוך יותר (פחות 100 ק"ג ביחס לדור היוצא), מערכות הנעה מתקדמות, מקדם גרר אירודינאמי נמוך, AS&G לדימום מנוע בעצירות קצרות ומצב ECO המשנה את מפות ניהול המנוע ות"ה לאופטימיזציה של צריכת הדלק. אה, ויש ציור של עץ ירוק וחביב המראה לך דרך פאר העלים שלו עד כמה אתה "ירוק".

נהיגה

מיצובישי אאוטלנדר הקודם היה מפתיע מאד. מצד אחד לא הבריק בתחום של נוחות הנסיעה וה-NVH (אותו בידוד רעשי דרך) אבל היה מספק מאוד דווקא במקום שלא היית מצפה לו מ-SUV קומפקטי – בכבישים מפותלים. הפעם, בדור החדש של מיצובישי אאוטלנדר, התהפכו היוצרות. וזה לא רק בגלל כיול מתלים רך מאוד, אלא זה ב"זכות" מערכת היגוי חשמלית חדשה אשר תיגבורה המשתנה (תלוי מיקום ומהירות) עמום ולא מדוייק. בעיר האאוטלנדר יהיה נעים מאד בזכות יכולת לטפל יפה בכבישים שבורים ומהמורות. מעט מהקרדיט לזה מגיע לצמיגים בעלי החתך הגבוה – 70. מצד שני בידוד הרעשים לא מושלם, וכשהתיבה הרציפה במצב של תאוצה הסל"ד המנוע גבוה – ופעולתו נוכחת. אותו היגוי חשמלי דווקא עובד בעיר מצויין עם משקל מינימאלי, קוטר סיבוב טוב. ההיגוי נתמך על ידי שדה ראיה נהדר לכל כיוון ותנוחת ישיבה מצוינת.

מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר. נוח ונעים בעיר ובשביל. אפשר לעבוד עם מרווח גחון וזוויות המרכב. ללא הנעה כפולה האופציות מוגבלות. צילום: פז בר

מחוץ לעיר ישייט מיצובישי אאוטלנדר החדש בקצב טוב ובסל"ד נמוך. במצב ECO מורגש מאד השינוי כירידת סל"ד נוספת ומה שנדמה לי כהפחתת כוח מנוע. אם תשכחו שאתם ב-ECO האאוטלנדר ירגיש לכם פתאום כאילו הוא נרדם. בשיוט ביניעירוני ההגה מתקשח עם המהירות, אפשר לדלג בין הילוכים עם המשוטים הנוחים שאחרי גלגל ההגה, וליהנות מאיכות הצליל של מערכת השמע. זוכרים את המערכת של רוקפורד שהייתה במיצוביש אאוטלנדר הקודם? אז היא איננה.

צריכת הדלק במהלך המבחן הזה עמדה על 8 ק"מ'/לי בעיר וכ-13 ק"מ/ל' מחוץ לעיר. במבחן רכב אחר – ואגרסיבי יותר – הציג מיצובישי אאוטלנדר החדש צריכת דלק ממוצעת של 11 ק"מ לליטר.



style="display:inline-block;width:300px;height:250px"
data-ad-client="ca-pub-6689238306027744"
data-ad-slot="5096446192">

מיצובישי בשטח

הרבה שטח אי אפשר לעשות עם רכב פנאי בעל הנעה קדמית בלבד. ובכל זאת יש זוויות מרכב טובות וגם מרווח גחון המאפשר גיחות זהירות לשבילי שדות מוריקים. כאן תהנו מהנוחות שמספקים המתלים הרכים ומהשקט של מנוע בנזין חרישי. כל מה שצריך לטיול משפחות רגוע. מצד שני כל מכשול, ולו הפעוט ביותר עשוי לתקוע אתכם – לכן הייתי ממליץ לחשוב היטב לפני הירידה ממצע מפולס. בטוחני כי גרסת ההנעה הכפולה יכולה להוסיף רבות לאפשרויות הניצול של הרכב הזה בקונטקסט המשפחתי – ואם כבר, לא היינו מוותרים על ההנעה הכפולה בתוספת של 20K שקלים.

מבחן רכב מצובישי אאוטלנדר. נוטה יותר לצד המיניוואן ופחות רכב פנאי. צילום: פז בר

סיכום

לא בכדי הכילה המצגת של היבואן טבלאות השוואת  מתחרים הכוללות גם מיניוואנים. מיצובישי אאוטלנדר החדש מגיע לעשות "תנועת מלקחיים" עבור מיצובישי. מצד אחד לעלות לרכבת לסגמנט רכבי הפנאי המאיצה במהירות, ומצד שני לתת פתרון למכירות המתדלדלות של מינוואנים. ועל הסקאלה בין שני אלו, מיצובישי אאוטלנדר החדש, (במפרט של רכב המבחן) נוטה יותר לצד מובילי הנוסעים.

Check Also

מפגש מחשמל עם ג'נסיס ELECTRIFIED GV70

הגרסה החשמלית והחזקה ביותר של ג'נסיס GV70 לוקחת את כל התכונות של ה-SUV היוקרתי ומעלה בחזקת ה-800 וולט

11 comments

  1. רוני אהרנוביץ

    קונטקסט משפחתי?! רכב 7 מושבים שאין פתחי מיזוג אפילו עבור יושבי השורה השניה? טמטום.

    • ניצב אהרונוביץ

      "קונטקסט משפחתי?! רכב 7 מושבים שאין פתחי מיזוג אפילו עבור יושבי השורה השניה? טמטום".
      מטומטם מי שחושב שדעתך פה נקיה מכל אינטרס. בבקשה תספור לנו כאן את כל הג'יפונים בעלי 7 מקומות שיש להם פתחי מיזוג לאחור.

      • מישהו יכול להגיב ולכתוב האם יש פתחי מיזוג בשורה השניה?
        כי לי ברור שאין פתחים בשורה השלישית אבל בשניה? לא ברור
        מהכתבה

        • אין פתחי אוויר לא בשורה השניה ולא בשלישית…
          מצד שני אין בשום גיפון שורה שלישית אז…..על מה ההשוואה?

  2. רכב מצויין בגירסת 4X4 כל מה שמשפחה צריכה יש ברכב

  3. איך צריכת הדלת של הדגם עם ההנעה הכפולה, אל מול ההנעה הקדמית (בפועל)?
    מישהו יכול לומר?

  4. לגבי פתחי מיזוג בשורה השניה, פשוט אין!
    אבל המזגן עובד בצורה מעולה שמרגישים אותו טוב מאוד בכל הרכב!

  5. אני מתעניין לקנות אאוטלנדר 2013 האם מומלץ יש לי היום ספורטג 2011 ואני רוצה להחליף כדאי שלחו תגובות תודה

  6. אני רכשתי את הרכב במשלוח הראשון בינואר 2013 הרכב מעולה מכל הבחינות 7 מקומות ישיבה תא מטען ענק יש לי גם סאבוופר מאחור שלא מפריע גם כשפותחים את 2 המושבים האחוריים,נוחות ישיבה מעולה המושבים מתכווננים גם בשורה האמצעית קדימה אחורה וגם אפשר לכוון את המשענות גב מקום לאכסון בדלתות מאחורי הכיסאות גם בין 2הכסאות במושב האמצעי וגם מקומות אחסון ליושבים בשורה השלישית!!!!
    הרכב שקט מאוד נסיעה במהירות 120 במצב Eco mod הרכב מתייצב על 2000 סלד ,הרכב צורך בממוצע 12 קמ לליטר ,ראב4 הרכב הקודם שלי צרך 9 קמ בממוצע המיצובישי חסכונית ביותר מ30% כלומר חוסכת לי תדלוק אחד בשבוע!!!!
    איכות ההרכבה מעולה הרכב היה במוסך פעמיים מהיום שעלה לכביש כאמור מינואר 2013 פעם אחת בגלל שהתקנתי רדיו עם מסך טאץ המחשב זיהה שהרדיו נותק והיה צריך לאפס את מחשב הדרך והפעם השנייה היה בטיפול השנתי היקר 750 שח לאחר מיקוח
    סהכ אני מאוד מרוצה מהרכב מאוד נח ומרווח ההגה מצויין בעיר לא מתקשר עם הנהג בכבישים מפותלים אבל אני לא נהגת מרוצים כך שאני מסתדרת גם עם החיסרון הזה חבל מאוד שאין פתחי מיזוג בשורה האחורית אגב ראיתי באיביי מוכרים יחידה של פתחי איוורור שמתחברת מאחורי המשענת שבין הכיסאות הקדמיים ומתחברת לפתחי האיוורור שמותקנים מתחת לכיסאות הקדמיים למי שזה כל כך חשוב לו היחידה עם פתחי מיזוג וכפתור הפעלה עולה בערך 500שח
    בקיצור הרכב מומלץ מאוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 + thirteen =