יום שישי , 19 אפריל 2024
טנדר פולקסוואגן אמארוק. כבר משווק בסתר אצלנו. יגיע לסוכני צ'מפיון באמצע שנת 2012. צפוי להיות חסכני ביותר. צילום: שטח

2012 שנת הטנדר?

לפעמים זה מוזר איך שהכוכבים מסתדרים בשמיים. כך קרה ששנת 2012 תהיה השנה בה יגיעו אלינו לא פחות מארבעה טנדרים חדשים – כמעט כל הסגמנט יחודש.

טנדר טויוטה היילקס 2012. הראשון להגיע וכבר משווק. די יקר עם 250 אלף שקלים לגרסה הבכירה. צילום: טויוטה

הראשון להגיע- ושיווקו כבר החל בפועל – הוא ההיילקס המחודש מטויוטה. לצד מרכב מעוצב ופנים משופר מאד, מציג ההילקס מנוע טורבו דיזל 2.5 ל' המפיק 144 ו-34 קג"מ או 3.0ל' עם 177 כ"ס ו-37 קג"מ. תיבות ההילוכים הם ידנית או אוטומטית עם חמישה יחסי העברה. המחירים נעים בין 216 ל-250 אלף שקלים תלוי בגרסה.

טנדר פולקסוואגן אמארוק. כבר משווק בסתר אצלנו. יגיע לסוכני צ'מפיון באמצע שנת 2012. צפוי להיות חסכני ביותר. צילום: שטח

עוד אחד שכבר הגיע אלינו – אבל בינתיים משווק רק ברש"פ – הוא הפולקסוואגן אמארוק. הנעלם והחדש בסגמנט הזה. האמרוק מביא בין כנפיו מנוע טורבו דיזל מתקדם בנפח 2.0ל' אשר מפיק כ-160 כ"ס ו-40 קג"מ בעזרת שני מגדשי-טורבו. בינתיים ללא תיבת הילוכים אוטומטית. לפי מקורות בצ'מפיון שיווק האמארוק יחל באמצע שנת 2012 ומחיר הטנדר 4X4 יחל מכ-200 אלף שקלים. סקר שקיים אתר "שטח" בשבועות האחרונים גילה שהאמארוק עשוי להיות המתחרה המשמעותי ביותר לטויוטה היילקס ואולי אף יתפוס את מקומו כטנדר המועדף בקרב לקוחות לא-מוסדיים.

טנדר איסוזו דימקס 2012. חביב ציי הרכב הגדולים ומצוייד במנועים חדשים ובקרת יציבות הדימקס יחזור לשורות השירות צילום: GM

חביב ציי הרכב – האיסוזו דימקס – חוזר גם הוא אחרי העדרות קצרה. כמו אחיו גם הדימקס עבר שינויים קוסמטיים עמוקים חיצוניים ופנימיים. האיסוזו דימקס הוא אחיו התאום-לא-זהה של השברולט קולוראדו עליו כבר כתבנו בעבר. הדימקס מיוצר כמו קודמו בתאילנד עם מנועי דיזל בנפח 2.5 ו-2.8 ל'. הראשון יפיק 147 כ"ס ו-35 קג"מ, לאחר 177 כ"ס ו-44 קג"מ. זה יהיה יותר מסביר להניח שהדימקס 2012 ישווק בגרסת ציים ידנית ובסיסית אך גם בגרסה עילית עם תיבת הילוכים אוטומטית.

טנדר מאזדה BT50 חדש. המאזדה הקשוח יגיע עם המנועים החזקים ביותר ועם חבילת הבטיחות השלמה ביותר. צילום: מאזדה

מאזדה חשפה לא מזמן את ה-BT50 חדש ודרמטי למראה. הדודן שלו – פורד ריינג'ר – שהוא למעשה "טנדר מדבקה" על בסיס רכיבי ה-BT, קיבל לא מזמן את הציון הגבוה ביותר אי-פעם של טנדר במבחני הריסוק של euroNCAP ועבר אותם עם חמישה כוכבים מרשימים. ה-BT תמיד היה חזק אבל השנה הוא יהיה הכי חזק עם טורבו דיזל בנפח 3.2 ל' שמפיק 200 כ"ס או חסכוני בנפח 2.2ל' ו-150 כ"ס. תוכלו לבחור בשישה הילוכים בתיבות אוטומטיות או ידניות. כמו האחרים גם ה-BT נראה אחרת לגמרי ועבר מקצה שיפורים מרשים מאד מן החוץ ובעיקר בפנים.

טנדר ניסאן נאבארה 2012. מיזם משותף של ניסאן ומיצובישי ליצור בתאילנד עלה על שרטון בשל השיטפונות במדינה. צילום: ניסאן

באמצע יולי 2011 יצאה הודעה משותפת לניסאן ומיצובישי בה הודיעו השתיים על שיתוף פעולה ליצור משותף של הנאבארה וההאנטר במפעל מיצובישי בתיאלנד. היצור אמור להתחיל ברבעון הראשון של 2012 אבל סביר יהיה שיתעכב בשל השטפונות אשר גרמו להאטה אם לא לעצירה מלאה של מפעלי רכב רבים בתאילנד.

טנדר גרייטוול סטיד 2012. סנוניות ראשונה מרכבי סין. הטנדר של גרייטוול מציע הכמעט הכל במחיר יותר זול. צילום: שטח

זה גם המקום לציין את כניסתו המתונה לשוק של הטנדר של גרייטוול. הטנדר שמיוצר בסין משווק רק עם מנוע בנזין וערכת גז כתוספת. וה"סטיד" כפי שהוא מכונה נהנה מיתרון משמעותי במחיר ביחס למתחריו. מחיר הגרסה המאובזרת ביותר וכפולת ההנעה עומד על כ-170 אלף שקלים.

Check Also

ללא הסוואה. כך נראה הטנדר של BYD

עם חתימת אור המזכירה את הטנדרים של פורד. הפיקאפ 4X4 החשמלי של BYD נתפס ללא הסוואה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 5 =