יום שלישי , 16 אפריל 2024
קאמאל ראמוסה - ביצועים של פרארי, יכולת שטח של ג'יפון. צילום: קאמאל
קאמאל ראמוסה - ביצועים של פרארי, יכולת שטח של ג'יפון. צילום: קאמאל

300 קמ"ש בדיונה

ניר בן זקן
בזמן שיצרניות רכב אריסטוקרטיות כמו בנטלי ויגואר כבר הציגו רכבי שטח ובעתיד גם מזראטי, למבורגיני ורולס רויס צפויות להציע רכבי פנאי מגודלים, סטודיו לעיצוב רכב מטורינו בשם קאמאל (CAMAL), חושף איורים של קונספט קיצוני והזוי הרבה יותר.

קאמאל ראמוסה - ביצועים של פרארי, יכולת שטח של ג'יפון. צילום: קאמאל
קאמאל ראמוסה – ביצועים של פרארי, יכולת שטח של ג'יפון. צילום: קאמאל

הראמוסה (RAMUSA, לטאה בניב פיימונטית) היא מצד אחד מכונית על ספורטיבית עם צמד מקומות ישיבה, מנוע מרכזי אחורי ועיצוב מרהיב ואווירודינמי בעל צלילית נמוכה (130 ס"מ לגובה). מצד שני היא גם רכב שטח עם מרווח גחון גדול יותר משל טויוטה לנד קרוזר (25 ס"מ) ומגני פלסטיק שחור סביב למרכב.
יחידת ההנעה משלבת בין מנוע V12 עם ארבע מגדשי טורבו תרומת בוגאטי EB110 שמניע את הגלגלים האחוריים בעוד את הקדמיים יניע מנוע חשמלי לקבלת הנעה כפולה ויכולת להתמודד גם עם קרקע דלת אחיזה. ההספק המשולב הוא בטריטוריה של מכוניות על כמו לה-פרארי ומקלארן P1, ועומד על יותר מ-800 כ"ס. נתוני ביצועים כמו זמן תאוצה ל-100 קמ"ש או מהירות מרבית לא נמסרו.

קאמאל ראמוסה - ביצועים של פרארי, יכולת שטח של ג'יפון. צילום: קאמאל
קאמאל ראמוסה – ביצועים של פרארי, יכולת שטח של ג'יפון. צילום: קאמאל

ככל הנראה הראמוסה לא תבשיל לגרסת ייצור סדרתי וספק אם היא תייצור אפילו ביחידות בודדות. אבל בכל מקרה היא משב רוח מרענן בתעשיית הרכב השמרנית בה דגמים חדשים של היצרניות השונות מאבדים את הזהות והופכים דומים יותר האחד לשני.

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × one =