יום שישי , 3 מאי 2024
ארגון הבטיחות האמריקאי - NHTSA - יפתח פרוטוקל לבחינת בטיחות השימוש במראות ווידאו. צילום: אאודי
ארגון הבטיחות האמריקאי - NHTSA - יפתח פרוטוקל לבחינת בטיחות השימוש במראות ווידאו. צילום: אאודי

מראות ווידאו – זה בטיחותי?

רוני נאק

אחרי לחץ מתמשך מיצרניות הרכב, ארגון הבטיחות האמריקאי NHTSA מתכנן לפתח פרוטוקול לבחינת השימוש הבטוח של מצלמות ווידאו כתחליף למראות הצד והפנים המסורתיות. גם אם הדבר מאופשר בשווקים מסויימים – בארה"ב טרם.

מראות ווידאו באאודי ETRON - כבר משווק בישראל. צילום: AUDI
מראות ווידאו באאודי ETRON – כבר משווק בישראל. צילום: AUDI

המבחן המתוכן עתיד לבדוק "התנהגות בנהיגה וביצוע של מעבר נתיבים" במכוניות עם מראות רגילות מול מכוניות המצויידות במראות המבוססות על וידאו" – כך נכתב בהודעה לציבור אשר מוזמן להציע הצעות משלו ולחוות דעה.

הנושא אינו חדש ועוד בשנת 2014, איגוד של יצרני ויבואני רכב לארה"ב (בהם GM, VW, טויוטה ואחרים) עתרו ל-NHTSA לאפשר שימוש במראות מבוססות וידאו. עתירה נפרדת הוגשה שנה אחר כך על ידי מרצדס (שגם מייצרת בארה"ב משאיות) לאפשר יישום של טכנולוגיית הווידאו במשאיות שאלה. העתירות האלה עדיין תלויות.

מראת פנים שהיא גם ווידאו וגם מראה רגילה בקאדילק - גם זה כבר משווק אצלנו. צילום: GM
מראת פנים שהיא גם ווידאו וגם מראה רגילה בקאדילק – גם זה כבר משווק אצלנו. צילום: GM

אנו מכירים את השימוש במראות ווידאו גם בישראל בדגמי קאדילק (מראה פנימית שהיא גם וגם) ולאחרונה גם באאודי ETRON החשמלית. בנוסף, ביפן משווקת גרסה של לקסוס ES עם מראות-צד ווידאו. בארה"ב משווקים הדגמים הנ"ל עם מראות רגילות. בעתיד הקרוב גם הונדה תציע את היכולת הזו ולטסלה יש מערך של 8 מצלמות חיצוניות – אך עדיין משתמשת במראות צד רגילות בשל התקינה. חשוב לציין כי השימוש במראות וידאו מאופשר על ידי התקינה האירופאית והיפנית – וכן גם בישראל.

 

Check Also

תעבורת הדאטה נחשפת

מכוניות מקושרות זה משהו שאנו כבר חיים עמו. עתה, נחשף גם הצד האפל והמחיר של הפקרת הפרטיות בידי רשויות זרות ולעיתים עוינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 4 =