יום ראשון , 22 נובמבר 2020
ראשי » חדשות » רשמי! רוביקון V8!
שובה של המפלסת? ג'יפ רנגלר רוביקון מקבל V8 עם 470 כ"ס מקורי מהמפעל. צילום: JEEP

רשמי! רוביקון V8!


רוני נאק

הנה דוגמה ישירה איך שהתחרות בין יצרניות הרכב מועילה לנו. במקרה הזה "לנו" זה אנשי השטח. עולם הסלעים והבוץ הזדעזע לא מעט כשפורד החזירה לחיים את הברונקו. יותר מכל הזעזוע הורגש בקומת ההנהלה של JEEP אשר עושה חיל בשנים האחרונות לא מעט גם בזכות הרנגלר שנמכר במספר גדולים ובמחירים נאים. למעשה מותגי JEEP ו-RAM הם כרגע יצרני התזרים המשמעותיים ביותר לקבוצת FCA שמנסה להתארגן מחדש.

שלדה מעובה, הגבהה של 2 אינץ' ומתלים עם גיאומטריה שונה. V8 רוביקון. צילום: JEEP

די מהר אחרי הצגת פורד ברונקו, שלפה JEEP מן הכובע קונספט של רנגלר עם מנוע HEMI. עכשיו היא כבר מציגה גרסת יצור מושלמת, עם תכניות להגיע מהר מאד לשווקים (בצפון אמריקה) כבר ברבעון הראשון של 2021. הערכות עוסקות במחיר של כ-70 אלף דולרים – בהחלט בצד הגבוה של הליין.

הנעה כפולה חכמה וגם אפשרות לנעול דיפ' אחורי ב-HIGH. צילום: JEEP

מבחן דרכים ג'יפ רנגלר רוביקון

אז מה צריך לדעת על ג'יפ רנגלר רוביקון 392?

  • מנוע V8 בנפח 6.4ל' מפיק 470 כ"ס ו-65 קג"מ (75% מהמומנט זמין כבר בסל"ד נמוך)
  • תיבת הילוכים אוטו' 8 הילוכים עם ממיר מומנט מחוזק ומשוטי העברת הילוכים בגב ההגה.
  • שלדה מחוזקת, הגבהה 2 אינץ' ובולמי-זעזועים מקוריים של FOX
  • תיבת העברה Select-Trac עם דיפ' מרכזי ויחס LOW של 2.72 (ארוך יותר משל הרוביקון המוכר)
  • סרנים DANA 44 מחוזקים (יחס העברה סופי 3.73) עם נעילות דיפ' כולל אפשרות לנעול דיפ' אחורי גם ב-HIGH
  • גלגלי 33 אינץ' מקוריים על חישוקי 17 אינץ' עם הכנה לבידלוק
  • זוויות משופרות: גישה – 44.5 מעלות, נטישה – 37.5 מעלות, בטן – 22.6 מעלות. מרווח גחון 26 ס"מ.
  • כונס אוויר אפקטיבי על מכסה המנוע מאפשר צליחת מים ללא הכנה של 84 ס"מ
  • מערכת פליטה עם שני נתיבים בשליטת הנהג (שקט או פול ריטארד)
  • דלתות חצאיות חדשות המאפשרות הסרת הגג בלבד
הקבינה מקבלת 11 פריטי פרימיום יקרים. צילום: JEEP

מה נראה לנו?

שלצד המון כוח ואולי רק הכנה נפשית לקראת גרסת "הלקאט" עוד יותר פסיכית, יש לכזו יחידת כוח גם כמה חסרונות. בעיקר אם חושבים במונחי טיולים ויכולת לשמור על אוטונומיה למרחקים ארוכים. למנוע יש אמנן מערכת לדימום צילינדרים לא תחת עומס, אבל בכל זאת מדובר בנפח של 6.4ל'.

דלתות חצאיות חדשות, זוויות מרכב משופרות וצמיגי שטח 33 אינץ' מקוריים. רנגלר V8 צילום: JEEP

נתון תאוצה של 4.5 שניות ל-100 קמ"ש זה נהדר. כמה רלוונטי לשטח? פחות. וגם עולים סימני שאלה לגבי אריכות הימים של מערכת ההנעה שצריכה לספוג עומסים כאלה. בטח כשהרנגלר 392 הזה פשוט צורח לצמיגי 35 אינץ' שיעשו את החיים עוד יותר מסובכים לציריות ולצלבים.

המחיר יהיה גבוה. כשאצלנו רוביקון עולה בין 400 ל-500 אלפי שקלים, האם נראה מתחרה ללנד רובר דיפנדר החדש גם במחיר?

לא ידוע כיצד תוספת המשקל, וההגבהה ישפיעו על התנהגות הכביש של הרנגלר. שגם ככה אינה הצד החזק שלו. רנגלר מעדיף סלעים – ושם הוא דה בסט.

שובה של המפלסת? עם V8 מקורי מהמפעל ועוד אבזור סקסי של MOPAR. צילום: JEEP

צפו גם בזה

טויוטה היילקס או טויוטה טקומה?

עם פער מחיר של כ-60 אלף שקלים השאלה הזו רלוונטית מאי פעם. טנדר טויוטה יפני או אמריקאי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 + 3 =