יום רביעי , 8 מאי 2024
טיסנקרופ מקימה חטיבת רכב חדשה ליצור מלא של מכוניות. צילום: טיסנקרופ

טיסנקרופ מקימה חטיבת רכב ייעודית


רוני נאק

ענקית התעשיה מגרמניה, טיסנקרופ, המוכרת אצלנו בהקשרים שונים וגם מעליות, הודיעה אתמול בגרמניה על הקמתה של חטיבה חדשה שמיועדת לייצור כלי רכב. החברה העצומה שלה יכולות רבות בתחומים מגוונים, ריכזה את הידע, כוח האדם והמשאבים שכבר יש לה בתחום היצור ליחידה כלכלית אחת שקבלה את השם Thyssenkrupp Automotive Body Solutions. עד עתה היכולות האלה היו מבוזרות בחטיבות ההנדסה השונות בחברה.

טיסנקרופ יצרנית וספקית של רכיבים רבים בתעשיית הרכב. צילום: טיסנקרופ

אופניים של טיסנקרופ

מטרת ריכוז היכולת הזו נועד להראות כלפי חוץ (תעשיית הרכב) שטיסנקרופ מסוגלת להיות מקור יחיד לפתרון היצור וכלי מקצועי שמסוגל יהיה להביא לשווקים מהר יותר מוצרים עתידיים. מנכ"ל החטיבה החדשה אמר אתמול בראיון לעיתונות הגרמנית: "כיצרן מרכבים עצמאי אנו יכולים לפעול באופן יזמי ומהיר יותר בשוק. אנו מסוגלים לשלב מגוון יכולות כדי להקים קו יצור חדש במהירות ולהיכנס ליצור סדרתי בזמן קצר מאד". עוד הוסיף המנכ"ל כי "ספרי ההזמנות מתמלאים וכי החברה נהנית מהביקוש העולה לכלי רכב חשמליים שזיכה את החטיבה החדשה בפרוייקטים מבטיחים".

טיסנקרופ ממערכות חשמל, דרך מערכות הנעה, היגוי ומתלים. צילום: טיסנקרופ

בעיקר מותגים אירופאים

לחטיבת הרכב החדשה יש חמישה מתקני פיתוח ויצור בגרמניה עצמה ועוד שישה מתקנים מחוצה לה והיא מעסיקה כבר עכשיו כ-2300 עובדים. בין לקוחותיה אפשר למנות את מרצדס-AMG, ב.מ.וו, אאודי, למבורג'יני, יגואר, לנד רובר,בנטלי, אסטון מרטין וכן גם טסלה.

טיסנקרופ אינה לבד במתן שירותי יצור למותגי הרכב הגדולים. בין המוכרות יותר אפשר למנות את מאגנה, ליר, פרוצ'יה ובעבר אראקו שהוטמעה לתוך טויוטה. אלה מייצרות חלק נרחב ממערכות המשנה לרוב תעשיית הרכב וחלקן אף מרכיבות את המכונית המוגמרת. לפי ההודעה של טיסנקרופ היא מכרה רכיבים לתעשיית הרכב, בשנת הכספים הקודמת, בעלות של 4.1 מיליארד אירו.

Check Also

טיזר לחשמלית הקטנה של קיה EV3

אח קטן למשפחת דגמי EV החשמליים לבית קיה. לצד ה-EV6 היקר, ה-EV9 היותר יקר שעתיד להגיע בקרוב לישראל - קיה EV3 עתיד לתת פתרון זול יותר למי שירצה קיה חשמלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × 5 =