רוני נאק
ענקית התעשיה מגרמניה, טיסנקרופ, המוכרת אצלנו בהקשרים שונים וגם מעליות, הודיעה אתמול בגרמניה על הקמתה של חטיבה חדשה שמיועדת לייצור כלי רכב. החברה העצומה שלה יכולות רבות בתחומים מגוונים, ריכזה את הידע, כוח האדם והמשאבים שכבר יש לה בתחום היצור ליחידה כלכלית אחת שקבלה את השם Thyssenkrupp Automotive Body Solutions. עד עתה היכולות האלה היו מבוזרות בחטיבות ההנדסה השונות בחברה.
מטרת ריכוז היכולת הזו נועד להראות כלפי חוץ (תעשיית הרכב) שטיסנקרופ מסוגלת להיות מקור יחיד לפתרון היצור וכלי מקצועי שמסוגל יהיה להביא לשווקים מהר יותר מוצרים עתידיים. מנכ"ל החטיבה החדשה אמר אתמול בראיון לעיתונות הגרמנית: "כיצרן מרכבים עצמאי אנו יכולים לפעול באופן יזמי ומהיר יותר בשוק. אנו מסוגלים לשלב מגוון יכולות כדי להקים קו יצור חדש במהירות ולהיכנס ליצור סדרתי בזמן קצר מאד". עוד הוסיף המנכ"ל כי "ספרי ההזמנות מתמלאים וכי החברה נהנית מהביקוש העולה לכלי רכב חשמליים שזיכה את החטיבה החדשה בפרוייקטים מבטיחים".
בעיקר מותגים אירופאים
לחטיבת הרכב החדשה יש חמישה מתקני פיתוח ויצור בגרמניה עצמה ועוד שישה מתקנים מחוצה לה והיא מעסיקה כבר עכשיו כ-2300 עובדים. בין לקוחותיה אפשר למנות את מרצדס-AMG, ב.מ.וו, אאודי, למבורג'יני, יגואר, לנד רובר,בנטלי, אסטון מרטין וכן גם טסלה.
טיסנקרופ אינה לבד במתן שירותי יצור למותגי הרכב הגדולים. בין המוכרות יותר אפשר למנות את מאגנה, ליר, פרוצ'יה ובעבר אראקו שהוטמעה לתוך טויוטה. אלה מייצרות חלק נרחב ממערכות המשנה לרוב תעשיית הרכב וחלקן אף מרכיבות את המכונית המוגמרת. לפי ההודעה של טיסנקרופ היא מכרה רכיבים לתעשיית הרכב, בשנת הכספים הקודמת, בעלות של 4.1 מיליארד אירו.