יום רביעי , 18 ספטמבר 2019
ראשי » מגזין » אסטון מרטין סטיישן
הנה אסטון מרטין DB5 שוטינגברייק - היא למכירה. הכינו מיליון וחצי דולר. צילום: RMS
הנה אסטון מרטין DB5 שוטינגברייק - היא למכירה. הכינו מיליון וחצי דולר. צילום: RMS

אסטון מרטין סטיישן

רוני נאק

אסטון מרטין היא ללא ספק מותג נחשק מאד. תשאלו את בונד הוא כבר יספר לכם הכל. ולמי שבדיוק טיפס חזרה לפלטה השטוחה של הארץ – כי היא לא באמת כדור – נספר כי אסטון מרטין, מכונית העל הבריטית מייצרת מכוניות שרירים משנת 1913 באנגליה ומיומה הראשון היא יצרה מכוניות ספורטיביות וכאלה למירוצים. אחרי מלחמת העולם השניה נרכשה החברה בידי דיוויד בראון ומשם החלה שושלת דגמי אסטון מרטין בה כל דגמיה – עד היום – מסומנים ב-DB (נחשו ראשי התיבות של מי זה).

• חולמים על רכב חדש? עכשיו אתם יכולים!

 

הנה אסטון מרטין DB5 שוטינגברייק - היא למכירה. הכינו מיליון וחצי דולר. צילום: RMS
הנה אסטון מרטין DB5 שוטינגברייק – היא למכירה. הכינו מיליון וחצי דולר. צילום: RMS

ובכן דיוויד בראון – תעשיין עשיר למדי – היה איש פעלתן והורה למהנדסי אסטון מרטין לפתור את בעיית המקום המובנית בכל מכונית GT ספורטיבית עם שתי דלתות כמו למשל ה-DB5 בה נסע בראון. המפעל שבאותו הזמן היה עסוק ביצור סדרתי של המכונית לא יכול היה להפנות משאבים לגחמה של בעלבית והמיזמון הועבר לבוני המרכבים הארולד ראדפורד. ואת התוצאה אתם רואים בצילומים תחת השם "שוטינגברייק" שעד היום זה אומר בשפת בני האדם "סטיישן ממש ממש מהיר – ויקר".

הנה אסטון מרטין DB5 שוטינגברייק - היא למכירה. הכינו מיליון וחצי דולר. צילום: RMS
הנה אסטון מרטין DB5 שוטינגברייק – היא למכירה. הכינו מיליון וחצי דולר. צילום: RMS

מכיוון שהכל נעשה בעבודת יד המחיר של המכונית היה שערורייתי – כפול ממחירו של בית ממוצע באנגליה באותן השנים – כך שרק 12 יחידות בלבד יוצרו ובמידה רבה בישר את הסדאנים השריריים שהגיעו בהמשך ועד לימינו ממותגי רכב רבים.

הנה אסטון מרטין DB5 שוטינגברייק - היא למכירה. הכינו מיליון וחצי דולר. צילום: RMS
הנה אסטון מרטין DB5 שוטינגברייק – היא למכירה. הכינו מיליון וחצי דולר. צילום: RMS

האסטון מרטין DB5 שוטינגברייק שעומדת למכירה היא משנת 1965 – אחת מארבע שיוצרו עם הגה בצד שמאל. את רוב שנותיה בילתה בהרים בשוויץ. כך שזה לא מפתיע שקבלה מנוע מחוזק עם 4.7ל', שלושה מאיידים כפולים מזינים את ששת הצילינדרים לתפוקה של כ-350 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים מריצה את הכוח לאחור. גם המתלים שופרה לאורך השנים, הבלמים ונעשו חיזוקים למרכב שבעצמו נצבע בכסף קוורצי נהדר.

בית המכירות מעריך כי יצליח להזיז את האסטון הזו בסכום שבין 1.0 ל-1.4 מיליון דולרים. בהצלחה!

הנה אסטון מרטין DB5 שוטינגברייק - היא למכירה. הכינו מיליון וחצי דולר. צילום: RMS
הנה אסטון מרטין DB5 שוטינגברייק – היא למכירה. הכינו מיליון וחצי דולר. צילום: RMS

צפו גם בזה

כמה באמת מנפח הסוללה יהיה זמין לכם לנסיעה? צילום: טסלה

רכב חשמלי: הצהרות מול מציאות

בעולם הרכב הדברים החשובים חיים בין השורות של הקטלוגים המהודרים – הנה מה שאתם צריכים להיות מודעים לו כששוקלים רכישה של רכב חשמלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 4 =