יום רביעי , 27 מאי 2020
ראשי » מבחני דרכים » מבחן דרכים אאודי Q3
אאודי כסופה ליד הר בנסיעה
מבחן דרכים אאודי Q3 החדשה - הדרך חזרה לראש הסגמנט. צילום: AUDI

מבחן דרכים אאודי Q3

רוני נאק

בפעם האחרונה שפגשתי אאודי Q3 – וזה היה די מזמן – החזרתי אותה כלאחר כבוד לחניה של צ'מפיון מוטורס היבואנית ואמרתי להם: "בואו נשאר חברים. עדיף שלא אפרסם כתבה כי שום דבר טוב לא יכול לצאת מזה". הם היו מופתעים אבל גם העריכו את הכנות. אותה Q3 הייתה בגרסת בסיסית מאד, דלה באבזור ברמה שאין היום מכוניות השכרה כאלה, מצוידת במנוע חלשלוש אבל – עם תג מחיר. יא חביבי. כאפה לפנים. אז עדיף שלא. כשקיבלתי את המפתחות לאאודי Q3 החדשה לקחתי אותם בחשש מה. אולי שוב אבזבז יומיים עם רכב שרק מתסכל ומעצבן אותי?

 

אאודי לבנה על רקע כביש ט
מבחן דרכים אאודי Q3 החדשה – על הדרך חזרה לראש הסגמנט. צילום: רוני נאק

אאודי Q3 החדשה

כשהדלת נפתחה מיד הבנתי שזה לא המצב. אאודי החלה עם דף נייר נקי עם הדגם הזה. אחד מרבי המכר של המותג. יש פלטפורמה חדשה, עם מרכב חדש בעל מראה מותגי עכדני, ויש מערכות הנעה חדשות וכמובן תא נהג וסביבת נוסעים מודרנית. כבר לא שעטנז של חלקים שונים מהמדפים של קבוצת VW – אלא מוצר הרבה יותר הומוגני ומהודק.

אאודי Q3 נעדרה זמן רב מההיצע של AUDI בישראל. והגיעה אלינו באיחור של כמעט שנה אחרי שהוצגה גלובאלית. הסיבה לכך היה תקן WLTP שעיכב דור מנועים חדש, וביקושים גדולים באירופה שעם כל הכבוד לנו ולעצמנו, מקבלת קדימות על השוק הישראלי. בסיס הגלגלים של פלטפורמת MQB ארוך יותר ב-8.0 ס"מ מזה של הפלטפורמה העתיקה אותה החליפה וגם יתר המידות צמחו מעט יותר באורך וברוחב. אבל הרבה נסתר מהעין בפלטפורמה הזו אשר מביאה יכולת דינאמית, קשיחות, בטיחות ויכולת לשלב מערכות סיוע אקטיביות לנהג – כל זה שלא היה בעבר.

תא נהג אאודי Q3 חדשה
מבחן דרכים אאודי Q3 החדשה – קבינה נאה מאד שמבוצעת נהדר. צילום: רוני נאק

תא הנהג והנוסעים כאמור חדשים לגמרי. קוקפיט ווירטואלי וממשק MMI עדכני מקבלים את הנהג במיצמוץ דיגיטאלי מתקדם למראה. אין כאן את קונספט "3 המסכים" כפי שאנו הכרנו בדגמי אאודי הגדולים יותר – אבל השפה העיצובית היא אותה שפה בדיוק ואין כאן את תחושת הדלות שהייתה בגרסאות בסיס של Q3 בעבר – להיפך.

אאודי Q3 מושבים אחוריים
מבחן דרכים אאודי Q3 החדשה – מושבים אחוריים טובים, מרווח סביר לרגליים – יותר מזה לראש. צילום: רוני נאק

רכב ההדגמה שהיה ה-35 הבסיסי יותר – קיבל גם חבילת קומפורט עם ריפודי עור ופינוקים נוספים וגם חבילת טכנולוגיה שממלאת את כל החסר בסעיפי מערכות הסיוע לנהג. אלו תוספות של 25 אלף שקלים לתג מחיר המתחיל ב-260,000 שקלים. ובשבילכם על הכביש עם כל הנ"ל 285,000 שקלים פלוס כ-3400 שקלים אגרת רישוי כסחיטת המס האחרונה של העסקה הזו.

מנוע טורבו אאודי Q3
מבחן דרכים אאודי Q3 החדשה – יש פוטנציאל – צריך לבחור במפת הניהול המתאימה לכם דרך ה-MMI. צילום: רוני נאק

להורדת המפרט המלא אאודי Q3

על ההנעה מופקד מנוע 1.5 ל' טורבו-בנזין עם תפוקה של 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. ההנעה קדמית בלבד דרך תיבת הילוכים רובוטית עם 7 יחסי העברה. נתוני היבואנית מלמדים על 9.2 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 17 קילומטרים לליטר.

 

התרשמות מהנהיגה

ראשית כל החוויה. זו הרבה יותר מודרנית ועכשווית מכל מה שהיה עד עתה. המידות שלא גדולות מדי, וזמינות כוח טובה בסל"ד נמוך יוצרים כלי עירוני נעים וזריז יחסית. חישוקי 18 אינץ' עם צמיגים בחתך 55 – פעם מידה דמיוניות של מכונית על – משלמים מעט בנוחות כדי להיראות טוב. יש אפקט הגעה מגניב וגם זה חשוב. רכב המבחן צויד גם בדלת תא מטען חשמלית (חלק מחבילת קומפורט) שהיא תמיד שימושית ומנגישה חלל של 530 ליטרים גדולים (שכולם יודעים שהם נפחיים יותר מליטרים קטנים – כן?).

אאודי Q3 עם תא מטען פתוח
מבחן דרכים אאודי Q3 החדשה – תא מטען עצום – מושבים אחוריים מרווחים. צילום: רוני נאק

בכביש הבינעירוני מדובר בשיוט נינוח ונעים מאד. בידוד הרעשים מצויין, אין כמעט רעשי רוח, וגם רעשי הכביש מורחקים נהדר. למערכת השמע צליל נקי ורהוט וגם אהבתי את מושבי העור שהיו לי נוחים מאד.

ממשק MMI – שפעם היה אניגמטי ומעצבן – התבגר יפה ועתה הוא הרבה יותר אינטואיטיבי. וטוב שכך מאחר שדרכו גיליתי את המצבים השונים של מערכת ההנעה. זו במצב הרגיל שלה חסכונית בדלק את פלגמטית למדי. מנוע הטורבו מפיק כוח כמו גומיה והתיבה ממהרת להעלות הילוכים בחרדת זיהום אובססיבית. בל נשכח את היכולת לדומם שני צילינדרים תוך-כדי-תנועה כדי לחסוך בדלק. אולם – העבירו לאחד המצבים הדינאמיים יותר – ואז ישתחרר הפונטציאל שיש למנוע הזה ויחדיר מעט יותר שמחה לכל העסק המעונב הזה. אישית – הייתי מוסיף עוד 20k ולוקחת את גרסת ה-2.0ל' עם ההנעה הכפולה. הדלתא בעיניי שווה את תוספת העזוז והבטיחות.

אאודי לבנה ביער מאחור
מבחן דרכים אאודי Q3 החדשה – ארוכה ורחבה יותר – Q3 החדשה נראית טוב. צילום: רוני נאק

לסיכום

אם כבר רכב פנאי פרימיום קטן. אז זה זה. אאודי Q3 החדשה מסמנת V בדיוק היכן שצריך. מספקת חווית נהיגה נעימה ורגועה מאד וארוזה בחבילה שעתה מרגישה פרימיומית, עשירה, ומבוצעת ברמה סופר-גבוהה. ואם זה משהו שיכול לעניין אתכם – אז Q3 חזרה להיות רלוונטית.

אאודי Q3 כסופה בחו"ל בשלג
מבחן דרכים אאודי Q3 החדשה – הדרך חזרה לראש הסגמנט. צילום: AUDI

צפו גם בזה

מיני קופר חשמלית

מיני קופר חשמלית החל ב-239 אלף שקלים

אחד האייקונים הקטנים אך הוותיקים של עולם הרכב מקבל מערכת הנעה חשמלית

One comment

  1. ד"ר דוד רחימא

    אתר מדהים.
    חבל שהתגלה לי רק היום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three − 2 =